۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عزاداران فاطمی ۳ شهید دفاع مقدس را تشییع کردند
کد خبر: ۱۵۰۸۲۹ نویسنده: شیما شعبانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۳ ساعت: ۱۴:۱۹ ↗ لینک کوتاه

در سالروز شهادت مادر یاس های بی نشان صورت گرفت؛

عزاداران فاطمی ۳ شهید دفاع مقدس را تشییع کردند

تشییع سه شهید دفاع مقدس که به تازگی در عملیات تفحص شناسایی شده بودند با حضور خانواده این شهدا و مردم شهید پرور قزوین در میان جمعیت عزادار فاطمی تشییع شد.

عزاداران فاطمی ۳ شهید دفاع مقدس را تشییع کردند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید عین الله کلهر و دو شهید گمنام پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور مردم شهیدپرور، جمعی از فرماندهان و بسیجیان و مسئولان استان قزوین از مقابل آستان امامزاده اسماعیل(ع) آغاز و پیکر مطهر این سه شهید به سمت گلزاری شهدای استان قزوین بر روی دستان عزداران فاطمی تشییع شد. 

همزمان با تشییع پیکرهای شهدا مردان و زنان با گلهای پرپرشده و دود کردن اسفند شهدا را بدرقه کردند. سرتاسر خیابان سپه ایستگاه صلواتی برپا شده بود و خادمان شهدا از تشییع کنندگان پذیرایی کردند. 
مراسم تشییع با سخنرانی حجت‌الاسلام تلخابی نماینده منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری ادامه پیدا کرد. این مراسم با ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توسط مداحان اهل بیت نیز همراه بود.
همچنین به امامت آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین بر ابدان مطهر شهدای تشییع شده نماز اقامه شد.

سایت جدید سپاه صاحب الامر(عج) قزوین پیکر مطهر دو شهید گمنام را به آغوش کشید
پس از تشییع، پیکر مطهر عین‌الله کلهر در گلزار شهدای قزوین به خاک سپرده شد و پیکر پاک شهیدان گمنام جهت خاکسپاری به ستاد جدید سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین انتقال داده شد.
مراسم تشییع این دو شهید گمنام با حضور سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج)، فریدون همتی استاندار، آیت الله عابدینی امام جمعه و حجت الاسلام معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین و عموم مردم شهیدپرور قزوین برگزار شد و این پیکرهای مطهر در ستاد سپاه صاحب الامر(عج) به خاک سپرده شدند.

مراسم خاکسپاری با اقامه نماز ظهر و عصر در محل تدفین شهدا پایان یافت.
یکی از این دو شهید گمنام  20 ساله بود که در عملیات والفجر1 و در منطقه عملیاتی فکه به شهادت رسیده و شهید دیگر  18 ساله بود که در عملیات خیبر و در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به شهادت رسیده است.
مراسم شام قریبان شهدای گمنام تدفین شده امشب 23 اسفند ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن عسگری واقع در فلکه دوم شهرک کوثر برگزار می‌شود. 
روز گذشته 22 اسفندماه 94 همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) مراسم وداع با این شهدا در هیئات مذهبی در نقاط مختلف شهر برگزار شد.
همچنین پیکر شهید سعید بنایی برای تشییع و خاکسپاری به شهرک مدرس از توابع شهر بویین‌زهرا منتقل شد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان