۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ۲۵۰۰ دانشجو به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند/راهیان نور حلقه اتصال نسل چهارم انقلاب با نسل اول است
کد خبر: ۱۵۱۷۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ ساعت: ۱۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین:

۲۵۰۰ دانشجو به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند/راهیان نور حلقه اتصال نسل چهارم انقلاب با نسل اول است

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین، اردوی راهیان نور را حلقه اتصال نسل چهارم انقلاب با نسل اول برشمرد و گفت: در سال جاری ۲۵۰۰ دانشجوی قزوینی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

۲۵۰۰ دانشجو به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند/راهیان نور حلقه اتصال نسل چهارم انقلاب با نسل اول است
مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: اردوی راهیان نور دانشجویی استان در قالب 6 کاروان از 12 تا 28 اسفند ماه سال جاری جهت بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور در استان خوزستان در حال برگزاری است.
وی افزود: دکتر نائینی، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به عنوان رئیس قرارگاه راهیان نور دانشجویان استان قزوین، سرهنگ عباس برزگر ابراهیمی جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین به عنوان جانشین قرارگاه و ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین نیز به عنوان دبیر اجرایی قرارگاه راهیان نور استان منصوب شده‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین خاطرنشان کرد: در این راستا جلسه رسمی با حضور روسای دانشگاه‌های استان با ریاست دکتر نائینی تشکیل و اهداف اردو بازخوانی شد.

وی ادامه داد: در این جلسه تصمیم گرفته شد تا با حمایت و پشتیبانی روسای دانشگاه‌های استان، 2 هزار و 500 دانشجو در سال جاری به اردوی راهیان نور اعزام شوند.

برزگر با اشاره به محل اسکان دانشجویان اعزامی بیان کرد: دانشجویان در این مدت در اردوگاه شهید مسعودیان در اهواز اسکان خواهند داشت.

وی تصریح کرد: دانشجویان در این سفر ۵ روزه از مناطق عملیاتی طلائیه، هویزه، دهلاویه، فکه، فتح المبین، شلمچه، علقمه و معراج شهدا بازدید خواهند کرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین عنوان کرد: در این سفر معنوی تعدادی از روحانیون سیره تفحص شهدا جهت پاسخگویی به سوالات و رفع شبهات دانشجویان در حوزه دفاع مقدس حضور خواهند داشت همچنین راویانی از پیشکسوتان دفاع مقدس استان، دانشجویان را در این سفر همراهی و به تشریح و روایت خاطرات دوران دفاع مقدس خواهند پرداخت.

وی هدف از برگزاری اردوی راهیان نور را آشنایی نسل چهارم انقلاب با نسل اول انقلاب بیان کرد و افزود: آرامش و امنیت حاکم در کشور، علی رغم ناامنی موجود در کشورهای همسایه، مرهون فداکاری و از جان گذشتگی رزمندگان و شهدایی است که با حضور در خط مقدم در دفاع از ارزش‌ها و میهن اسلامی به فرمان امام لبیک گفته و به وظیفه انقلاب و جهادی خود عمل کردند.

برزگر ادامه داد: در این سفر تلاش می‌شود با حضور روحانیون و راویان، روش و سیره و سبک زندگی شهدا همچنین روحیه ولایت مداری، گذشت، ایثار و شجاعت به نسل امروز منتقل شود.

وی با اشاره به سخن امام راحل بیان کرد: دانشجویان و نسل جوان امروز، مدیران آینده کشور ما هستند بنابراین با سرمایه گذاری و رفع شبهات و ابهامات آنها، بدون شک شاهد حضور مدیران ولایی، ارزشی و بابصیرت در جامعه خواهیم بود که در پیشبرد اهداف انقلاب نقش موثری خواهند داشت.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به تاثیرگذاری این اردوها عنوان کرد: اردوی راهیان نور کاملا به شکل داوطلبانه برگزار می‌شود و اگر تاثیری نداشت با استقبال خوب دانشجویان مواجه نمی‌شد در حالیکه در میان افراد اعزامی، کسانی هستند که برای بار دوم عازم این سفر معنوی می‌شوند.

وی تصریح کرد: به دلیل محدودیت مالی تلاش می‌شود تا کسانی که بار اولی هستند در این اردوها شرکت کنند البته این اردو در قالب اقشار مختلف جامعه همچون بسیج اصناف، ورزشکاران، اساتید و فرهنگیان برگزار می‌شود اما عمده نفرات اعزامی دانشجویان هستند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان