۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین تغییرات جدید و ادغام شبکه‌های سیما از پنج شنبه
کد خبر: ۱۵۲۴۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ ساعت: ۱۲:۲۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی اعلام کرد:

تغییرات جدید و ادغام شبکه‌های سیما از پنج شنبه

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی آخرین تغییرات در شبکه های سیما را اعلام کرد.

تغییرات جدید و ادغام شبکه‌های سیما از پنج شنبه
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، داوود نعمتي اناركي گفت: پس از بررسي هاي دقيق و كارشناسي و نيز نتايج نظرسنجي هاي مركز تحقيقات صدا و سيما و از سويي مشكلات مالي، به اين جمع بندي رسيديم كه برخي تغييرات در شبكه ها ضروري است.

وي افزود: مهم‎ترين تغييرات ادغام شبكه بازار در شبكه اقتصاد سيما يا (شبكه پنج) و شبكه شما در شبكه آموزش است.

نعمتي گفت: اين ادغام به سه دليل عمده انجام مي شود اول به دليل مشكلاتي كه در بودجه داريم، دوم بحث مخاطبان شبكه است كه در واقع به ارزيابي هاي سازمان از مخاطبان مربوط مي شود و ديگر بحث هويت شبكه اي و اينكه شبكه هايي كه مأموريت هاي مشابه دارند باهم ادغام خواهند شد.

مديركل روابط عمومي صدا و سيما در ادامه به تغيير ارتقا و تبديل شبكه ها از وضوح تصوير پايين به وضوع تصوير بالا و به عبارتي از SD به HD اشاره كرد و افزود: ارزيابي ها نشان مي دهد كه در تمام كشورها، شبكه هايي با محتواي مستند، فيلم و سريال و ورزش در اولويت تبديل به HD قرار دارند و به همين دليل نيز رسانه ملي اقدام به ارتقاي كيفي شبكه سراسري سيماي مستند از SD به HD كرده است.

وي گفت: پس از ادغام شبكه بازار در شبكه اقتصاد سيما، و شبكه شما در شبكه آموزش، فضاي فركانسي لازم براي اين تبديل براي شبكه مستند مهيا مي شود.

با اين تبديل مردم عزيز كشورمان در مناطقي كه شبكه هاي ديجيتال را دريافت مي كنند، مي توانند شبكه مستند HD را با وضوع تصوير بالا دريافت كنند.

نعمتي زمان افتتاح شبكه مستند HD و اعمال تغييرات را از روز پنجشنبه آخر سال اعلام كرد.

انتهای پیام/7008

منبع: روابط عمومی صدا و سیما

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان