۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین وجب به وجب استان تحت پوشش ۲۰۰ تیم امدادی و امنیتی/ در ایام نوروز مردم با مشکل خالی بودن عابربانک‌ها مواجه نخواهند شد
کد خبر: ۱۴۹۴۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۵:۵۹ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام ریاست ستاد اجرایی خدمات سفر استان:

وجب به وجب استان تحت پوشش ۲۰۰ تیم امدادی و امنیتی/ در ایام نوروز مردم با مشکل خالی بودن عابربانک‌ها مواجه نخواهند شد

قائم مقام ریاست ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به اینکه ۲۰۰ تیم امدادی، امنیتی وجب به وجب استان و محورهای آن را تحت پوشش و کنترل خواهند داشت گفت: به شبکه‌های مالی تاکید شده که به جهت تامین پول مورد نیاز مردم در عابر بانک‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

وجب به وجب استان تحت پوشش ۲۰۰ تیم امدادی و امنیتی/ در ایام نوروز مردم با مشکل خالی بودن عابربانک‌ها مواجه نخواهند شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین پیش از ظهر امروز نشست خبری معرفی برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین و رونمایی از فیلم مستند مسجد مدرسه حیدریه با حضورمنوچهر حبیبی قائم مقام ریاست ستاد، محمدعلی حضرتی‌ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد و جمعی از خبرنگاران در سالن آمفی تئاتر مهندس بهشتی برگزار شد.

حبیبی در این نشست گفت: استان قزوین با دارا بودن مجموعه‌ای از ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌های گردشگری، باستانی، تاریخی،فرهنگی، طبیعی و زیارتی یکی از غنی‌ترین استان‌های نوروزی کشور است.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی استان به لحاظ قرارگیری در محل تقاطع استان‌های شمالی و غربی سبب شده تا قزوین در ایام نوروز و تعیطلات رسمی پذیرای مسافران، گردشگران و مهمانان زیادی از سراسر ایران و جهان باشد.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد آثار تاریخی استان عنوان کرد: قزوین 2 هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون 1 هزار و 300 اثر به ثبت رسیده است.

حبیبی با بیان اینکه تعداد خاصی از آثار تاریخی استان برای بازدید گردشگران در ایام نورز آماده سازی و مهیا شده است، تصریح کرد: استان شاهد بیشترین جابه‌جایی جمعیت و تردد در ایام نوروز است به همنی علت ستاد تسهیلات خدمات سفر قزوین از چند ماه قبل کار خود را با ترکیب 12 کمیته استانی و 6 کمیته شهرستانی رسما آغاز کرده و مقدمات لازم را به منظور پذیرایی و استقبال از میهمانان و گردشگران نوروزی فراهم خواهد کرد.

وی اضافه کرد: کمیته‌های استانی در این ایام شامل اسکان، بهداشت و درمان، امنیت، حمل و نقل، عمران، شهری، تعزیرات، اطلاع‌رسانی، ایمنی راه، امداد و نجات و غیره است؛ در مجموع 200 تیم امدادی، امنیتی، راهداری و اورژانس وجب به وجب استان و محورهای آن را تحت پوشش و کنترل خواهند داشت تا با تمام توان میزبان خوبی برای گردشگران نوروزی باشیم.

این مسئول ادامه داد: حدود 800 کلاس درس و هزار و 500 تخت در قالب هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و کاشانه‌های اقامتی در مناطق شهری و روستایی محیا شده است.

حبیبی عنوان کرد: 31 مجتمع خدمات بین راهی و نزدیک به 100 توقفگاه در محورهای استان وجود دارند که به مسافران نوروزی خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه به تمامی دستگاه‌های متولی و مرتبط به توجه به نوع فعالیت دستورات لازم داده شده است، اظهار کرد: 132 جایگاه عرضه سوخت در استان وجود دارد که تاکید شده تا در این ایام به صورت شبانه‌روزی و فعال آماده خدمات رسانی باشند.

قائم مقام ریاست ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین ادامه داد: در جهت تامین میوه شب عید و ایام تعطیلات و ارزاق عمومی سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن پیش‌بینی‌های لازم را داشته است.

حبیبی با بیان اینکه در ایام نوروز حداقل به میزان جمعیت استان مسافر و گردشگر در استان حضور خواهند داشت، گفت: مراکز بهداشتی و درمانی برنامه‌ریزی لازم را در این ایام خواهند داشت؛ به سیستم مالی و شبکه مالی کشور و همچنین استان تاکید شده که به جهت تامین پول مورد نیاز مردم در عابر بانک‌ها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

وی افزود: کشیک‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان هچون آب، برق، گاز، تلفن و غیره باید به صورت منظم آماده خدمات رسانی باشند وهرگونه حفاری از 25 اسفند تا 15 فرودین ماه به جزء موارد اضطراری در استان متوف شده است.

این مسئول با بیا اینکه به مدیریت بحران استانداری یادآوری شده تا آمادگی لازم را برای شرایط بارندگی و آب و هوایی داشته باشند و محورهای مواصلاتی را کامل تحت کنترل داشته باشند، خاطرنشان کرد: این ایام فرصت مناسبی است تا ظرفیت‌های بالای استان را در زمینه گردشگری و سایر حوزه‌ها با همت جمعی و همه جانبه به مسافران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان