۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین در حوزه گردشگری به دنبال کمیت نیستیم/ بهره‌گیری از ظرفیت باغستان‌ها در جذب گردشگر
کد خبر: ۱۵۰۶۶۴ نویسنده: محمدعلی حضرتی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۳ ساعت: ۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین:

در حوزه گردشگری به دنبال کمیت نیستیم/ بهره‌گیری از ظرفیت باغستان‌ها در جذب گردشگر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با بیان اینکه در حوزه گردشگری به دنبال کمیت نیستیم، گفت: باغستان یکی از ظرفیت‌های خوب استان در حوزه گردشگری است اما حضور بدون برنامه‌ریزی و انبوه گردشگر در این فضاها می‌تواند به باغستان ضربه بزند.

در حوزه گردشگری به دنبال کمیت نیستیم/ بهره‌گیری از ظرفیت باغستان‌ها در جذب گردشگر
محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص ظرفیت باغستان‌های استان در جذب گردشگر گفت: امسال به علت گرمای زودرس و بازشدن زودهنگام شکوفه‌ها تنها جوانه‌های درختان برای گردشگران و مسافران نوروزی قابل روئیت خواهند بود.

وی افزود: باغستان یکی از ظرفیت‌های خوب استان در حوزه گردشگری است اما حضور بدون برنامه‌ریزی و انبوه گردشگر در این فضاها می‌تواند به باغستان ضربه بزند.

این مسئول ادامه داد: امسال با سمن‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند ارتباط برقرار کرده‌ایم و با کمک این گروه‌های مردمی قصد داریم که با توجه به ظرفیت باغستان‌ها حضور و استقرار گردشگران را در این مکان‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

حضرتی با بیان اینکه ما در بحث گردشگری به دنبال کمیت نیستیم، اظهار کرد: در سایت‌های گردشگری باید نسبت حجم ورودی مسافر و ظرفیت جاذبه گردشگری برای حضور گردشگران در نظر گرفته شود؛ به عنوان مثال در سایت گردشگری تخت جمشید این موارد رعایت نشده و هجمه‌ای از گردشگران به آن وارد شده و خسارات زیادی به این بنای تاریخ و ارزشمند وارد شده است.

وی اضافه کرد: ما سعی کردیم اگر قرار است تور گردشگری در باغستان‌ برگزار شود مقصدها و مسیرها مشخص باشد و این بازدیدها با هماهنگی صاحبان باغ‌ها صورت گیرد که کمترین آسیبی به فضای باغستان وارد نشود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به تعداد باغستان‌های استان، گفت: با هماهنگی سازمان‌های مردم نهادی که در زمینه گردشگری فعالیت دارند سه مسیر برای بازید گردشگران در نظر گرفته شده است که اطلاع رسانی خواهد شد.

حضرتی با اعلام خبر طراحی نرم افزارهای معرفی استان از جنبه‌های مختلف گردشگری به مسافران نوروزی، گفت: نرم افزار معرفی مسیرهای پیاده، نقشه شهر، هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید، اقامتگاه‌ها، جاذبه‌های گردشگری و غیره به زبان فارسی و انگلیسی توسط سمن‌های فعال در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی طراحی و به بازار ارائه شده است که در حال حاضر به صورت رایگان قابل دانلود است.

وی ادامه داد: همچنین این نرم افزار به صورت غیرآنلاین درسایت دولتخانه برای علاقمندان بلوتوث خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: افرادی که قصد حضور و بازدید از باغستان‌ها را دارند باید با مراکز راهنمای گردشگری و تشکل‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند مراجعه و هماهنگ کنند.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان