۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۲۵ واحدصنعتی در شهرستان با مشکلات کارگری روبرو هستند/ سوءمدیریت عامل تعطیلی بیش از ۵۰ درصد کارخانه‌ها
کد خبر: ۱۵۰۶۴۷ نویسنده: رضا عسگری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۳ ساعت: ۱۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز:

۲۵ واحدصنعتی در شهرستان با مشکلات کارگری روبرو هستند/ سوءمدیریت عامل تعطیلی بیش از ۵۰ درصد کارخانه‌ها

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز گفت: ۲۵ واحد کارگری مشکل دار و تعطیل نشده در سطح شهرستان وجود دارد که در حال برنامه ریزی برای حل معضلات آنها هستیم.

۲۵ واحدصنعتی در شهرستان با مشکلات کارگری روبرو هستند/ سوءمدیریت عامل تعطیلی بیش از ۵۰ درصد کارخانه‌ها
رضا عسگری، سرپرست فرمانداری شهرستان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درباره وضعیت نابسامان شرکت‌های صنعتی این شهرستان اظهار کرد: یکی از بحث‌های جدی در شهرستان البرز در عرصه نارضایتی‌های اجتماعی موضوعات کارگری است و مدیران شهری به فضای سختی که این روزها برای خانواده‌های کارگری به وجود آمده است، اذعان دارند.
وی با بیان اینکه مشکلات کارگری سابقه ده ساله در شهرستان دارد، اذعان کرد: هم اکنون در سطح شهرستان 8 واحد صنعتی بزرگ تعطیل شده است و میانگین عدم پرداخت حقوق کارگران به 22 ماه می‌رسد.
این مسئول در ادامه افزود: همچنین 25 واحد کارگری مشکل دار و تعطیل نشده در سطح شهرستان وجود دارد که در حال برنامه ریزی برای حل معضلات آنها هستیم تا بدهی این کارخانه‌ها به کارگران پرداخت شود.
وی ادامه داد: از این 25 واحد مشکل دار 15 واحد بیش از 10 پرسنل داشته و 3 ماه یا بیشتر نیز معوقات کارگری دارند و 2 واحد هم بیش از 10 پرسنل و 2 ماه معوقه کارگری دارند.
سرپرست فرمانداری شهرستان البرز با اشاره به دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی در شهرستان البرز گفت: بیش از 50 درصد واحدهای در شهرستان البرز به دلیل سوء مدیریت تعطیل شده‌اند که 9 واحد جزء این عامل به حساب می‌آیند.
وی تصریح کرد: کمبود نقدینگی هم اکنون اجازه فعالیت به واحدهای صنعتی در شهرستان را نمی‌دهد و با افزایش یکباره قیمت‌ها 7 واحد در شهرستان البرز دچار بحران شده است.
عسگری با بیان اینکه 3 واحد نیز به دلیل رکود اقتصادی در شهرستان تعطیل شده‌اند، بیان کرد: با جلساتی که با مسئولین واحدهای صنعتی برگزار شده به دنبال جذب سرمایه گذار برای حفظ کارخانه‌های مشکل دار هستیم.
وی ابراز کرد: برخی کارفرماهای واحدهای بحرانی علاقه‌مند به تعطیلی شرکت‌های خود دارند اما ما برای حفظ اشتغال در شهرستان موافق این موضوع نیستیم؛ زیرا استفاده از بیمه بیکاری آینده نگری نیست و اولویت ما حفظ نیروی کار است.
این مسئول با بیان اینکه هدف ما وصل مطالبات شرکت‌های دولتی است، اذعان کرد: با سازمان تامین اجتماعی برای برای تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه کارگران هماهنگی شده تا سهم کارفرما در آن پرداخت نشود تا زمانی که مشکلات این صنایع برطرف گردد.
وی بیان کرد: در حوزه پرداخت مالیات با اداره دارایی هماهنگی صورت گرفته که اولویت پرداخت حقوق کارگران باشد و هدف ما پرداخت بخشی از معوقات کارگری تا پایان سال است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان