۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استقرار ۱۶ واحد فناور در پارک علم و فناوری ایلام
کد خبر: ۱۵۱۹۵۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

استقرار ۱۶ واحد فناور در پارک علم و فناوری ایلام

رییس پارک علم و فناوری ایلام از استقرار ۱۶ واحد فناور در پارک علم و فناوری این استان خبر داد.

استقرار ۱۶ واحد فناور در پارک علم و فناوری ایلام

رییس پارک علم و فناوری ایلام از استقرار ۱۶ واحد فناور در پارک علم و فناوری این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه ایلام، دکتر کامران طاهرپور در نشست شورای پارک و فناوری استان ایلام که با حضور معاون اقتصادی استانداری ایلام برگزار شد، اظهار کرد: ۲۱۰ ایده و طرح تاکنون به پارک علم و فناوری استان واصل شده که از این تعداد ۶۰ طرح توسط هیات داوری ارزیابی و از این تعداد ۱۶ طرح و واحد فناور نیز در این مرکز مستقر شده‌اند.

وی از انعقاد ۳۷ تفاهم‌نامه با شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف برای انتقال تجربیات و استفاده از ایده‌های تایید شده در پارک علم و فناوری استان خبر داد و افزود: ۲۰ دوره آموزشی تاکنون برای کارکنان و کارشناسان این مرکز در استان‌های مختلف برگزار شده است.

رییس پارک علم و فناوری ایلام، راه‌اندازی رشته‌های فن بازار و محصولات دانش‌بنیان در منطقه ویژه اقتصادی مهران را از دیگر برنامه‌های این پارک اعلام و عنوان کرد: مجموعه پارک علم و فناوری استان ایلام فعالیت‌های خود را در چهار حوزه کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری، آی سی تی و انرژی با توجه به ظرفیت‌های آن در استان متمرکز کرده است.

طاهرپور خاطرنشان کرد: استانی همچون اصفهان تاکنون بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان را به ثبت رسانده در حالی که این مقدار در ایلام تنها ۲ شرکت است و برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی داریم.

دکتر حشمت‌اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، نیز در این نشست نیز بر لزوم تدوین و راه‌اندازی برنامه جامع علم و فناوری در استان تاکید کرد و گفت: فضای جامعه باید به سمت و سوی ایده پروری و تولید محصولات دانش‌ بنیان سوق پیدا کند.

وی ادامه داد: باید شبکه و زنجیره آموزش بویژه در حوزه رشته‌های دانش‌بنیان با توجه به وجود نیروهای متخصص و مستعد فراوان در استان ایلام شکل بگیرد تا زمینه برای توسعه علوم و فنون نوین فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: مراکز شتاب دهی در حوزه فناوری‌های نوین هم اکنون در استان‌های مختلف کشور راه‌اندازی شده که باید از تجربیات این استان‌ها برای ایجاد این مراکز در استان بهره گرفت.

عسگری با اشاره به وجود تنها دو شرکت دانش بنیان در استان بر هدف گذاری برای ایجاد حداقل هفت شرکت دیگر در سال آینده، خاطرنشان کرد: توجه به توسعه رشته‌های دانش بنیان در یکی دو سال اخیر رشد قابل توجهی پیدا کرده و مدیریت ارشد استان نیز از فعالان این عرصه حمایت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان