۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مدیرانی که در امر سرمایه‌گذاری سنگ‌اندازی می‌کنند، باید از سِمت خود خداحافظی کنند
کد خبر: ۱۵۱۴۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۵:۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین در سخنانی صریح و شدیداللحن:

مدیرانی که در امر سرمایه‌گذاری سنگ‌اندازی می‌کنند، باید از سِمت خود خداحافظی کنند

استاندار قزوین در سخنانی صریح و شدیداللحن گفت: اجازه ادامه فعالیت به مدیرانی که در امر سرمایه گذاری سنگ اندازی کنند، نخواهیم داد و این دسته از مدیران باید از سمت خود خداحافظی کنند.

مدیرانی که در امر سرمایه‌گذاری سنگ‌اندازی می‌کنند، باید از سِمت خود خداحافظی کنند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین ، فریدون همتی، استاندار قزوین در جلسه مشترک با سرمایه گذاران حوزه گردشگری که در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه از بدترین جلسات من در طول چند ماه گذشته بود که به شدت مرا تحت رنج و زجر قرار داد.
وی در ادامه افزود: این روزها چنان احساس ناخوشایندی از روند انجام و پیگیری امور در حوزه گردشگری به من دست داد که قفل کامل فعالیت‌ها و اقدامات در این بخش را کاملا لمس و احساس کردم.
این مسئول ادامه داد: کارها در بخش صنعت و کشاورزی به صورت نیمه جان و کج دار و مریض در حال پیگیری و انجام است؛ اما با گزارش‌هایی که از مجموع سرمایه گذاران بخش گردشگری شنیدم و دریافت کردم احساس می‌کنم فعالیت ها و سرمایه گذاری‌های این بخش در استان کاملا قفل شده است.
استاندار با بیان اینکه"بخاطر عملکرد غیرقابل دفاع مجموعه مدیران این بخش باید از مردم عذرخواهی کنم" اذعان کرد: بقیه مدیران هم باید توجه کنند که اگر خواسته باشیم اینگونه کار کنیم قطعا" کارها پیش نخواهد رفت و مشکلات مردم حل نخواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه"در منطق مدیران چیزی به نام" نه" نباید وجود داشته باشد" تصریح کرد: هر مدیری که در حل مشکل سرمایه گذاران و رفع موانع سرمایه گذاری در بخش های مختلف به ویژه در حوزه گردشگری سنگ اندازی کند باید از سمت خود خداحافظی کرده و به کنار برود و اجازه ادامه فعالیت به مدیرانی که در امر سرمایه گذاری سنگ اندازی می‌کنند، نخواهیم داد.
همتی بر مراقبت و نظارت مدیران دستگاه‌ها بر عملکرد زیرمجموعه و کارشناسان به منظور پیشبرد فعالیت ها تاکید و خاطرنشان کرد و ادامه داد: مسائل و مشکلات حوزه گردشگری باید به صورت هفتگی و با محوریت معاونت امور عمرانی استانداری،حضور مدیران دستگاه‌های ذی ربط و پیگیری میراث فرهنگی و گردشگری در دستور کار قرار بگیرد و حداقل هفته‌ای یک جلسه در این زمینه با محوریت معاونت عمرانی استانداری برگزار شود.
استاندار با اشاره به برگزاری جلسه ماهیانه اتاق فکر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به ریاست استاندار عنوان کرد: در جلسات هفتگی که با موضوع گردشگری برگزار می‌شود، باید تصمیمات نهایی اتخاذ شود و مصوبات نیز از سوی میراث فرهنگی و گردشگری تا آخرین مرحله پیگیری شود تا صورت عملی به خود بگیرد و گزارش نهایی تصمیمات و مصوبات در جلسه ماهیانه اتاق فکر گردشگری مطرح شود.
وی گفت: اهداف و سیاست‌های دولت تدبیر و امید باید باجدیت، دقت و سرعت پیگیری و اجرایی شود و هر مدیری که در این مسیر تعلل کرده یا خلل وارد کند اجازه ادامه کار به او نخواهیم داد.
همتی عنوان کرد: برای حل مشکلات بخش گردشگری اگر قرار بر برگزاری جلسات شبانه باشد این کار را خواهیم کرد تا از وضع موجود خارج شده و تحرکی در حوزه گردشگری ایجاد کنیم.
استاندار با بیان اینکه" استفاده از تسهیلات ارزان قیمت صندوق توسعه ملی از جمله اقداماتی است که می‌تواند دربخش گردشگری رونق اقتصادی فراهم کند." بیان کرد: پس از یک دوره و کسب تجارب بهینه در بخش اقتصادی می‌توانیم زمینه تعطیلی ‌خوابگاه‌های دانشگاهی و بخش ادارات را برای استفاده هرچه بهتر از فضاهای گردشگری در استان فراهم کنیم.
وی با تاکید بر تجدید نظر جدی مدیران در حوزه میراث فرهنگی و توسعه گردشگری تصریح کرد: باید شتابی در فرایند انجام امور صورت بگیرد تا حجم خسارات وارده به این بخش جبران شود.
نماینده عالی دولت در استان از ضرورت ساماندهی و راه اندازی برنامه دیدارهای عمومی مدیران با مردم گفت: در این زمینه دفتر استاندار، روابط عمومی استانداری و فرمانداری‌ها باید برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای دیدار و ملاقات عمومی اقشار مختلف مردم با مدیران به صورت هفتگی را فراهم کنند و اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام شود.
استاندار با انتقاد از طولانی شدن فرایند رسیدگی به درخواست‌ها و استعلام طرح‌های سرمایه گذاری در دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها ابراز کرد: با محوریت معاونت عمرانی استانداری باید نظام نامه‌ای تنظیم و به همه دستگاه ها و شهرداری‌ها ارسال شود تا براساس آن هیچ طرحی بیش از یک ماه در کارگروه معطل و منتظر پاسخ و اخذ استعلام نباشد و اینکه طرحی چندین ماه در کارگروه ها منتظر یک استعلام باشد اصلا" قابل قبول و قابل دفاع نیست.

سند آمایش استان نیازمند اصلاح است


در ادامه محمدعلی حضرتی‌ها در این جلسه در سخنانی گفت: گردشگری در استان باید هم وزن بخش‌های صنعت و کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد در حالیکه درحال حاضر پشت این دو حوزه مخفی مانده است.
وی افزود: در سند آمایش استان گردشگری آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته فلذا این سند نیازمند اصلاح است.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان بیان کرد: میراث فرهنگی براساس ضوابط قانونی حافظ آثار تاریخی و فرهنگی است و اجازه دست درازی و تجاوز به حریم این آثار را به هیچ سازمان و نهادی نخواهد داد و همین حساسیت ها باعث شده به سرمایه گذاران این بخش از سوی برخی ارگان ها فشار وارد شده و در کار آنها خلل ایجاد شود.
گفتنی است در ابتدای این نشست که با حضور بیش از 40 نفر از سرمایه گذاران بخش گردشگری برگزار شد، شرکت کنندگان به بیان دغدغه ها،مشکلات و موانع سرمایه گذاری در حوزه های مختلف گردشگری در استان پرداختند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان