۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین تسهیلات مشاغل خانگی صرف عمل بینی و خرید خودرو می شود
کد خبر: ۱۵۲۲۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارگروه اشتغال در استان قزوین:

تسهیلات مشاغل خانگی صرف عمل بینی و خرید خودرو می شود

کارگروه اشتغال در استان قزوین معتقد هستند، سر مایه گذار در بخش مشاغل خانگی پایداری زیادی ندارد و بیشتر خرج عمل بینی و خرید خودرو می شود؛ در قزوین ۸۳ درصد در بخش مشاغل خانگی هدفمند هزینه شده ولی این رقم در استان های دیگر معکوس می باشد.

تسهیلات مشاغل خانگی صرف عمل بینی و خرید خودرو می شود

به گزارش صبح قزوین؛ در جلسه کارگروه اشتغال که در استانداری برگزار شد  ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در جمع مسئولین استانی حضور داشت.

در ابتدا احمد عجم استاندار قزوین کلیاتی از وضعیت استان را شرح داد و افزود: استان قزوین حوزه قابل توجهی در بخش گردشگری دارد و از سوی دیگر جزء سه استان برتر صنعتی در کشور محسوب می شود.

استاندار قزوین یادآور شد: نرخ بیکاری در بهار و تابستان 92 تنها هشت دهم رشد داشته است، استان از سرانه خوبی در اشتغال برخوردار می باشد.
در کارگروه اشتغال مباحث مهمی بررسی می شود، بنگاه های زود بازده یکی از آنها است که کمتر از چهار دهم درصد انحراف داشته و این امر از سوی مراکز زی ربط نیز تایید می شود.

عجم به مشکلات استان اشاره  و اظهار داشت: استان با مشکلاتی در بحث اشتغال و کمبود آب مواجه می باشد که مسئولین آنها را نفی نمی کنند و برای حل این مشکلات کار های خوبی انجام شد.
مشاغل خانگی در دو سال اخیر به خوبی دنبال شده و رتبه ی اول و دوم کشور را دارا بوده است.

استاندار رشد صادرات در استان را مقدمه پیشرفت دانست و استدلال کرد: باید به تورم نگاه ویژه داشته باشیم؛ صادرات در 4 سال گذشته 2/5 برابر افزایش داشته و این رشد استان را نشان می دهد.
صادرات ارز آوری را به دنبال دارد و به طبع شاهد پیشرفت بخش صنعت خواهیم بود و همچنین کارگر بیشتر و این مجموعه چرخه ای سود آور است که باعث پیشرفت می شود.

وی اتباع خارجی را یکی از معضلات استان بر شمورد و هشدار داد: اتباع خارجی یکی از معضلات در استان می باشد که باید تدبیری اندیشید؛ مسلم است اتباع خارجی بخشی از اشتغال استان را گرفته و زمینه کار جوانان را کم می کنند، وقتی جوان ایرانی تن به کار نمی دهد مجبور به استفاده از اتباع خارجی هستیم و این باعث تاسف است  که افزایش سطح سواد و تحصیلات عالیه باعث شده جوانان ما به شغل های اداری روی آورند.

در ادامه ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی که میهمان این جمع بود اشتغال را دغدغه رهبری دانست و عنوان کرد: اشتغال دغدغه رهبری و انگیزه دولت روحانی بود و هست؛ دولت از ناحیه اشتغال احساس بحران می کند؛ مباحث تخصصی که مطرح می شود جزء موفقیت در بحث اشتغال به حساب می آیند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هشدار داد: اگر موفق به حل معظل اشتغال نشویم کشور دچار مشکل می شود و باید از این فرصت ها استفاده شود تا مردم از وضعیت کنونی خارج شوند و کشور نشان دهد از چین و مالزی، هند ضعیف تر نیست و این ضرفیت را دارد که بهتر و سریع تر جزء کشورهای پیشرفته قرار گیرد.

وی در ادامه مسئولیت دولت مردان را مسئولیتی انقلابی دانست و تاکید کرد: در حال حاضر مسئولیت دولت مسئولیت یک کشور نیست بلکه مسئولیت یک انقلاب است و این یک موقعیت خاص در کشور می باشد که اگر موفق به حل آن نشویم در بحث افزایش جمعیت نیز دچار مشکل خواهیم شد و این مشکلات باعث افزایش رقم طلاق در جامعه می شود و این امری مطلوب نیست.

ربیعی فروش بیشتر نفت و بین المللی شدن را به نفع کشور دانست و خاطر نشان کرد: تحریم یکی از مشکلات پیش روی کشور می باشد چه بسا کشور هایی که با وجود تحریم رشد کرده و پیشرفت چشمگیری داشته اند.
فروش بیشتر نفت و بین المللی شدن شرکت ها به نفع کشور است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمار ساعت کار کارمندان خبر داد و استدلال کرد: طبق آمار موجود کارمند در کشور هفته ای 13/5  ساعت کار مفید انجام می دهد و این جای تامل دارد باید قیمت و ارزش وقت را بیشتر بدانیم.
باید جدی تر کار کرد و به مباحث دیدی عمیق تر داشت تا پیشرفت حاصل شود.

وی ادامه داد: به قزوین تعلق خاطر دارم و سعی می کنم حق قزوین را بگیرم.
استان در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات ضرفیت خوبی دارد و از قطب های آموزشی کشور به حساب می آید.
باید شاهد پیشرفت پارک های علم و فن آوری در سطح استان بود، برنامه های زیادی برای اجرا داریم و باید علاوه بر صنعت به بخش های خدماتی، گردشگری و فنی حرفه ای توجه ویژه داشت.
دود باید از تمام دودکش های شهرهای صنعتی استان خارج شود.

ربیعی از لزوم پیشرفت بخش های مختلف همراه با پیشرفت بخش صنعت خبر داد و اظهار داشت: این لزوم حس می شود که پا به عرصه توسعه اشتغال در روستا ها بگذاریم، سرمایه گذاری در بخش مشاغل خانگی پایداری زیادی  ندارد و بیشتر خرج عمل بینی و خرید خودرو می شود؛ در قزوین 83 درصد در بخش مشاغل خانگی هدفمند هزینه شده ولی این رقم در استان های دیگر معکوس می باشد.
وزارت خانه در استان 211 میلیارد تومان هزینه کرده است و باید شاهد بازدهی این هزینه ها باشد.

حجت الاسلام حسینی و دادود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک و رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه حضور داشتند که خواستار حمایت بیشتر دولت از صنایع و کار آفرینان استان و رفع موانع پیشروی تولید شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان