۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رمز بقای شهید بابایی گره خوردن به عزا و مکتب امام حسین(ع) است
کد خبر: ۱۵۰۱۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام مومنی:

رمز بقای شهید بابایی گره خوردن به عزا و مکتب امام حسین(ع) است

سخنران شب های محرم حرم امام رضا(ع) گفت: رمز بقای شیعه که خار در چشم وهابی است و آنها را به ترس و وحشت انداخته، اهتمام شیعه به برگزاری شعائر، مخصوصا عزای کربلا می باشد و رمز بقای شهید بابایی گره خوردن به عزا و مکتب امام حسین(ع) است.

رمز بقای شهید بابایی گره خوردن به عزا و مکتب امام حسین(ع) است

به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام سید حسین مومنی در برنامه سخنرانی حرم امام رضا(ع) در خصوص معرفت حسینی، گفت: برای رسیدن به حیات طیبه باید به معرفت امام حسین(ع) دست پیدا کنیم.
در زیارت عاشورا از معرفت ظاهری به معرفت واقعی می رسیم چون امام سر الله است.

وی ادامه داد: امام ویژگی هایی دارد که به خاطر آنها برجسته و ماندگار شده است و هر کس با ایشان گره بخورد، رشد پیدا می کند.
هر وقت احساس کردید قلب تان در حال مرگ است به کربلا و امام حسین(ع) پناه ببرید.

مومنی با بیان این که امام رضا(ع) تاکید داشتند که گریه بر شهید کربلا باعث عفو گناهان می شود، اذعان داشت: امام حسین(ع) دردانه خداست اگر می خواهید گریه کنید فقط برای او گریه کنید.
در سیره و سبک زندگی امام به معنای کامل مقام عبودیت و بندگی را مشاهده می کنید.

این کارشناس دینی تصریح کرد: رمز بقای شیعه که خار در چشم وهابی است و آنها را به ترس و وحشت انداخته، اهتمام شیعه به برگزاری شعائر، مخصوصا عزای کربلا است و رمز بقای شهید بابایی گره خوردن به عزا و مکتب امام حسین(ع) است.

سخنران حرم امام رضا(ع) با اشاره به اینکه می توان با عزای مصیبت برای امام وارد وادی عبودیت شد، تاکید کرد: امام صادق(ع) می فرمایند، عبودیت یعنی بذل همه چیز خودت، هر سرمایه ای که دارید.
آن رویکردی که شهدای کربلا و در یک کلام امام شهدا انجام داد و رضای خداوند را بر رضایت و آرزوی های خود ترجیح داد.

مومنی با بیان این که در زندگی امام سه وجه وجود دارد، اعلام کرد: اول این که با بندگی خدا توانست تا به امروز کعبه، قرآن و اسلام را حفظ کند این مسائل به برکت امام باقی مانده، یعنی اگر اگر به موقع اعلام موضع نکنید در خط دشمن قرار می گیرید.

وی در ادامه افزود: امام حق پدری دارد به حرمت ایشان است که در راه خدا قرار می گیرید و وجه سوم اینکه با اقتدا به این امام مظلوم با ایستادگی در مقابل ظلم روزگار می توان به عزت و اقتدار دست یافت.

این کارشناس دینی در پایان گفت: قلب مومن حرم خداست و نیباید هر کس به این حریم راه پیدا کند، از رهگذر زیارت امام حسین(ع) و دل شکستگی برای ایشان می توان به این مقام رسید.
گریه برای امام راه نجات است که در مقابل مانع اصلی که معصیت است، قرار می گیرد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان