۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دانشگاه پیام نور تاکستان در سوگ شهیدان کربلا
کد خبر: ۱۵۲۱۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تاکستان انجام شد؛

دانشگاه پیام نور تاکستان در سوگ شهیدان کربلا

دانشجویان دانشگاه پیام نور تاکستان نیز همگام با سایر اقشار جامعه برای نشان دادن میزان عشق و علاقه خود به اهل بیت اقدام به برگزاری نمایشگاهی با مضمون عاشورا نمودند.

دانشگاه پیام نور تاکستان در سوگ شهیدان کربلا

صبح قزوین؛

ماه محرم و روزهای عاشورا و تاسوعا در میان شیعیان تمامی دنیا جایگاه ویژه ای دارد.

 با وجود اینکه سال ها از شهادت این بزرگواران می گذرد ولی مشتاقان آن حضرت هم چنان برای نشان دادن ارادت و وفاداری خود نسبت به آرمان ها وی همه ساله در مراسم ها به شکل باشکوهی شرکت می کنند.

 گویی زمان زیادی از شهادت امام حسین نمی گذرد به راستی داستان این غم جانگداز با زندگی مردم عجین شده است.

به گزارش صبح قزوین، دانشجویان دانشگاه پیام نور تاکستان نیز همگام با سایر اقشار جامعه برای نشان دادن میزان عشق و علاقه خود به اهل بیت اقدام به برگزاری نمایشگاهی با مضمون عاشورا نمودند.

هنر بهترین و تاثیرگذارترین  زبان برای انتقال مفاهیم و ارزش ها ست

IMG_0890

در این نمایشگاه محصولات فرهنگی، مذهبی و کتاب هایی با عناوین مختلف در معرض دید علاقمندان گذاشته شده بود.

دانشجویان دانشگاه نیز با نمایش گذاشتن لحظه غم انگیز بردن آب توسط حضرت اباالفضل العباس و تصویر گری واقعه عاشورا در سالن دانشگاه  حال و هوای دیگری به فضای دانشگاه بخشیده بودند.

20130819895

امیر یزدی مسئول پایگاه بسیج دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: از سال 90 فعالیت های دانشجویی را در زمینه کارهای تصویری، نمایشگاهی و کارهای دستی شروع کردیم.
شروع هر ترم تحصیلی جلسه ای با حضور 30 نفر از دست اندرکاران بسیج، مسئولین بسیج خواهران و برادران تشکیل می دهیم و با هم فکری هم، تصمیم به انجام فعالیت ها گرفته، برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم.

IMG_0896

یزدی با اشاره به پایه و اساس شکل گیری فعالیت های بسیج خاطر نشان کرد: ما فعالیت خود را با کتاب دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری شروع کردیم و فرمایشات وی را اولویت کار خود قرار دادیم.
از آنجایی که هنر بهترین و تاثیرگذارترین  زبان برای انتقال مفاهیم و ارزش ها ست، سعی کردیم با استفاده از این ابزار فعالیت خود را به نحو شایسته ای انجام دهیم به طوری که مجموعه فعالیتهای تصویری و نمایشگاهی ما، دراستان نیز مورد توجه قرارگرفت.

 IMG_0888

وی که از دانشجویان رشته ادبیات فارسی می باشد، یادآور شد: با شروع ماه محرم همه دوست داران اهل بیت (ع) می خواهند ارادت خود را به این بزرگواران نشان دهند، بسیج دانشجویی نیز در این راستا تصمیم به برپایی نمایشگاهی با مضمون محرم و تصویرگری های عاشورایی گرفتیم.
در این بین بحث نوع آوری را اصول کار خود قرار دادیم همین مسئله نیز باعث شد تا مجموعه کارهای ما مورد توجه و استقبال دانشجویان قرار گیرد.

قلم یک سلاح مهم در جبهه جنگ نرم می باشد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر این که آیا چنین فعالیت هایی می تواند در نوع نگرش دانشجویان تاثیر گذار باشد، پاسخ داد: همواره شاهد این جریان مثبت گرایانه بودیم.
دانشجویانی که خیلی پایبند چنین مسائلی نبودند با دیدن چنین آثاری علاقمند به حضور در این فعالیت ها شده اند به طوری که بسیاری از این افراد در حال حاضر پای ثابت بسیج شده، فعالیت های مستقلی برای پایگاه انجام می دهند.

1503

یزدی هدف اصلی از برگزاری چنین برنامه هایی را راغب کردن دانشجویان به مسائل مذهبی عنوان نموده، خاطر نشان کرد: در بخشی از نمایشگاه قسمتی به نام دلنوشته ها داریم.
همانطور که می دانید در جبهه جنگ نرم، قلم یک سلاح مهم می باشد.
ما نیز سعی کردیم با گنجاندن چنین بخشی علاوه بر قوی کردن قلم دانشجویان از آن ها بخواهیم با دیدن این تصویر گری ها احساس حقیقی خود را، که گاهی در پشت نقاب های مختلفی قرار می گیرد، بیان کنند و این تاثیر مثبت چنین فعالیت هایی می باشد.

IMG_0892

مسئول بسیج دانشجویی در ادامه توضیح داد: نمایشگاه محصولات فرهنگی در حدود 3 سال است که در ایام محرم بر پا می شود.
هدف از برگزاری این نمایشگاه بالا بردن سطح مطالعه دانشجویان است.
متاسفانه بنا به دلائلی همچون گرانی کتاب با استقبال خوبی مواجه نشد.

 IMG_0894

اجرای تئاتر توسط دانشجویان دانشگاه، از دیگر فعالیت های پایگاه بسیج دانشگاه بود که روز گذشته انجام شد.

 این نمایش با عنوان عشق دروغین و عشق راستین بود که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه در حضور دانشجویان به اجرا در آمد و مورد استقبال آنان قرار گرفت.

داستان نمایش از عشق فردی با نام همام از قبیله کندو به شخصی به نام سلیمه از قبیله بنی زهره حکایت می کرد.

IMG_0910

همام به دلیل عشق فراوان به سلیمه مجبور به قبول صلح نامه جنگ با امام حسین (ع) شده و در نهایت آن را امضاء می کند.

بعد از شهادت امام حسین (ع) همام، دچار عذاب وجدان شده به شدت از کار خود نادم و پشیمان می شود به طوری که تصمیم به خودکشی می گیرد.
ولی در پایان توسط شخصی با نام عمربن سعد کشته می شود.

همام در واپسین لحظات عمر خود به عشق راستین که همان عشق به اهل بیت (ع) می باشد، پی می برد.

    انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان