۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مصرف کالای ایرانی کمک به تولید، اشتغال و رشد اقتصادی است
کد خبر: ۱۴۹۹۹۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مصرف کالای ایرانی کمک به تولید، اشتغال و رشد اقتصادی است

امام جمعه ارومیه گفت: توجه به تولید داخلی و استفاده از کالای ایرانی یک ضرورت است.

مصرف کالای ایرانی کمک به تولید، اشتغال و رشد اقتصادی است

امام جمعه ارومیه گفت: توجه به تولید داخلی و استفاده از کالای ایرانی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام «سیدمهدی قریشی» در خطبه‌های نماز جمعه با بیان این‌که مصرف کالای ایرانی کمک به تولید، اشتغال و رشد اقتصادی است، افزود: باید از واردات بی‌رویه کالای خارجی به کشور جلوگیری شود و مردم هم با خرید کالای ایرانی از تولید داخلی حمایت کنند.

امام جمعه ارومیه به رواج خرافه و تبعات منفی مراسم چهارشنبه‌سوری اشاره کرد و از مردم خواست به سبب آثار و تبعات منفی برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری با این خرافه در کشور عاقلانه مقابله کنیم.

وی ادامه داد: لازم است برخی عادات‌ها و فرهنگ‌ها هم‌چنین باورهای غلط را کنار گذاشته در این ایام دستگیری از فقرا و صله ارحام را در پیش گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی از جایگاه عفو و گذشت در تعالیم اسلام نیز سخن گفت و خاطرنشان کرد: ترویج عفو و گذشت در جامعه به آرامش و امنیت روانی جامعه منجر می‌شود و جامعه را از کینه‌ها خالی می‌کند، از این‌رو با فرارسیدن سال نو با عفو گذشت شادی را در این ایام به خانواده‌ها برگردانیم.

قریشی با بیان این‌که باید از گذشته درس بگیریم و برای آینده تصمیم بگیریم، خاطرنشان کرد: سال نو فرصت مغتنمی برای محاسبه اعمال انسان‌ها در طول یک سال گذشته است تا اعمال یک ساله خود را از نظر نفس و کارهایی که انجام دادیم، محاسبه کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام عید نوروز به صله ارحام و دیدار از اقربا سفارش کرد و گفت: این ایام بهترین فرصت و بهانه است تا با خویشاوندانی که در طول سال از احوال آن‌ها بی‌اطلاع بوده‌ایم سری زده و رابطه خویشاوندی را دوباره برقرار کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با تأکید بر تلاش برای استحکام رابطه خویشاوندی، اظهار کرد: امام علی(ع) سه خصلت را به‌عنوان عملی می‌دانند که صاحبان آن‌ها از دنیا نمی‌روند مگر این‌که تاوان دهند، ظلم، قطع رحم و سوگند دروغ که عملی به شدت مبغوض است، چنین افرادی پیش از رفتن از دنیا حتماً باید تاوان عمل خود را دهند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به بیانات رهبری در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات هفتم اسفند بار دیگر نادرستی و بی‌اعتباری سخنان کسانی را که در سال ۸۸ مدعی نامعتبر بودن انتخابات بودند و آن فتنه مضر را برای کشور بوجود آوردند، نشان داد.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی، رفتار کاملاً نجیبانه کسانی را که در این انتخابات، رأی نیاوردند، یکی دیگر از ویژگی‌های انتخابات هفتم اسفند دانستند و گفتند برخلاف رفتار نانجیبانه کسانی که در سال ۸۸ رأی نیاوردند و با براه انداختن فتنه برای کشور هزینه بوجود آوردند و دشمن را به طمع انداختند، در این انتخابات کسانی که رأی نیاوردند، به پیروز انتخابات تبریک گفتند که این موضوع، بسیار با عظمت و باارزش است.

وی یادآور شد: رهبر انقلاب، آماج قرار دادن مسئولان و مردم را دو هدف عمده نفوذ دشمن خواندند و افزودند هدف دشمن از طراحی نفوذ در مسئولان، تغییر دادن محاسبات مسئولان کشور است که نتیجه آن، قرار گرفتن فکر و اراده مسئولان در مشت دشمن است و در این حالت، دیگر نیازی به دخالت مستقیم دشمن نیست و فرد مسئول بدون آن‌که حتی خود بداند، همان تصمیمی را می‌گیرد که دشمن می‌خواهد، از این‌رو باید مردم و مسئولان آگاه باشند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان