۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برنامه بصیرت عاشورایی در امام‌زادگان قزوین برگزار می شود
کد خبر: ۱۴۹۵۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام مصطفی نوروزی:

برنامه بصیرت عاشورایی در امام‌زادگان قزوین برگزار می شود

مدیرکل اوقاف استان قزوین: ویژه برنامه‌ای با عنوان "بصیرت عاشورایی" از سوی سازمان اوقاف کل کشور هر ساله در تمامی استان‌ها در بقاع متبرکه امامزاده‌ها برگزار می شود.

برنامه بصیرت عاشورایی در امام‌زادگان قزوین برگزار می شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا قزوین، در خصوص برنامه های ویژه ایام محرم، گفت: ویژه برنامه‌ای با عنوان "بصیرت عاشورایی" از طریق سازمان اوقاف کل کشور هر ساله در تمامی استان‌ها، در بقاع متبرکه امامزاده‌ها برگزار می‌شود، که هدف ما عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.
وی با بیان این که این طرح به مدت 5 سال متوالی در حال برگزاری است، ابراز داشت: همزمان با دهه محرم با اهداف تعظیم فرهنگ عاشورا، شعائر اهل بیت(ع) و عبرت گیری از قصه کربلا این برنامه را خواهیم داشت.
حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: بصیرت از ارکان اصلی در وحدت جامعه کنونی است و از توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری در پیشبرد اهداف نظام بوده و فقط با داشتن این شاخصه افراد متدین توانسته‌اند در فتنه‌ها تصمیم‌گیری صحیحی داشته باشند.
این کارشناس فرهنگی با اشاره به این که هدف ما انتقال بصیرت عاشورایی است، اظهار داشت: با حضور خطبای متخصص می‌توان به ترویج عبرت‌های عاشورا پرداخت و از بی‌بصیرتی خواص در این جریان درس گرفت، همچنین آموزه‌هایی چون فرهنگ ایثار، شهادت، ولایت مداری از مباحث قابل انتقال به اقشار مختلف مردم است.
رییس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه افزود: یکی از نقاط قوت این برنامه دعوت از مبلغین اعزامی است که از مدیریت حوزه علمیه قم می آیند و هر ساله از طریق سازمان اوقاف تعدادی از شهر قم به استان اعزام می‌شوند.
وی با ذکر این نکته که هزینه این مبلغین از محل اجرای نیت واقفینی است که خواسته‌اند هزینه‌های آن‌ها در راه تبلیغ دین استفاده شود، اعلام کرد: ما برای تمام برنامه‌های مناسبتی از روحانی‌های استان قم استفاده می‌کنیم و برای امسال 110 نفر روحانی که 60 نفر آنها اعزامی و 70 نفر مبلغ بومی هستند از یک روز قبل از محرم با جلسات توجیهی اعزام خواهند شد.
این کارشناس فرهنگی به برگزاری نمایشگاهی با عنوان " ستارگان بصیرت" اشاره داشت و تشریح کرد: برای اولین بار این نمایشگاه برگزار می‌شود و در قالب 30 تابلوی گرافیکی در این نمایشگاه به معرفی شخصیت‌های اصحاب امام حسین(علیه السلام) می‌پردازیم.
رییس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بیان داشت: برنامه ای با عنوان "خیمه معرفت" داریم که در آن عزیزان روحانی پاسخگوی شبهات و احکام مردم عزادار خواهند بود و این طرح به مدت 11 روز ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان