۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین شرکت ۱۰ هزار طلبه در جشنواره قرآنی
کد خبر: ۱۴۹۴۶۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

شرکت ۱۰ هزار طلبه در جشنواره قرآنی

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با اشاره به وجود ده‌ها هزار طلبه در حوزه و زمینه مناسب برای تبلیغ جهانی قرآن و عترت تاکید کرد: وظیفه داریم قرآن و عترت را جهانی کنیم.

شرکت ۱۰ هزار طلبه در جشنواره قرآنی

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با اشاره به وجود ده‌ها هزار طلبه در حوزه و زمینه مناسب برای تبلیغ جهانی قرآن و عترت تاکید کرد: وظیفه داریم قرآن و عترت را جهانی کنیم.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره قرآنی حوزه خواهران گفت: هیچ قشری به اندازه مادران در قرآنی شدن فرزندان تاثیر ندارند البته عنایات الهی و توجهات اهل بیت(ع) نیز باید شامل حال ما بشود تا بتوانیم نورانیت قرآن را با تمام وجود حس کنیم.

وی افزود: باید در مسیر نورانی شدن حرکت کنیم و آن با تقوا و معنویت حاصل خواهد شد و هرقدر تقوا بیشتر شد به همان میزان از نور قرآن بهره بیشتری خواهیم برد.

اسکندری عنوان کرد: فردفرد خواهران می توانند تاثیر عمیقی در سطح جامعه برای قرآنی کردن آحادمردم داشته باشند که بحمدلله در جشنواره‌ای که امسال برگزار شد قریب به ده هزار و 667 نفر از بانوان حضور یافتند.

وی با اشاره به تنوع رشته های این دوره از جشنواره اظهار کرد: این ده هزار نفر از بانوان قرآنی طلبه که در این مسابقات حضور داشتند هر کجا که باشند می توانند منشا تاثیر در فضای فرهنگی باشند و در ترویج قرآن نقش موثری دارند.

معاون فرهنگی تبلیعی حوزه خواهران گفت: سه هزار و 205 نفر در بخش مفاهیم در مدارس حضور داشتند که 557 نفر به مرحله استانی راه یافتند و در تفسیر دو هزار و 123 نفر در مرحله مدرسه ای حضور داشتند که بیش از 200 نفر به مرحله بعدی راه یافتند.

اسکندری بیان کرد: در رشته حفظ ترتیبی، 540 نفر در مرحله استانی مقام آوردند و در فراخوان مقاله نیز که با موضوع سبک زندگی و همدلی و همزبانی برگزار شد 300 اثر رسید و در مجموع بیش از دو هزار نفر به مرحله استانی راه یافتند و در مرحله نهایی نیز 240 نفر در مرحله کشوری رقابت کردند و 60 نفر نیز برگزیده در سطح کشوری هستند که امروز تجلیل خواهند شد.

وی با ذکر خاطراتی از محمدحسین طباطبایی و کربلایی کاظم تصریح کرد: والدین باید از دوره شکل گیری و انعقاد نطفه فضای زندگی خود را نورانی و قرآنی کنند تا فرزندان از بدو تولد و در دوره بارداری با قرآن مانوس شوند.

وی ادامه داد: توفیق الهی در کنار زحمت و تلاش خود فرد نیز از لوازم اصلی موفقیت در عرصه قرآنی است؛ کربلایی کاظم با اینکه فرد بی سوادی بود به علت پاکی روح و سلامت نفسی که داشت آیات قرآن بر قلب و ذهن او نشست و وقتی از وی آزمون گرفتند هر چه قرآن بود می توانست بخواند و مطالب غیر قرآنی را تشخیص نمی داد.

وی عنوان کرد: اگر برای رضای خدا تبلیغ و فراگیری علم و عمل داشته باشیم در روایت است که در پیشگاه الهی با عظمت یاد می شود.

اسکندری اظهار کرد: قرآن در کنار عترت و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ادعیه برکت روزافزونی خواهد داشت و حدیث ثقلین نیز بر مسئله جدایی ناپذیری قرآن از عترت تاکید فرموده است.

اسکندری عنوان کرد: ما وظیفه داریم قرآن و عترت را جهانی کنیم و راه این کار استفاده از فضای مجازی و فراگیری زبان های دیگر است تا بتوانیم از این راه پیام اهل بیت و نور قرآن را به اقصی نقاط عالم برسانیم.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: بیش از یک میلیارد انسان در چین زندگی می‌کنند، ولی ما چند نفر آشنا با این زبان داریم، میلیون‌ها نفر به اسپانیولی سخن می‌گویند ولی چند نفر آشنا با این زبان داریم؛ بنابراین فراگیری زبان برای طلاب از ضرورت‌های دنیای امروز است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان