۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین رونق صنعت گردشگری از نقاط مثبت برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی قزوین
کد خبر: ۱۵۳۷۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱ ساعت: ۷:۱۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد

رونق صنعت گردشگری از نقاط مثبت برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی قزوین

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد اسباب‌بازی‌های موجود در بازار، وارداتی بوده که متناسب با فرهنگ کشورهای خارجی تولید شده است.

رونق صنعت گردشگری از نقاط مثبت برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی در قزوین اظهار کرد: بدون شک یکی از نقاط مثبت برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی، تاثیر آن در رشد حوزه گردشگری قزوین است.
وی افزود: رونق گردشگری قزوین نیازمند برند سازی است و این جشنواره با فعالیت‌های انجام شده در مسیری قرار گرفته است که توانسته زمینه‌های حضور گردشگر در قزوین به ویژه در ایام نوروز را فراهم کند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تاثیرگذاری این جشنواره با افزایش تبلیغات و حمایت شبکه‌های مختلف صدا و سیما بیشتر خواهد شد.
وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب بازی توسط شهرداری قزوین و استمرار آن طی سال‌های گذشته اتفاق مبارکی است که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی همچنین مباحث مربوط به سرگرمی کودکان و نوجوانان صورت گرفته است و توانسته هرساله خیل زیادی از این گروه سنی و خانوده‌های آنها را به خود جلب نماید.

95 درصد اسباب‌بازی‌های موجود در بازار وارداتی هستند

محمدی خاطرنشان کرد: به طور قطع برگزاری این جشنواره از تاثیرگذاری مقطعی و همچنین بلند مدت برخوردار است که ضرورت دارد مسئولان برگزاری جشنواره بازی و اسباب و بازی با انجام تحقیقات و پژوهش‌های لازم، هرساله نسبت به بهبود روند آن اهتمام ورزند.
نماینده مردم قزوین در مجلس افزود: در حال حاضر بیش از 95 درصد اسباب‌بازی‌های موجود در بازار، وارداتی بوده که متناسب با فرهنگ کشورهای خارجی تولید شده است و همان 5 درصد اسباب بازی تولید داخلی به دلیل عدم ملاحظات از نظر قیمت و کیفیت مورد استقبال واقع نشده است.
وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره‌ها و همچنین حمایت از تولیدکنندگان داخلی و افزایش کیفیت محصولات تولیدی بتواند منجر به افزایش استفاده از اسباب بازی مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی در میان کودکان و نوجوانان شود.
محمدی افزود: امروزه پرداختن به مباحث کودکان و نوجوانان از جمله ضروریاتی است که باید مورد توجه مسئولان بخش‌های مختلف به ویژه مسئولان فرهنگی قرار گیرد، چرا که تحرک و پویایی در بخش فعالیت فرهنگی این گروه سنی تاثیر بسزایی در رشد و تعالی کشور و کم رنگ‌تر شدن بسیاری از ناهنجاری‌ها دارد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان