۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بشیر باباجان‌زاده هم به سهمیه المپیک نرسید
کد خبر: ۱۵۳۴۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۹ ساعت: ۱۰:۴۷ ↗ لینک کوتاه

کشتی فرنگی گزینشی المپیک - قزاقستان

بشیر باباجان‌زاده هم به سهمیه المپیک نرسید

نماینده سنگین وزن کشتی فرنگی ایران با باخت مقابل حریفی از قزاقستان از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند.

بشیر باباجان‌زاده هم به سهمیه المپیک نرسید
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، در جریان دومین روز از رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی المپیک که در آستانه پایتخت قزاقستان در حال برگزاری است، بشیر باباجان زاد نماینده سنگین وزن ایران پس از استراحت در دور نخست به مصاف نورماخان تنالیف دارنده مدال برنز جهان و طلای آسیا از کشور میزبان رفت و در پایان با نتیجه ۴بر یک شکست خورد تا او نیز پس از حمید سوریان در رسیدن به سهمیه المپیک ناکام بماند.

هدایت فرنگی کاران اعزامی به این رقابت‌ها بر عهده محمد بنا است و رسول خادم رییس فدراسیون کشتی نیز در سالن مسابقات حضور داشت و از نزدیک نظاره گر این مبارزه بود.

تنها فینالیست‌های اوزان مختلف در این رقابت ها می توانند جواز حضور در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ را به دست بیاورند.

در ادامه این رقابت ها فردا (یک‌شنبه) امید نوروزی نماینده وزن ۶۶کیلوگرم کشتی فرنگی ایران و کمیل قاسمی نماینده سنگین وزن کشتی آزاد ایران برای کسب سهمیه المپیک به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

دومین مسابقات گزینشی المپیک برای کشتی گیران از سراسر جهان اوایل اردیبهشت سال ۹۵ در اولان باتور مغولستان برگزار می شود که در هر وزن سه نفر در رشته مردان مجوز حضور در المپیک را کسب می کنند.

آخرین رقابت گزینشی المپیک نیز ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت ۹۵ در شهر استانبول ترکیه انجام خواهد شد که در هر وزن دو نفر اول رشته مردان مجوز حضور در مسابقات را به دست می‌آورند.

به این ترتیب تیم کشتی فرنگی ایران نیز برای کسب سهمیه اوزان 59 و 130 کیلوگرم دو رویداد دیگر را پیش رو دارد.

در جریان مسابقات روز نخست گزینشی المپیک در کشور قزاقستان، در وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد ری هیگوچی از ژاپن و جانسیک یو از کره‌جنوبی با حضور در فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند. در وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد نیز سوسوکه تاکاتانی، نایب قهرمان 2014 جهان از ژاپن و گالیمجان یوسربائف از قزاقستان فینالیست شدند و به سهمیه المپیک رسیدند.

همچنین در وزن 59 کیلوگرم کشتی فرنگی شی نوبو اوتا از ژاپن که در دور اول با نتیجه هفت بر چهار حمید سوریان را شکست داده بود به همراه لومین وانگ از چین به فینال رسیدند و سهمیه المپیک در این وزن را از آن خود کردند و در وزن 85 کیلوگرم کشتی فرنگی فی پنگ از چین و ژاناربک کنژی‌یف از قرقیزستان با حضور در فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان