۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مهم‌ترین دغدغه شهردار و اعضای شورا باید ساخت شهر بر مبنای دستورات دینی باشد
کد خبر: ۱۵۱۸۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ ساعت: ۱۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

مهم‌ترین دغدغه شهردار و اعضای شورا باید ساخت شهر بر مبنای دستورات دینی باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که خدای متعال نقشه یک شهر اسلامی و علوی را به ما داده است، تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه شهردار و اعضای شورای شهر باید ساخت شهر بر مبنای دستورات دینی باشد.

مهم‌ترین دغدغه شهردار و اعضای شورا باید ساخت شهر بر مبنای دستورات دینی باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان در دیدار شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از کارکنان شهرداری قزوین که به مناسبت سالروز شهادت شهید باکری و روز شهردار صبح امروز(سه شنبه) برگزار شد، با تبریک این روز اظهار کرد: امیدواریم آن‌گونه که خدای متعال می‌خواهد، توفیق خدمت و سرو سامان دادن به کارها را پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های علمای دین باید این باشد که نگاه مهندسی دین را به همه اقشار جامعه، به‌ویژه مدیران و مسئولان انتقال دهند و نباید در راستای تحقق این هدف و آرمان الهی و دینی کوتاهی شود.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که باید در نگاه و نگرشی که هم اکنون به دین داریم، انقلابی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: امروز مهمترین درد جامعه ما نگاه عادتی به مسائل دینی است و این موضوع باعث شده وقتی از دین، تقوا و اسلام صحبت می‌شود، تحولی در ما ایجاد نشود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر به مسائل دینی، عادتی نگاه کنیم، خسارت‌های زیادی به جامعه و مردم تحمیل می‌شود و باید تلاش کنیم مانع ترویج این نگاه در جامعه باشیم.
وی اضافه کرد: پیامبر (ص) تلاش کردند به ما بگویند که حضرت فاطمه (س) الگوی جامعه ما هستند و شهید باکری از جمله کسانی بود که به خوبی از حضرت صدیقه طاهره و امام علی الگو گرفت و با وجود این‌که در آن دوران رسانه‌ها با این گستردگی وجود نداشتند، کارهای او اثرگذار شد.

عابدینی افزود: اگر پرونده کسانی که می‌گویند نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران را نگاه کنیم پی خواهیم برد که معمولاً این‌ها کسانی هستند که به کشور خیانت کرده‌اند، اما شهیدی چون باکری جانش را فدای کشوری می‌کند که زمینه‌های رشد اسلام در آن کشور وجود دارد.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که باید به یکدیگر کمک کنیم تا تقوای الهی بیش از پیش ترویج پیدا کند، بیان کرد: خداوند در قرآن 180 بار انسان‌ها را سفارش به تقوا کرده و عموماً تقوا را در جمع سفارش کرده است و این مهم نشان می‌دهد که تقوا انفرادی نیست، بلکه این امر مهم الهی جمعی به‌دست می‌آید.
وی در این خصوص ادامه داد: اگر می‌خواهیم تقوای الهی در جامعه ترویج پیدا کند باید از یکدیگر انتقاد کنیم و کارهای خوب را مورد تشویق قرار دهیم و اگر این روحیه در جامعه ما تقویت شود، تقوا عملی می‌شود و شهری شایسته رسول اکرم (ص) و حضرت زهرا (س) با محوریت حفظ کرامت انسانی شکل خواهد گرفت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که خدای متعال نقشه یک شهر اسلامی و علوی را به ما داده است، تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه شهردار و اعضای شورای شهر باید ساخت شهر بر مبنای دستورات دینی باشد.
وی گفت: اگر باور داریم که آینده جهان، آینده اسلام است و نباید کارهایی که انجام می‌دهیم به حقوق شهروندی و کرامت انسان‌ها ضربه‌ای وارد کند.
وی در پایان از خدمات گسترده مجموعه شهرداری و شورای شهر تشکر کرد.

نگاه شهید باکری برای مدیریت شهری بسیار ارزشمند و اثرگذار بود


در ابتدای این دیدار مسعود نصرتی، شهردار قزوین هم به تشریح برخی از برنامه‌های شهرداری پرداخت و ضمن تقدیر از حمایت‌های آیت‌الله عابدینی، اظهار کرد: تعیین این روز به‌عنوان روز شهردار از چند جهت ارزشمند است: یکی به خاطر شهادت شهید باکری و دیگری به خاطر این‌که در آستانه سال نو و تغییر قرار داریم.
نصرتی با بیان این‌که نگاه شهید باکری برای مدیریت شهری بسیار ارزشمند و اثرگذار بود، ادامه داد: شهید باکری هم قبل از انقلاب و هم پس از آن و در دوران دفاع مقدس جایگاه بسیار ارزشمند و رفیعی داشت و این فضا یاد و خاطره همه شهدای دفاع مقدس، به‌ویژه شهید باکری را زنده نگه می‌دارد.
شهردار قزوین با بیان این‌که مدیران شهری در سال گذشته که سال رکود بود خدمات بسیاری را ارائه کردند، افزود: امیدواریم شهروندان از خدمات شهرداری در سال رکود رضایت خاطر داشته باشند.
همچنین فرج‌الله فصیحی رامندی، رئیس شورای شهر قزوین گفت: نامگذاری روزها در جمهوری اسلامی برخلاف پیش از انقلاب بر مبنای ارزش‌های دینی و انقلابی صورت می‌گیرد.
وی افزود: اقداماتی که شهید باکری در حوزه شهری انجام دادند درسی برای همه مسئولان است و باید تلاش کنیم شناخت کامل نسبت به وظیفه‌مان در قبال مردم و جامعه پیدا کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان