۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مقصود از رفتار نجیبانه و نانجیبانه در کلام رهبری پرهیز از خودخواهی و خودمحوری است
کد خبر: ۱۵۱۱۴۹ نویسنده: حجت الاسلام عباسی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۰:۲۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه علمیه قزوین:

مقصود از رفتار نجیبانه و نانجیبانه در کلام رهبری پرهیز از خودخواهی و خودمحوری است

رئیس حوزه علمیه قزوین گفت: صحبت رهبر معظم انقلاب در مورد رفتار نجیبانه و نانجیبانه افرادی که در انتخابات رأی آوردند دارای مبنای مهمی است، هدف کلام ایشان این بود که ما نباید خودمحوری و خودخواهی در پیروزی‌ها و شکست‌ها داشته باشیم.

مقصود از رفتار نجیبانه و نانجیبانه در کلام رهبری پرهیز از خودخواهی و خودمحوری است
حجت الاسلام علی عباسی، رئیس حوزه علمیه قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، درباره وظایف مجلس خبرگان رهبری از نگاه رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: نمایندگان مجلس خبرگان در واقع پیش قراولان انقلابی ملت ایران و نهضت اسلامی هستند یعنی مردم برای تدوام و حرکت در مسیر انقلاب از آنها الگوگیری می‌کنند.
وی در ادامه افزود: در حقیقت اسلام ناب را نمایندگان خبرگان رهبری که در رأس امور قرار دارند، باید به جامعه معرفی کنند اسلامی که طرح حکومتی برای هدایت جامعه ارائه می‌دهد.
استاد حوزه علمیه کشور ادامه داد: همچنین برای شناخت یک رهبر انقلابی، اعضای مجلس خبرگان خود نیز باید انقلابی باشند تا در روز مبادا یک رهبر انقلابی را برای ملت ایران تعیین کنند و این افراد باید به اسلام از لحاظ اعتقادی و سیاسی پایبند باشند.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای خبرگان رهبری به آنها هشدار دادند که نمایندگان خبرگان به اهل دنیا و افرادی که در فتنه‌ها ساکت بودند، گرایشی پیدا نکنند؛ زیرا در این فضا بسیاری از دستاوردهای مجلس خبرگان از بین می‌رود.

رأی آوردن یا نیاوردن ما نباید ملاکی برای پیروزی یا شکست اسلام معنا شود


عباسی اذعان کرد: صحبت رهبر معظم انقلاب در مورد رفتار نجیبانه و نانجیبانه افرادی که در انتخابات رأی آوردند دارای مبنای مهمی است، هدف کلام ایشان این بود که ما نباید خودمحوری و خودخواهی در پیروزی‌ و شکست‌ داشته باشیم.
وی با بیان اینکه رأی آوردن یا نیاوردن ما نباید ملاکی برای پیروزی یا شکست اسلام معنا شود، این خودخواهی است ما نباید خود را مساوی اسلام بدانیم انقلاب اسلامی یک حرکت الهی است که مسیر کلی خود را ادامه می‌دهد و به حضور اشخاص وابسته نیست.
رئیس حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در سال 88 شاهد بودیم که عده‌ای با پیروز نشدن در انتخابات با زیر سئوال بردن اصل انتخابات و قانون، به آشوب و اغتشاش اقدام کردند که این تهمت به ملت و بزرگان کشور بود.
وی در پایان گفت: رفتار نجیبانه داشتن یعنی دوری از رفتار خودخواهانه، شرکت یک فرد در انتخابات باید با هدف پیشبرد آرمان‌های انقلاب باشد حتی اگر خودش منتخب مردم نشود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان