۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آخرین وضعیت پرونده دکل نفتی
کد خبر: ۱۵۲۸۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ ساعت: ۱۱:۵۴ ↗ لینک کوتاه

وکیل مدافع محسن مهاجرانی خبر داد:

آخرین وضعیت پرونده دکل نفتی

وکیل مدافع محسن مهاجرانی یکی از متهمان پرونده دکل گمشده نفتی از آخرین وضعیت این پرونده خبر داد.

آخرین وضعیت پرونده دکل نفتی
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محسن مهاجرانی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده دکل نفتی اظهار داشت:متهم اصلی پرونده دکل نفتی آقای (ط) هستند که تاکنون آزاد بودند و طی چند روز گذشته دستگیر شدند و 2 متهم دیگر پرونده آقایان (ش) و (م) درحال حاضر در بازداشت به سر می برند.

وی در رابطه با آزادی متهم ردیف پرونده بیان کرد: در این پرونده نکته ای پنهانی و تبانی وجود ندارد. آقای (ط) وثیقه لازم را فراهم کرده و آزاد شده است زیرا در این پرونده قرار بازداشت الزامی نیست.

طباطبایی در خصوص وضعیت موکلش گفت: موکلم تا زمان رسیدگی به پرونده با قرار وثیقه آزاد است.

گفتنی است؛ متهم اصلی پرونده دکل فورچونا مشهور به دکل گمشده که برای دوره ای مدیریت بر یک شرکت نفتی متعلق به صندوق بازنشستگی نفت را نیز برعهده داشته است هفته گذشته توسط قوه قضاییه بازداشت شد.

گفته می شود حکم بازداشت این متهم، شهریورماه سال جاری صادر شد اما اخیرا این حکم اجرایی شده است.

شنیده شده است فشارهای سنگینی برای آزادی این متهم از سوی افراد ذی نفوذ به قوه قضاییه وارد می‌شود.

حجت السلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه هفته گذشته از دستگیری سومین متهم پرونده دکل گمشده خبر داده بود که به نظر می رسد منظور وی همین فرد باشد.

پیش از دستگیری این فرد، یکی از اقوام نزدیک و مشاور وی که در این پرونده نیز نقش داشتند بازداشت شده بودند و همچنین فرزند یکی از وزرای دولت اصلاحات نیز در این رابطه بازداشت شد که هم اکنون با قید وثیقه آزاد است.

شهریور ماه سال 93 بود که خبری درباره دکل حفاری نفتی موسوم به فورچانا منتشرشد که حکایت از پیگیری 2 نهاد نظارتی برای پیدا کردن دکل نفتی 78 میلیون دلاری داشت.

در این خبر از قول یک مقام آگاه در وزارت نفت درباره فرآیند خرید این دکل اشاره شده بود که قرار بود 20 درصد از بهای 87 میلیون دلاری این دکل حفاری به عنوان پیش پرداخت در اختیار شرکت خارجی قرار بگیرد و 80 درصد باقی‌مانده نیز پس از تحویل دکل به این شرکت پرداخت شود.

با این وجود طرف ایرانی برخلاف مفاد قرارداد کل بهای دکل را به تدریج پرداخت کرده است اما پس از گذشت یک سال از موعد تحویل دکل و پرداخت بهای آن، هیچ خبری از دکل نشده است.

محسن مهاجرانی نیز یکی از متهمان پرونده دکل نفتی است که چهارشنبه 28 آبان‌ 94 بازداشت و پس از گذشت 21 روز، 18 آذر از زندان آزاد شد. مهاجرانی پیش تر نیز در ارتباط با همین قضیه از مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت شکایت کرده بود.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان