۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تمهیدات هلال احمر ایلام در آستانه‌ی نوروز
کد خبر: ۱۵۱۴۲۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تمهیدات هلال احمر ایلام در آستانه‌ی نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: در تعطیلات نوروز از طریق پایگاه‌های فعال امدادی و دستگاه‌های امداد و نجات میزان ۱۲۸۰ نفر روز به مسافران نوروی خدمات ارائه می‌شود.

تمهیدات هلال احمر ایلام در آستانه‌ی نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: در تعطیلات نوروز از طریق پایگاه‌های فعال امدادی و دستگاه‌های امداد و نجات میزان 1280 نفر روز به مسافران نوروی خدمات ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه ایلام، «محمد سلیمانی» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان علاوه بر وظایف سالیانه خود امسال با چند رخداد بزرگ آتش‌سوزی جنگل‌ها، سیل و حماسه‌ی بزرگ اربعین روبرو بود که جوانان، داوطلبان و کارکنان خدمات امدادی و نجات‌گرایانه را به مردم ارائه دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام افزود: در بحث امداد نجات جاده‌ای در طول سال 11 پایگاه فعال وجود دارد که در آستانه نوروز تا پایان تعطیلات این پایگاه‌ها به 16 واحد می‌رسد تا در کنار نیروی انتظامی و فوریت‌های پزشکی خدمات داده شود.

وی با بیان اینکه 11 خودرو نجات و 16 آمبولانس امداد نجات جاده‌ای در اختیار جمعیت هلال احمر استان است، گفت: جمعاً 40 دستگاه در بحث امداد نجات جاده‌ای فعال هستند از طرف دیگر با توجه به اینکه تنها 16 بالگرد در کشور وجود دارد در فاصله‌ی زمانی 3 تا 9 فروردین یک بالگرد در استان ایلام مستقر خواهد بود اما اگر قبل یا بعد از این روزها نیاز به بالگرد وجود داشت نزدیک‌ترین بالگرد به استان اعزام خواهد شد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه در همه‌ی شهرستان‌ها نیروی کشیک داریم، خاطر نشان کرد: 1280 نفر روز در تعطیلات نوروز بکارگیری نیرو داریم که از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین‌ماه 94 تعداد 40 نفر از جمعیت هلال احمر، خدمات پشتیبانی را به نجات گران خواهند داد.

وی افزود: در 16 سال گذشته راهنمای مسافرین نوروزی در ورودی شهرستان‌ها بوده‌ایم که علاوه بر راهنمایی و سنجش فشار خون و تست قند، اقلام فرهنگی بین مسافران توزیع و خیمه‌های نماز برای مسافران و محیط بازی و میز نقاشی فراهم خواهد شد.

این مسئول با اشاره به استقرار 2 پایگاه امدادی منطقه ایثار و شرهانی دهلران و خدمات‌رسانی به اعضای راهیان‌نور، تصریح کرد: در مجموع 27 پست ثابت و سیار در حوزه جوانان وجود دارد که 19 پایگاه آن ثابت و مابقی سیار هستند البته 8 پست سیار جمعیت در قالب طرح "سها" کمک‌های اولیه به مسافرین نوروزی در اطراف شهر ایلام خواهند داد.

سلیمانی شعار امسال را «بی‌گُدار به جاده نزنید و آرام برانید» عنوان کرد و گفت: کمپینی با همین عنوان از فردا با هدف فرهنگ‌سازی رانندگی متناسب با شرایط به منظور پیشگیری از وقوع تصادفات جاده‌ای آغاز به کار خواهد کرد.

وی در مورد همپوشانی فعالیت جمعیت هلال احمر با فوریت‌های پزشکی گفت: با همکاری این دو مجموعه شاهد بهترین خدمت‌رسانی به مردم خواهیم بود.

سلیمانی افزود: تعداد آموزش‌دیدگان و داوطلبین هلال احمر با توجه به جمعیت استان کم است که در این راستا رسانه می‌تواند کمک‌کار ما باشد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان