۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین واعظ آشتیانی; آقایانی که دم از آپشن می‌زدند و می‌گفتند نایب رئیس AFC‌ هستند حالا پاسخگو باشند
کد خبر: ۱۵۲۴۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ ساعت: ۱۲:۲ ↗ لینک کوتاه

این اتفاق لکه ننگی برای فوتبال ایران است

واعظ آشتیانی; آقایانی که دم از آپشن می‌زدند و می‌گفتند نایب رئیس AFC‌ هستند حالا پاسخگو باشند

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: آقایانی که دم از آپشن می‌زدند و می‌‌گفتند نایب رئیس AFC هستند، باید پاسخ افکار عمومی را بدهند.

واعظ آشتیانی; آقایانی که دم از آپشن می‌زدند و می‌گفتند نایب رئیس AFC‌ هستند حالا پاسخگو باشند
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، امیررضا واعظ آشتیانی در خصوص رأی AFC‌ مبنی بر اینکه تیم‌های ایرانی و عربستانی باید در کشور بی‌طرف با یکدیگر بازی کنند، اظهار داشت: آنهایی که دَم از آپشن می‌زدند، اکنون باید پاسخگو باشند. آنهایی که در واکنش به انتقادات دلسوزانه منتقدین در صدد پاسخ‌های سخیف برمی‌آمدند، حالا پاسخ افکار عمومی را بدهند. آقایان بگویند آپشن‌های آنها چه تأثیری داشته است؟

وی افزود: ایران باید مستندسازی کرده و آن را به فیفا ارائه می‌کرد تا این اتفاق نمی‌افتاد، چرا که مشخص بود AFC‌ و رئیس بحرینی آن، افکارش برگرفته از سیاست‌های دولت خود است و رأی را به سود عربستانی‌ها می‌دهد. این رأی سیاسی است و همان‌طور که گفتم همان زمان که عربستانی‌ها اقدام کرده بودند، ایران باید به فیفا شکایت می‌کرد، چون این موضوع مصداق دخالت سیاست در ورزش است. الان هم دیر نشده است و باید بدون تعلل به فیفا شکایت کنند.

«اگر قرار است فیفا موضعی نگیرد، فتح بابی برای دیگر کشورها خواهد بود تا مسائل سیاسی را در ورزش دخالت بدهند»، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با بیان این جمله خاطرنشان کرد: ایران و آمریکا 37 سال است که ارتباطی نداشته و سفارتی در کشورهای هم ندارند، اما مسابقات ورزشی خود را طبق سیاست المپیک که دوستی و مودت است، برگزار می‌کنند. هم تیم‌های ایرانی در آمریکا به میدان می‌روند و هم تیم‌های آمریکایی در ایران.

واعظ آشتیانی با بیان اینکه رأیی که AFC اعلام کرده است، بدعت بدی برای دنیا خواهد شد، ادامه داد: ایران باید با یک تیم حقوقی در فیفا این موضوع را پیگیری کند. از روز اول مشخص بود که طرف ایرانی این بضاعت را ندارد که با دیپلماسی ورزش از حقوق کشورمان دفاع کند. این اتفاقی که امروز افتاد قابل پیش‌بینی بود.

وی رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا را نوکر عربستانی‌ها دانست و همچنین تصریح کرد: این اتفاق برای ورزش و فوتبال ایران لکه ننگ است. حالا آقایانی که دم از آپشن می‌زدند و می‌‌گفتند نایب رئیس AFC هستند، بیایند و پاسخ افکار عمومی را بدهند.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان