۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین دولتمردان در کنار قهرمانان ملی قرار بگیرند
کد خبر: ۱۵۲۳۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ ساعت: ۱۱:۲۲ ↗ لینک کوتاه

رسول خادم:‌

دولتمردان در کنار قهرمانان ملی قرار بگیرند

رئیس فدراسیون کشتی معتقد است در آستانه بازیهای المپیک، دولتمردان باید در کنار قهرمانان ملی قرار بگیرند.

دولتمردان در کنار قهرمانان ملی قرار بگیرند
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، رسول خادم که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری صحبت می‌کرد، درباره وضعیت فدراسیون‌ها گفت: بودجه ها توسط مجامع و هیأت رئیسه فدراسیونها تعیین می‌شود که بخشی از آن توسط وزارتخانه و بخشی هم توسط کمیته ملی المپیک تأمین می‌شود. اما فدراسیونها موظف هستند بقیه منابع مالی را خودشان از طریق درآمدزایی تامین کنند.

خادم افزود: 109 میلیارد تومان بودجه برای سال 94 فدراسیون کشتی در نظر گرفته شده بود که حدود 7 میلیارد توسط وزارت ورزش و مقداری هم توسط کمیته ملی المپیک تأمین می‌شود. درباره امضای تفاهم‌نامه وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون‌های ورزشی نیز باید بگویم که هر دستگاه دولتی که قرار است بودجه‌ای به مجموعه‌هایش پرداخت کند، چنین تفاهم‌نامه‌ای امضا می‌شود و این موضوع تنها مختص وزارت ورزش نیست. تنها 6.5 تا 7 درصد از بودجه کشتی را وزارت ورزش تأمین می‌کند که تابحال حدود 93 درصد آن پرداخت شده است. البته فدراسیون کشتی در سال 94 حدود 90 میلیارد تومان هزینه‌کرد داشته‌است.

وی ادامه داد: در مورد المپیک نیز موضوع این نیست که از وزارت ورزش و کمیته المپیک انتظار حمایت از فدراسیون‌های المپیکی داشته باشیم. المپیک یک مسئله‌ای ملی است و چیزی فراتر از حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را می‌طلبد. نیاز به حمایت جدی و توجه ویژه دولت داریم که این موضوع تنها مربوط به حمایت مالی نمی‌شود.

خادم همچنین گفت: موضوع المپیک فراتر از حمایت وزارت ورزش است. در تمام کشورها مسئولان دولت‌ها در کنار ورزشکاران قرار می‌گیرند و در اینجا نیز باید احساس شود دولت به‌ عنوان نماینده مردم و مدیر اجرایی کشور در کنار ورزشکاران قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: ما کارهای فنی را دنبال می‌کنیم و حمایت‌های دیگر مربوط به دولت است. در دیدار با آقای نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به جمع بندی خوبی رسیدیم که امیدواریم به نتیجه برسد تا اگر امسال مقدور نیست، در روزهای ابتدایی سال آینده مبلغ برآوردشده در اختیار فدراسیون‌های المپیکی قرار بگیرد.

خادم در پایان گفت: لازم است دولتمردان در کنار قهرمانان ملی قرار بگیرند تا ورزشکاران به این احساس برسند که نماینده یک ملت در المپیک هستند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان