۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حمایت مسئولین استان از اردوی راهیان نور در حد انتظار نبود
کد خبر: ۱۵۲۹۴۶ نویسنده: عباس کاظمی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ ساعت: ۱۳:۲۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین:

حمایت مسئولین استان از اردوی راهیان نور در حد انتظار نبود

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین گفت: متاسفانه مسئولین توقعات و انتظارات مردم را در جهت حمایت و پشتیبانی از اردوی راهیان نور آنطور که شایسته است، برآورده نمی‌کنند.

حمایت مسئولین استان از اردوی راهیان نور در حد انتظار نبود
عباس کاظمی، فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در خصوص اعزام راهیان نور در قالب اردوهای عمومی و خانوادگی در ایام نوروز اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده دو کاروان در تاریخ سوم و نهم فروردین سال 95 به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد که ظرفیت هر کاروان تا 500 نفر تعیین شده است البته امکان ایجاد تغییرات در این زمینه نیز وجود دارد.

وی مجموع تعداد نفرات نفرات اعزامی به اردوی راهیان نور را یک هزار نفر اعلام کرد و افزود: زائران در طول 4 روز از یادمان‌های شلمچه، یادمان شهدای والفجر 8 عملیات فاو، یادمان شهدای عملیات خیبر در طلائیه، معراج شهدای اهواز، یادمان سوسنگرد، دهلاویه، هویزه و پادگان دوکوهه بازدید خواهند کرد.

کاظمی خاطرنشان کرد: این مناطق جزء مکان‌های دارای اولویت جهت بازدید هستند ضمن اینکه محل اسکان زائران راهیان نور، اردوگاه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در خرمشهر خواهد بود.

وی در خصوص مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها در برگزاری اردوی راهیان نور گفت: انتظار در زمینه اردوی راهیان نور بیش از این‌هاست متاسفانه مسئولین توقعات و انتظارات مردم را در جهت حمایت و پشتیبانی از اردوی راهیان نور آنطور که شایسته است، برآورده نمی‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین تصریح کرد: سطح توقع و انتظار مردم همچنین استقبالی که جهت شرکت در اردوی راهیان نور دارند، بسیار بالاست در مقابل با میزان حمایت، همراهی و پشتیبانی مسئولین فاصله بسیاری دارد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص راهیان نور بیان کرد: یکی از بحث‌های جدی در موضوع راهیان نور که همواره مورد تاکید بوده زیارت با معرفت است و باید تلاش کرد که زیارت با معرفت برای هر زائر محقق شود.

کاظمی تاکید کرد: در راستای تحقق زیارت با معرفت مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس، تلاش‌های فرهنگی زیادی در حال انجام است که از جمله آن می‌توان به حضور یک راوی، روحانی و مداح در هر اتوبوس کاروان راهیان نور اشاره کرد که زائران را در طول مسیر همراهی خواهند کرد.

وی در ادامه، ماموریت و هدف راهیان نور را توجه به بُعد محتوایی و فرهنگی این سفر معنوی برشمرد و گفت: بدون توجه به این مولفه‌های مهم، سفر سرزمینی دارای اثر سازنده در حد مطلوب نخواهد بود بلکه اثرات تکمیل کننده آن در نتیجه زیارت بامعرفت حاصل می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین بیان کرد: همه اقدامات برای این منظور است که در بُعد معرفتی و فرهنگی، انتقال آثار و مفاهیم ارزشمند به برکت این مناطق و خون پاک شهدا همچنین گنجینه بزرگ دفاع مقدس به مخاطبان محقق شود.

وی در پایان تاکید کرد: رابطه مستقیمی بین عملکرد ما در حوزه فرهنگی و محتوایی و تاثیرگذاری بر مخاطبان وجود دارد بر این اساس هر وقت توانستیم در این فضا به شکل مطلوبی برنامه ریزی کنیم و از راویان و روحانیون توانمند که بتوانند موضوعات را متناسب با مسائل روز و مقتضیات زمان تبیین و تشریح کنند آثار بی‌نظیری را در اردوی راهیان نور مشاهده کرده‌ایم که در هیچ فعالیت فرهنگی دیگر نمی‌شود، یافت.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان