۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ماجرای وساطت مشایی/ با یک پیامک فهمیدم وزیر امور خارجه شدم/ احمدی نژاد نگذاشت عراقچی معاونم شود
کد خبر: ۱۵۳۸۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱ ساعت: ۸:۵۸ ↗ لینک کوتاه

صالحی مطرح کرد؛

ماجرای وساطت مشایی/ با یک پیامک فهمیدم وزیر امور خارجه شدم/ احمدی نژاد نگذاشت عراقچی معاونم شود

رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگویی از دوران فعالیت با احمدی نژاد گفت.

ماجرای وساطت مشایی/ با یک پیامک فهمیدم وزیر امور خارجه شدم/ احمدی نژاد نگذاشت عراقچی معاونم شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفتگویی ضمن اشاره به این موضوع که از زمان کار با احمدی نژاد علاقه بسیاری به کار در سازمان انرژی اتمی داشته، گفت: چند بار آقای مشایی واسطه شدند و به من اعلام کردند که اقای رییس جمهور از مخالفت های شما برای پذیرش سمت وزارت خارجه ناراحت شده اند.من هم در پاسخ اعلام کردم که در وزارت خارجه ده ها نفر هستند که می توانند وزیر امور خارجه باشند.

صالحی ادامه داد: یک روز برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهید عزیز دکتر شهریاری به دانشگاه دعوت شده بودم و زمانی که منتظر بودم تا به محض رسیدن نوبت پشت تریبون بروم و سخنرانی کنم فردی به من نزدیک شد و پیامکی را در موبایل خود به من نشان داد.در آن پیامک نوشته بود: "علی اکبر صالحی به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه تعیین شد" در آن لحظه شوکه شدم.

صالحی با اشاره به انکه پیش از این با او صحبت هایی شده بود گفت: موافقت قطعی خود را اعلام نکرده بودم. این پیامک را پیش از سخنرانی به من نشان دادند و بنده کاملا حیرت زده پشت تریبون رفته و سخنرانی کردم.

رییس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه پیشین کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سید عباس عراقچی را از قبل می شناختم و ایشان را فرد لایق و صالحی می دانم، گفت: به دنبال انتصاب ایشان به عنوان یکی از معاونان خود در آن مقطع بودم. این مساله را با اقای احمدی نژاد در میان گذاشتم و نمی دانم که به چه دلیل ایشان با این انتصاب موافق نبودند. من هرگز جویا نشدم که دلیل مخالفت ایشان با آقای عراقچی چه بود.

صالحی با اشاره به اینکه از رفتار آقای احمدی نژاد سابقه ای داشته گفت: زمانیکه با پاسخ منفی ایشان روبرو می شدم اصرار چندانی نمی کردم و طرح دوباره مساله را به زمان دیگری موکول می کردم.

انتهای پیام/7008

منبع: سالنامه اعتماد

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان