۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین همایش مادران و همسران شهدای استان برگزار شد
کد خبر: ۱۵۰۳۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۴:۲۷ ↗ لینک کوتاه

همزمان با روز بزرگداشت شهدا در قزوین؛

همایش مادران و همسران شهدای استان برگزار شد

همزمان با ۲۲ اسفند و روز بزرگداشت شهدا "همایش مادران و همسران شهدای استان"در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

همایش مادران و همسران شهدای استان برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، همزمان با 22 اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهدا همچنین به مناسبت سالروز شهادت بانوی صبر و ایثار، حضرت زهرا(س) "همایش مادران و همسران شهدای استان" پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

سال 92 فقط یک درصد مردم با روز شهید آشنا بودند
احسان الله لنکرانی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این برنامه اظهار کرد: امام خمینی(ره) 22 اسفند سال 58 به منظور رسیدگی به امور خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان دستور تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی وقت و بنیاد شهید و امور ایثارگران حاضر را صادر فرمودند.

وی افزود: بنا بر مصوبه شورای انقلاب فرهنگی این روز را به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به عنوان روز شهدا نامگذاری کردند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: برنامه بزرگداشت شهدا، سه سالی است که به صورت رسمی در کشور برگزار می‌شود که در نظرسنجی انجام شده در سال 92 تنها یک درصد مردم با چنین روزی آشنا بودند.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع با هدف اطلاع‌رسانی و معرفی روز بزرگداشت شهدا، در سال 93 این آمار به 35 درصد رسید در سال جاری نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار داریم در حدود 50 درصد مردم با روز 22 اسفند و بزرگداشت شهدا آشنا شوند.

لنکرانی عنوان کرد: این نهاد برنامه 30گانه‌ای را با شعار "راه شهیدان ادامه دارد" در دستور کار خود قرار داده است که همایش مادران و همسران شهدای استان از جمله این برنامه‌ها می‌باشد.

وی با اشاره به هدف از اجرای برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا عنوان کرد: این برنامه‌ها با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، روحیه شهادت طلبی و تبیین سیره شهدا برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد: در نظر داشتیم که در چنین روزی از مادران و همسران شهدا تجلیل کنیم اما به دلیل مصادف شدن این ایام با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) تصمیم گرفته شد تا این برنامه پس از سال نو و در روز میلاد آن بانوی بزرگوار انجام شود.

مظلومیت حضرت زهرا(س) را باید در وصیت نامه آن حضرت جستجو کرد
در ادامه حجت‌الاسلام مسعود زال بیگی، استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: اگر به تاریخ اسلام بنگریم، پیامبر گرامی اسلام دارای فرزندان متعددی بودند که در زمان نوجوانی دار فانی را وداع گفتند.

وی افزود: تصور جاهلانه مردم عرب آن زمان بر این اصل استوار بود که مردان دارای ارزش هستند و زنان و دختران هیچ ارزشی ندارند در چنین دورانی تنها کسی که به مقام زن ارج نهاد دین اسلام و پیامبر گرامی اسلام بود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: زمانیکه پیامبر اسلام به پیامبری مبعوث شدند فرزند پسری نداشتند بنابراین وقتی از سوی خداوند متعال مامور به ابلاغ رسالت شدند معاندان و دشمنان پیامبر را مورد سرزنش قرار می‌دادند که کسی ادامه دهنده راهت نخواهد بود.

وی ادامه داد: خداوند متعال پیش از اینکه حضرت فاطمه(س) قدم به عرصه وجود گذارد، با سوره کوثر پیامبر را آرام کرده و به ایشان آرامش دادند و در سال پنجم بعثت خداوند دختری را به نام فاطمه به پیامیر داد که خیر کثیر و دارای عظمت بودند.

زال بیگی با بیان اینکه مظلومیت حضرت زهرا(س) را باید در وصیت نامه آن حضرت جستجو کرد که فرمود ایشان را شبانه دفن کنند، افزود: داشتن عمر نوح لازمه رسیدن انسان به به کمال و انسانیت نیست چنانچه حضرت زهرا(س) در 18 سالگی دارای چنان جایگاهی شد که در میان تمام زنان عالم به مقام عصمت رسید.

وی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی نیز شاهد بودیم بسیاری از شهدا در سنین نوجوانی به شهادت رسیدند و در همان سنین پایین انسان ساز و مکتب ساز بودند و بسیاری از رزمندگان به تاسی از آنها وارد میدان جنگ شدند.

زال بیگی بیان کرد: شهدا رفتند که ما زیر بار ذلت نباشیم و در خفت و ذلت زندگی نکنیم بلکه سرآمد و الگویی برای جهانیان باشیم.

انتهای پیام/7003






دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان