۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین طرح نوروزی آرامش بهاری برای پنجمین سال در قزوین اجرا می‌شود/برگزاری مراسم عقد زوج‌های جوان همزمان با تحویل سال در امامزاده حسین
کد خبر: ۱۵۲۸۲۶ نویسنده: حجت الاسلام نوروزی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ ساعت: ۱۰:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

طرح نوروزی آرامش بهاری برای پنجمین سال در قزوین اجرا می‌شود/برگزاری مراسم عقد زوج‌های جوان همزمان با تحویل سال در امامزاده حسین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در قزوین گفت: مراسم عقد چند زوج‌ جوان همزمان با لحظه تحویل سال در امام زاده حسین(ع) قزوین برگزار می‌شود.

طرح نوروزی آرامش بهاری برای پنجمین سال در قزوین اجرا می‌شود/برگزاری مراسم عقد زوج‌های جوان همزمان با تحویل سال در امامزاده حسین
حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه همه‌ساله در ایام عید و لحظه تحویل سال‌نو برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مناسبی در سطح امام‌زادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌کند.

وی افزود: سال جاری طرح آرامش بهاری استان قزوین جزو رتبه‌های برتر و ممتاز کشوری شد و از سوی ریاست محترم سازمان مورد تقدیر قرار گرفت.

نوروزی خاطرنشان کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری برای پنجمین سال متوالی در سطح امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان قزوین اجرا می‌شود که این طرح یکی از ویژه برنامه‌های سازمان اوقاف برای مسافران نوروزی است که از 28 اسفند سال جاری شروع و تا 17 فروردین سال 95 ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در محورهای مختلفی همچون اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: این طرح علاوه بر امامزادگان و بقاع متبرکه در مساجد شاخص استان نیز برگزار می‌شود که در این راستا سال گذشته 27 مسجد استان به صورت شبانه روزی در جهت ارائه خدمات به مسافران نوروزی فعالیت داشتند برای افزایش انگیزه خادمین مساجد نیز، کمک هزینه‌ای به آنها داده شد.

وی عنوان کرد: به منظور اطلاع رسانی به مسافران در ورودی های شهرهای استان، اسامی مساجد همراه با آدرس آنها اعلام شده تا مسافران برای اقامه نماز و استراحت به این مکان‌ها مراجعه نمایند در سال جاری با برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته تصمیم داریم تا تعداد مساجد خدمات رسان را افزایش دهیم.

نوروزی عنوان کرد: بر اساس آماری که در استانداری قزوین اعلام شد امامزاده حسین(ع) قزوین بیشترین آمار بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده بود که نشان از توجه مردم به فضاهای معنوی است بر این اساس تلاش شده تا امکانات بیشتری نیز در این مکان متمرکز کنیم البته این امر به معنای غفلت از سایر مکان‌‎ها نیست.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ بالای استان در زمینه گردشگری و مذهبی، استان قزوین می‌تواند پایلوت مناسبی برای گردشگری مذهبی باشد چراکه همه جای قزوین اثر تاریخی و زیارتی وجود دارد به طوریکه می‌توان گفت قزوین یک موزه سر باز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: نقشه زیارتی استان قزوین نیز طراحی و به تیراژ بالا به چاپ رسیده که در ورودی شهر به مسافران توزیع می‌شود در این راستا سال گذشته 10 هزار نقشه زیارتی چاپ و به مسافران نوروزی ارائه شد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده همزمان با ایام نوروز گفت: برگزاری مراسم عقد زوج‌های جوان همزمان با لحظه تحویل سال در امام زاده حسین(ع) قزوین، برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی و گفتمان دینی، ایستگاه‌های صلواتی و اجرای طرح مودت از دیگر برنامه‌هایی است که همراه با طرح آرامش بهاری در استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان بیان کرد: سفره‌های هفت سین نوروزی نیز در جوار ضریح مطهر امامزادگان گسترده می‌شود.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان