۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مراسم روز سقا برای پنجمین سال در قزوین برگزار می شود
کد خبر: ۱۵۲۰۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی:

مراسم روز سقا برای پنجمین سال در قزوین برگزار می شود

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امسال مراسم روز سقا برای پنجمین سال متوالی در شهر قزوین برگزار و همه عاشقانه در این روز عزاداری می کنند.

مراسم روز سقا برای پنجمین سال در قزوین برگزار می شود
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نظری در خصوص سیر تاریخی عاشورا و عزاداری های آن گفت: پیامبر(ص) می فرمایند: در شهادت امام حسین (ع) حرارتی است که تا روز قیامت خنک نمی شود.
وی اظهار کرد: عاشورا 2 بعد احساسی و حماسی دارد یکی از باید ها برپایی مجالس و محافل عزاداری است.
این مسئول ادامه داد: ما باید مجالس عزاداری امام حسین(ع) را گسترش دهیم و بزرگان ما به بعد شعوری، معرفتی و سادگی مجالس تاکید داشتند و امام خمینی(ره) می فرمایند: هر چه داریم از محرم و صفر داریم و این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
حجت الاسلام و المسلمین نظری در خصوص اینکه چگونه می توان عزاداری ها را با شکوه تر برگزار کرد، افزود: باید ببینیم که هدف ما از برگزاری عزاداری ها چیست؟ ما می خواهیم با این عزاداری ها وابستگی روحی، روانی و عقلی خود را به امام حسین(ع) و یاران آن حضرت ابراز کنیم.
وی عنوان کرد: با توجه به تاثیر گذاری این مراسم ها در سطح جهانی دشمن تلاش می کند که این برنامه ها گسترش پیدا نکند چون مراسم های حسینی نقش به سزایی در امور جهانی دارد ما باید شور و شعور مراسم عزاداری حسینی را نشان دهیم.
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: ما در نهضت امام حسین(ع) زیبایی هایی داریم که یکی از آنها نیت زیبا( خلوص) است.
بعد از 1370 سال که از قیام امام حسین(ع) می کذرد به دلیل نیت خالص آن حضرت هنوز ماندگار مانده است.
حجت الاسلام و المسلمین نظری خاطرنشان کرد: از اهداف قیام امام حسین(ع) اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با ظلم و دفاع از حق مظلوم است.
وی اضافه کرد: عزاداری های ما هم باید فلسفه ای داشته باشد که یکی از آنها احیای دستورات اهل بیت(ع) است، دشمن می خواهد نباید های عزاداری باید شود یعنی آن بعد حماسی عاشورا کمرنگ شود تا منتظران مهدی(عج) هم کم شود.
این مسئول ابراز کرد: یک ارتباطی بین فرهنگ مهدویت و فرهنگ عاشورا وجود دارد که هر دو سبب اصلاح امت می شود ما باید زیبایی های نهضت عاشورا را برجسته کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین نظری اعلام کرد: امسال مراسم روز سقا برای پنجمین سال متوالی در شهر قزوین برگزار می شود که یکی از مهم ترین ویژگی های آن حضور مردم بدون هیچ وسایل جانبی است و همه عاشقانه برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند.
وی در انتها افزود: حضرت ابوالفضل العباس(ع) سفره برآورده کردن حوائج را در روز تاسوعا پهن کرده وعده ما روز تاسوعا ساعت 9 صبح خیابان شهدا است.
انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان