۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برگزاری جشن عیدانه هنرمندان در شهر محمدیه
کد خبر: ۱۵۲۰۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ ساعت: ۱۵:۳۲ ↗ لینک کوتاه

در سالروز درگذشت پروین اعتصامی صورت گرفت؛

برگزاری جشن عیدانه هنرمندان در شهر محمدیه

در سالروز درگذشت پروین اعتصامی جشن عیدانه هنرمندان در شهر محمدیه برگزار شد.

برگزاری جشن عیدانه هنرمندان در شهر محمدیه
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین ، مجتمع فرهنگی هنری نیایش شهر محمدیه با همکاری اداره ارشاد اسلامی شهرستان البرز و انجمن ادبی عارف شب گذشته(دوشنبه) اقدام به برگزاری جشن عیدانه هنرمندان با نام دولت جان پرور نوروز کرد.
در این مراسم زلیخایی، رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان البرز گفت: ایران اسلامی خواستگاه فرهنگ اصیل و مهد تمدن است و مشاهیر زیادی بر تارک فرهنگ و هنر دنیا از این خطه درخشیده‌اند.
وی اذعان کرد: هدف از برگزاری این جشن تجلیل از هنرمندان حوزه هنر و ادب شهرستان البرز و همچنین بزرگداشت مشهورترین شاعر زن ایرانی است.
این مسئول با اشاره به شخصیت شاعر توانا پروین اعتصامی، افزود: این شخصیت مشهورترین شاعر زن ایرانی است که از کودکی به زبان انگلیسی و عربی را نزد پدررش آموخت و از همان سنین نیز سرودن شعر را آغاز کرد.
وی ابراز کرد: این شاعر فرهیخته از پایه گذاران سبک شعر مناظره‌ای است و در زمان حیاتش مجموعه‌ای از شعرهایش در قالب‌ مناظره، مثنوی، قطعه، قصیده در دیوان اشعارش به چاپ رسید.
گفتنی است، در پایان این مراسم از تمامی هنرمندان هنر و ادب شهر محمدیه و اساتید انجمن‌های ادبی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان