۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین رفتار تغذیه ای خود را تغییر دهیم/ انجمن خیریه بیماران کلیوی قزوین، رتبه نخست در کشور
کد خبر: ۱۵۴۴۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پدر طب سنتی ایران:

رفتار تغذیه ای خود را تغییر دهیم/ انجمن خیریه بیماران کلیوی قزوین، رتبه نخست در کشور

خیر اندیش: با تغییر روش تغذیه می توانیم از بیماری های کبد و کلیه جلوگیری کنیم .با استفاده از روش های آسان شفا بخش جهت بهبودی از اتاق های عمل پیوند اعضا دور شد.

رفتار تغذیه ای خود را تغییر دهیم/ انجمن خیریه بیماران کلیوی قزوین، رتبه نخست در کشور

به گزارش صبح قزوین ،همایش حمایت از بیماران کلیوی  در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان و با حضور پروفسور خیر اندیش پدر طب سنتی ایران  به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی برگزار شد.

در این مراسم اشتری مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی اظهار کرد: آمار پیوند کلیه طی چند سال اخیر در استان قزوین افزایش داشته است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی خبر داد: رقم پیوند کلیه در طی سال بالاتر از 300 نفراست البته 480 دیالیز مربوط به کودکان و نوجوانان  بوده ولی به طور کلی این رقم به 890 نفر می رسد.

وی اضافه کرد: 18 نفر در سطح استان قزوین پیوند مرگ مغزی بوده اند.

اشتری در ادامه گفت: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی 3 بار متوالی رتبه تخست کشوری را کسب کرده است.

این مسئول خطاب به رسانه ها با تاکید گفت: رسانه ها با تبلیغات موثر  و با همکاری مسئولین می توانند موانع موجود را رفع کنند و به  بهبودی بیماران کمک کنند.

اشتری در خاتمه سخنانش اذعان کرد: در احادیث آمده که نیازهای مردم به شما از نعمت های خداوند است باید با کمک خود بیماران را مورد حمایت قرار دهیم و از دردهای آنان بکاهیم.

در ادامه مراسم پروفسور خیر اندیش پدر طب سنتی ایران اظهار کرد: دولت ها و انجمن های خیریه به راحتی نمی توانند مشکلات بیماران پیوند اعضا ء را حل کنند.

download (2)

 پدر طب سنتی ایران عنوان کرد: اصلاح روش درمان کلیوی از قزوین آغاز  می شود ولی هر کار بزرگی توسط هر فردی که انجام می شود بدون توکل و توسل میسر نبوده و نیست.

وی اضافه کرد: انیشیتن در اتاقش ساعت ها با خدا صحبت می کرد و بسیاری از علما در حل مشکلاتی که داشتند به مساجد می رفتند و از خدا کمک می خواستند.

پروفسور در خصوص کلیه توضیح داد: کلیه از اندام های مهم بدن انسان است به لحاظ جایگاه قرار گرفتن و شرایط مداوم حرکت رطوبتی در معرض تهدید مداوم بیماری ها قرار گرفته است.

خیر اندیش ادامه داد: کبد،قلب،مغز و کلیه از اندام های اصلی بدن هستند .
البته کبد همانند کلیه در معرض خطر بیماری است.

وی افزود: غذای سرد، زیاد خوردن آب بین غذا،عصبانیت کم خوابی از علائم بیماری کبدی هستند.

پدر طب سنتی ایران کلیه را چنین تشبیه کرد: کلیه هم مانند یک گلوله نخ کامل است که در اثر گرمی و سردی محیطی ،غذایی، ضربه خوردن و خوابیدن به پهلو ممکن است مسدود شود.

شرایط زندگی کنونی سبب تغذیه نادرست شده است

خیر اندیش تصریح کرد: شرایط زندگی کنونی زمینه بروز بیماری های انسدادی کلیوی را به حداکثر رسانده البته بین طبیبان قدیم و جدید در این دیدگاه اختلاف نظر هم وجود دارد.

وی گفت: طبق سخن بوعلی سینا، بیماری کلیه قابل ترمیم است.

پدر طب سنتی ایران به پیشگیری و درمان بیماری کلیه اشاره و تشریح کرد: باید آب یخ وسرد  ننوشیم زیرا مصرف آب یخ یکی از عوامل بیماری کبدی و کلیوی است.

خیر اندیش با تاکید گفت: حتی آب یخ پس از ورزش،حمام، برخاستن از بستر گرم هم می تواند برای بیماران کلیوی مضر باشد.

وی در خصوص سیاه دانه پیشنهاد کرد: دانه های سیاه دانه را به روش های گوناگون درنان،ترشی و غذا می توان استفاده کرد زیرا 54 ویژگی مفید دارد که سبب انبساط دهنده عروق و کاهش غلظت است.

پدر طب سنتی ایران ادامه داد: یکی دیگر از پیشگیری ها گرم نگه داشتن تعادل کلیه است یعنی باید کمر خود را همیشه گرم نگه داریم.

خیر اندیش توصیه کرد: تخم خربزه، خرفه و کتان داروی رفع انسداد عروق کلیوی است.
شربت سرکه انگبین خون ساز بوده و باز کننده مجاری ادراری و دافع سنگ کلیه است.

خربزه دارویی شفا بخش برای بیماران کلیوی

وی توصیه کرد: سوپ خربزه بسیار مفید است.
سوپ خربزه چنین درست می شود که تخم خربزه را بکوبید با 3 قاشق آن را در سوپ گندم اضافه کنید و مصرف کنید.

download

پدر طب سنتی ایران پیشنهاد کرد: روغن دمبه برای کلیه مفید است و مانند حلیم که برای افراد ضعیف و کم خون التیام بخش است.

تغییر روغن نباتی به روغن زیتون و دمبه در پیشگیری از بیماری کلیه موثر است

وی اضافه کرد:ارده شیر انگور به همراه شیره کنجد با شیر و یا عسل می تواند دارویی معجزه آسا در داروی کبد چرب باشد.

پدر طب سنتی ایران در پایان اذعان کرد: امیدواریم کمیته  ای که تاسیس  می کنیم در جهت پیشگیری و درمان بیماری کلیه که نیاز به پیوند کلیه از 300 به 3 نفر برسد و این میسر نیست مگر با تغییر رفتار تغذیه استان قزوین، که دیگر در سطح استان بیماری وجود نداشته باشد.

 انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان