۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دستگاه‌ها از دخالت در کار یکدیگر پرهیز کنند/ ائمه جماعت باید به دور از انگیزه‌های مالی در مساجد کار کنند
کد خبر: ۱۵۰۲۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۳:۴۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

دستگاه‌ها از دخالت در کار یکدیگر پرهیز کنند/ ائمه جماعت باید به دور از انگیزه‌های مالی در مساجد کار کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: دستگاه‌ها با آگاهی از اساسنامه و شرح وظایف‌شان از دخالت در کار یکدیگر پرهیز کنند.

دستگاه‌ها از دخالت در کار یکدیگر پرهیز کنند/ ائمه جماعت باید به دور از انگیزه‌های مالی در مساجد کار کنند
به گزارش خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار کارکنان مرکز رسیدگی به امروز مساجد استان قزوین اظهار کرد: ضروری است دستگاه‌های اجرایی از اساسنامه و شرح وظایف خود آگاهی کامل داشته باشند تا عدم آگاهی از شرح وظایف‌شان منجر به دخالت در کار سایر دستگاه‌ها نشود.
وی تصریح کرد: در حوزه مساجد کارها زمانی ارزشمند خواهند شد که با اخلاص و حول محور خدای متعال صورت بگیرند؛ اما اگر اخلاص را در نظر نگیریم و با انگیزه‌های غیر خدایی وارد این حوزه کاری بشویم، همه اعمالمان نابود خواهند شد.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این که باید ائمه جماعات به دور از انگیزه‌های مالی، با اخلاص و برای جلب رضای خدا نماز را اقامه کنند، خاطرنشان کرد: اگر امام جماعتی عملکرد بسیار خوبی هم داشته باشد اما تقاضای مالی را مشروط به انجام کار کند، کار او ارزشمند نخواهد بود؛ البته این به آن معنا نیست که مسئولان به فکر نیازهای مالی ائمه جماعت نباشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که نباید مادیات انگیزه تبلیغ مبلغان باشد، افزود: این‌که مسئولان مربوط به فکر تأمین معیشت ائمه جماعات باشند، وظیفه ذاتی آن‌هاست اما این که ائمه جماعات با انگیزه مالی وارد این حوزه شوند، کار اشتباهی است و آن‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که مورد اعتماد مردم باشند.
وی اضافه کرد: سند مالکیت مساجد به نام خدا خورده و هر کسی که مسجد می‌سازد و می‌خواهد به عنوان مسئول هیأت امنا برای تمام امورات مسجد تصمیم‌گیری کند، برای خودش مسجد ساخته و باید برای حل این مشکل فرهنگی کار کنیم.
عابدینی با بیان این که مساجد چشمه جوشان حکمت الهی هستند، خاطرنشان کرد: باید مشکلات همسایگان مساجد از سوی نمازگزاران و امامان مساجد بررسی و برطرف شود. این مهم کاری الهی است و در نهایت موجب حضور بیشتر مردم در مساجد می‌شود.
وی گفت: ارزیابی بنای مساجد و تهیه نقشه مهندسی‌شده بنا، ارزیابی مساجد از حیث محتوا و ارزیابی امام جماعت مساجد که از همه مهم تر است و در آن امامان جماعت از حیث تعامل با مردم، اشراف به پاسخگویی به مسائل شرعی و جذب جوانان مورد بررسی قرار می‌گیرند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: حضور امامان جماعت در همه نمازهای یومیه ضروری است و اگر امامی در یکی از نمازهای یومیه امام جماعت است، باید در سایر نمازهای یومیه هم شرکت کند.

دعوت از امامان جماعت استان با هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد

حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین هم در ابتدای این دیدار با بیان این که باید مساجد را به اصلی‌ترین پایگاه ترویج و تبلیغ دین تبدیل کنیم گفت: مساجد باید پایگاهی برای ترویج منویات رهبر معظم انقلاب باشند.
وی تصریح کرد: حل و فصل دعاوی مساجد بر عهده این مرکز است و مشکلات بسیاری از مساجدی که در آن‌ها اختلافات و دعاوی وجود داشت، برطرف شده است.
این مسئول موازی کاری دستگاه‌هایی که در کار اداره مسجد دخیل هستند را یکی از چالش‌های جدی این حوزه معرفی کرد و گفت: این مشکلات باعث کندی و ناهماهنگی در کارهای اجرایی مساجد و انتقال و جابجایی امامان جماعت شده است.
در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین توسط کارکنان این مرکز ارائه شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان