۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین در مقوله اجرای امر به معروف و نهی از منکر تجربه خوبی بعد از انقلاب نداریم
کد خبر: ۱۵۱۶۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

در مقوله اجرای امر به معروف و نهی از منکر تجربه خوبی بعد از انقلاب نداریم

حجت الاسلام محمد باریک بین گفت: در مقوله اجرای امر به معروف و نهی از منکر تجربه خوبی بعد از انقلاب نداریم، علاوه بر اینکه در این زمینه به خوبی عمل نشده، فرهنگ سازی خوبی نیز نشده و انتقال به جوان صورت نگرفته است.

در مقوله اجرای امر به معروف و نهی از منکر تجربه خوبی بعد از انقلاب نداریم

حجت الاسلام باریک بین در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در خصوص این که چرا محرم ماه غم نامیده شده، گفت: به علت این که این ماه مصادف شده با بزرگترین مصیبت که برای خاندان پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان که در طول تاریخ اتفاق افتاده، مخصوصا روزهای اول تا ایام عاشورا که این ایام احساس عزا به انسان دست می دهد، احتمالا این نامگذاری صورت گرفته است.

وی در خصوص سبک زندگی عاشورایی یادآور شد: حرکت امام حسین(ع) در روز عاشورا برای حفظ سبک زندگی اصیل و خداپسندانه پیامبر(ص) بود که حضرت فرمود، هدف و انگیزه من ایجاد اصلاح در امت جدم بود؛ چون می دانستم اگر این نهی از منکر صورت نگیرد آن روش زندگی تعالیم وحی که پیامبر آورده و میراث دارش اهل بیت(ع) هستند، از بین می رود.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه دین همان روش زندگی خداپسندانه است، اذعان داشت: امام حسین(ع) با حرکت در محرم و عاشورا پیاده کننده سبک زندگی بود که جامعه را از انحراف و التقاط در امان بدارد که یک قسمت آن امر به معروف و نهی از منکر و جهاد نشان داده شد و ابعاد دیگری نیز وجود دارد.

وی در خصوص ماندگاری اهداف کربلا، عنوان کرد: به نظر می آید عشق به امام در عمق جان مردم وجود دارد که برای قتل ایشان حرارتی در قلوب مومنین وجود دارد که با تلاش شیاطین روزگار هیچ گاه از بین نمی رود و هم مبلغین دین و هم مردم جامعه اسلامی باید تمام تلاش خود را برای حفظ و پایداری این درس های عاشورایی به کار بگیرند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به این که در مقوله اجرای امر به معروف و نهی از منکر تجربه خوبی بعد از انقلاب نداریم، تصریح کرد: علاوه بر اینکه در این زمینه به خوبی عمل نشده، فرهنگ سازی خوبی نیز نشده و انتقال به جوان صورت نگرفته است.
عوامل اقتصادی و اجتماعی جبرا وجود دارد که افرادی که ایمان کمتری دارند، آسیب می بینند.

باریک بین در ادامه افزود: باید هم ساماندهی جدی در امر اقتصاد صورت بگیرد و هم مبلغان دینی با تکرار این مباحث، نکته و بیان حق تکرار شود تا در عمق جان افراد نفوذ کند.
به طور نمونه در بحث عفت و حجاب باید اطلاع رسانی شود و با بلندگوهای مختلفی که در دست روحانیت است شاید بتواند تاثیرگذاری لازم را داشت.

وی در پایان در خصوص جایگاه تجمل گرایی در زندگی، اظهار کرد: در نگاه دین تجلی گرایی به معنای نگاه افراطی به زندگی است که آنوقت که به زیاده روی تبدیل می شود مذموم می شود.
سبک زندگی دینی با زیبایی و جمال مخالفت ندارد فقط نباید هم و غم انسان این مسائل شده و دلبستگی ایجاد کند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان