۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهرستان شدن بخش محمدیه در دستور جدی کار دولت قرار دارد
کد خبر: ۱۵۰۶۴۶ نویسنده: داود محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۳ ساعت: ۸:۳۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

شهرستان شدن بخش محمدیه در دستور جدی کار دولت قرار دارد

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: بحث شهرستان شدن شهر محمدیه از موضوعاتی بود که به صورت جدی در دستور کار نمایندگان قزوین قرار داشت و امروز پرونده این موضوع برای کار کارشناسی به استانداری ارسال شده است.

شهرستان شدن بخش محمدیه در دستور جدی کار دولت قرار دارد
داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، اظهار کرد: در دوره دهم مجلس به طور یقین به دنبال حل معضلات شهرستان البرز براساس اولویت‌ها خواهیم بود و به خصوص پیگیر به ثمر رساندن بیمارستان محمدیه و شهر الوند هستیم.
وی در ادامه افزود: در سفری که وزیر بهداشت به استان قزوین داشت اصل موضوع یعنی احداث بیمارستان نهایی شده است و فقط روند اجرایی و اداری این پروژه زمان می‌برد که امیدوارم در دوره 4 ساله مجلس دهم این موضوع به سرانجام برسد.
این نماینده مجلس ابراز کرد: در موضوع شهرستان شدن شهر محمدیه باید این نکته را درنظر بگیریم که دولت یازدهم طی یک و سال و نیم گذشته بحث تقسیمات کشوری را در کل استان‌ها متوقف کرده بود؛ اما هم اکنون این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفته است.
وی بیان کرد: بحث شهرستان شدن شهر محمدیه از موضوعاتی بود که به صورت جدی در دستور کار نمایندگان قزوین قرار داشت و امروز پرونده این موضوع برای کار کارشناسی به استانداری ارسال شده است.
بودجه‌ دولتی هیچ تناسبی با شرایط رسیدگی به وضعیت عمومی شهرک مهرگان ندارد
محمدی عنوان کرد: برای شهرستان شدن بخش محمدیه باید جمعیت روستایی، جمعیت شهری، بخش‌ها و شهرهای مختلف و مراکز دهستان تعریف شوند و براساس آن اطلاعات لازم به هیئت دولت و وزارت کشور ارائه شود.
وی با اشاره به دیدار خود با استاندار قزوین یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در این دیدار تاکید شد بحث تقسیمات استانی بود که شهر محمدیه در اولویت این بحث قرار داشت؛ زیرا 90 هزار جمعیت این بخش در آینده نزدیک به 140 هزارنفر افزایش می‌یابد.
نماینده مردم قزوین در مجلس اضافه کرد: درباره تقویت وضعیت بهداشت و درمان شهر محمدیه، حل مشکل کم آبی منطقه 7 و رسیدگی مشکلات ناحیه شهری مهرگان به دنبال جذب اعتبار هستیم، حتی با کمبود بودجه‌های دولتی سعی ما تزریق منابع به این شهر بوده است.
وی اذعان کرد: طی 2 ماه گذشته 13 میلیارد تومان برای ایستگاه ذخیره آب و پمپاژ هزینه شد و سال گذشته بیشترین هزینه برای افزایش واحدهای آموزشی ناحیه مهرگان اختصاص پیدا کرد.
محمدی با بیان اینکه بودجه‌های دولتی هیچ تناسبی با شرایط رسیدگی به وضعیت عمومی شهرک مهرگان ندارد، تصریح کرد: برنامه‌هایی برای حل مشکلات این ناحیه شهری داریم که پس از کارشناسی‌های لازم آن را اجرایی می‌کنیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان