۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین خطر سرمازدگی شکوفه‌های درختان میوه با افت محسوس دما/ بارندگی و وزش بادهای شدید استان را فرا می‌گیرد
کد خبر: ۱۵۱۳۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۴:۱۹ ↗ لینک کوتاه

کارشناس اداره هواشناسی استان خبر داد:

خطر سرمازدگی شکوفه‌های درختان میوه با افت محسوس دما/ بارندگی و وزش بادهای شدید استان را فرا می‌گیرد

کارشناس اداره هواشناسی استان گفت: در هفته جاری به دلیل رگباری بودن بارش‌ها احتمال آبگرفتگی در معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

خطر سرمازدگی شکوفه‌های درختان میوه با افت محسوس دما/ بارندگی و وزش بادهای شدید استان را فرا می‌گیرد
مهدی آخوندی، کارشناس اداره هواشناسی استان قزوین در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی   صبح قزوین ، درباره وضعیت جوی هفته جاری اظهار کرد: از بعدازظهر امروز(دوشنبه) سامانه بارشی فعالی وارد استان می‌شود و این شرایط تا پایان هفته جاری ادامه دارد.
وی در ادامه افزود: در هفته جاری وزش بادهای شدید، بارندگی به صورت رگباری و رعد و برق را شاهد خواهیم بود و از روز پنج شنبه افت محسوس دما را داریم.
آخوندی با بیان اینکه در هفته جاری بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود، ابراز کرد: برای روز سه شنبه سرعت وزش باد شدیدتر خواهد بود و احتمال خسارت در دشت قزوین وجود دارد.
وی ادامه داد: به دلیل رگباری بودن بارش‌ها احتمال آبگرفتگی در معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست، همچنین به دلیل سرعت وزش بادهای شدید در روز سه شنبه احتمال خسارت به تاسیسات وجود دارد.
این کارشناس اداره هواشناسی استان گفت: از روز پنج شنبه در مناطق کوهستانی و مرتفع به ویژه گردنه‌های استان با توجه به وزش باد خیلی شدید و بارش برف احتمال پدیده کولاک وجود دارد.
وی در پایان گفت: از روز پنج شنبه با توجه به افت محسوس دما خطر سرمازدگی شکوفه‌های درختان میوه وجود دارد و توصیه می‌شود تمهیدات و تجهیزات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به کار گرفته شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان