۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عسگر اولادی فراتر از همه جریانات سیاسی بود
کد خبر: ۱۵۳۹۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مرتضی نبوی در مسجد شیخ الاسلام:

عسگر اولادی فراتر از همه جریانات سیاسی بود

همرزم قدیمی عسگر اولادی در مراسم بزرگداشت او گفت: وی فراتر از جریانات سیاسی بود و دلش برای اسلام می سوخت و به خاطر خدا حب و بغض داشت. بیش از نیم قرن در خدمت نهضت حسینی و انقلاب و خدمت به محرومین بود.

عسگر اولادی فراتر از همه جریانات سیاسی بود

به گزارش صبح قزوین، مراسم بزرگداشت حبیب الله عسگراولادی از یاران قدیمی امام خمینی(ره) با حضور مسئولین استان و جمعی از دوستان و همرزمان وی در مسجد شیخ الاسلام خیابان سپه استان قزوین برگزار شد.

این بزرگداشت با همت چهار نهاد دفتر امام جمعه استان، اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره)، استانداری قزوین و حزب موتلفه اسلامی تشکیل شد که از سید مرتضی نبوی عضو شاخص مجمع تشخیص مصلحت نظام از دوستان و همرزمان نزدیک حبیب الله عسگراولادی دعوت به عمل آمده بود.

در این مراسم آیت الله باریک بین امام جمعه قزوین، صادقی نیارکی دادستان استان، صادقی جهانی مدیر صدا و سیما، طاهرخانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری، شفیعی ها دبیر حزب موتلفه اسلامی و مدیر کل ارشاد استان، جمعی از دوستان و همرزمان وی، کارکنان امداد امام خمینی(ره) و جمعی از طلاب و روحانیان استان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع) و حضرت سجاد(ع) مراسم مداحی و سوگواری با حضور مداح اهل بیت، غلامی برگزار شد.

همچنین قرائت آیاتی از سوره کهف توسط قاری استان موسی صفرخانی صورت گرفت.

در ادامه سید مرتضی نبوی با بیان این که بقای دین اسلام نشات گرفته از فداکاری امام حسین(ع) و یاران ایشان است، گفت: سرگذشت عسگراولادی با محرم و عاشورا، 15 خرداد و امام خینی(ره) گره خورده است.
اگر امروز وی به عنوان چهره محبوب و دوست داشتنی در داخل کشور و جهان مطرح شده به خاطر شخصیت قرآنی، اهل بیتی و انقلابی و خدوم بودنش است.

وی ادامه داد: آقای عسگراولادی به خاطر تمسک به ولایت فقیه و امام خمینی و بعد ایشان به رهبری بزرگوار توانست خودش را تنظیم کند که مورد اعتماد آنها قرار گرفت.
تمام همت وی این بود که پرچمی که در مسیر اهل بیت بلند شده آشکار شود و بر زمین نماند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شخصیتی که نیم قرن مبارزه کرد، این وقت در بیان خصوصیاتش نمی گنجد، او توانست بین روحانیت و امت اسلامی پیوند ایجاد کند.
باید این پیوند را حفظ کنیم تا در زمان غیبت انسان را از مسیر منحرف نکند.

همرزم عسگراولادی عنوان کرد: وی فراتر از جریانات سیاسی بود و دلش برای اسلام می سوخت و به خاطر خدا حب و بغض داشت.
بیش از نیم قرن در خدمت نهضت حسینی و انقلاب و خدمت به محرومین بود.

نبوی افزود: اگر وی به یک چهره ماندنی تبدیل شد به دلیل شخصیتی بود که در مکتب اهل بیت(ع) و قرآن متولد شده، در آن رشد یافته و عمیقا به آن متمسک بود.
در خاطراتش ذکر کرده بود که پدرش به او تاکید کرده بود در گرفتاری ها به امام زمان(عج) متوسل شود و همیشه در این مواقع از شهر بیرون رفته و مشکلاتش را مطرح می کرد.

همرزم قدیمی عسگر اولادی با بیان اینکه توفیق خدمت رسانی وی به دلیل توسل به اهل بیت(ع) بود، اذعان داشت: عسگراولادی مقید بود در زمان غیبت فقیه ای که شایستگی جانشینی امام زمان(عج) را دارد، باید سر سپرده او بود و از وی اطاعت کرد.

وی به خاطره ای از آیت الله مهدوی کنی اشاره و یادآور شد: استاد مهدوی کنی می فرمودند در سال 37 بود که از قم به تهران بازمی گشتند که در مسیر جوانی پهلوی وی نشسته و سر صحبت را با او باز می کند.
این ایام چند سال قبل از رحلت آیت الله بروجردی بوده است.

نبوی ادامه داد: وی می پرسد چه کسی بعد از آقای بروجردی می تواند دین خدا را حفظ کند؟ آقای مهدوی کنی می گوید ما غیر از درس های این مرجع، در کلاس های امام خمینی هم شرکت می کنیم و او را برای جانشینی افضل و شایسته تر می دانیم.
عسگراولادی شیفته امام شده و از وی می خواهد وسیله ارتباط او با حضرت امام شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: آقای مهدوی کنی همیشه می گوید یکی از توفیقاتم این بوده که واسطه ارتباط امام و عسگراولادی بوده ام.
همیشه مشی و روش مبارزاتی خود را با امام هماهنگ می کرد.
وی شخصیتی ممتاز بود که در زمان جوانی برای امرار معاش روزها در بازار کار می کرد و شبها درس طلبگی می خواند و با احکام و تفسیر قرآن آشنا بود
.

همرزم قدیمی عسگر اولادی افزود: از یادم نمی رود که بهترین خاطراتم با وی مربوط به هیئت امنای روزنامه رسالت بود.
از قدیمی های این روزنامه فقط عسگراولادی در جلسات شرکت می کرد و تاکید داشت بر شروع کار با تلاوت قرآن و بعد از آن آیت تلاوت شده را تفسیر می کرد و متناسب با شرایط روز نتیجه گیری می کرد و خاطراتی از امام و رهبری ذکر می کردند.

وی با بیان اینکه عسگراولادی در ابعاد انقلابی، عرفانی و قرآنی برجسته بود، تاکید کرد: در همه شرایط انقلابی صرتاط مستقیم را رعایت و آنجا که حس می کردند وظیفه ورود دارند دست به کار شده حتی کسانی که از دورترین مناطق نامه می نوشتند سفارش می کردند بی پاسخ گذاشته نشود.

نبوی با اشاره به اینکه وی از 13 سالگی وارد مبارزات انقلابی شد، توضیح داد: در سن 15 سالگی بود که در راهپیمایی ملی شدن صنعت نفت شرکت کرد و دستگیر شد و مورد دیگر در 16 سالگی به دعوت آیت الله کاشانی برای حمایت از مردم فلسطین در راهپیمایی ها حضور پیدا کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: عسگراولادی هر جا مسوولیت داشت مخلصانه ایستاد و دنبال عنوان نبود.
همیشه دنبال این بود با دادن تسهیلات ازدواج، اشتغال و درمانی به مردم کمک داشته باشد.
نکته جالب در زندگی وی این بود که عموم جریانات سیاسی به وی علاقمند بوده و احترام می گذاشتند.

این عضو هیئت موتلفه اسلامی در پایان گفت: عسگر اولادی نماینده رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام و در کمیته امداد بود.
دید همه جانبه وی بود که سبب شد بعد وفاتش همه نشریات و رسانه ها با دیدهای مختلف از او به خوبی یاد کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان