۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کنگره ۱۷۰شهید دانش‌آموز و یک شهید مدافع حرم درهرمزگان برگزار شد
کد خبر: ۱۴۹۴۴۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کنگره ۱۷۰شهید دانش‌آموز و یک شهید مدافع حرم درهرمزگان برگزار شد

کنگره شهدای دانش‌آموزی با گرامیداشت یاد وخاطره ۱۷۰شهید دانش‌آموزی و یک شهیدمدافع حرم، صبح امروز درمحل کانون غدیرآموزش و پرورش هرمزگان برگزارشد.

کنگره ۱۷۰شهید دانش‌آموز و یک شهید مدافع حرم درهرمزگان برگزار شد

کنگره شهدای دانش‌آموزی با گرامیداشت یاد وخاطره 170شهید دانش‌آموزی و یک شهیدمدافع حرم، صبح امروز درمحل کانون غدیرآموزش و پرورش هرمزگان برگزارشد.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه خلیج فارس،بهروزاکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان دراین همایش گفت: اینکه گفته شود دانش آموزان با ترک کلاس و گذاشتن قلم برزمین به جبهه ها رفتند تعبیری درستی نیست چراکه دانش آموزان مدرسه را به دفاع مقدس کشاندند و درس شرافت، ولایتمداری و مهین دوستی را به همگان آموختند.

وی افزود:همه ما برای رسیدن به یک هدف وخدمت به جامعه نزدیک دو دهه درسنگر مدرسه و دانشگاه فعالیت کردیم تا در نهایت بتوانیم عضومفیدی برای جامعه باشیم درحالیکه شهدا با طی کمترین زمان بیشترین خدمت را به کشورانجام دادند و هرچه ایران اسلامی امروزه به آن می بالد مرهون تلاش وجانفشانی شهداست.

شهدا دانش آموزی با تقدیم جان خود با خدا معامله کردند و بهترین الگو برای نسل امروزی هستند.وی ادامه داد:دانش آموزانی که درسنین جوانی و نوجوانی دفاع از کیان میهن اسلامی را به قیمت جان خود برعهده گرفتند،با خدا معامله کردند و پاداشی بس عظیم را بدست آوردند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان همچنین گفت: وقتی کشور به واسطه تجاوز رژیم بعثی با چالش مواجه شد دانش آموزان و فرهنگیان دوشادوش یکدیگردربرابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادندوهیچگاه به واسطه سن وسال کم،مرعوب جنگ افزارهای مدرن دشمن نشدند.

کرمی نظیر روحیه شجاعت و شهادت طلبی که دربین جوانان ونوجوانان ماهست، دردنیا بی‌نظیراست واین روحیه بزرگترین سرمایه کشورمحسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهدای دانش‌آموز بهترین الگوی برای نسل امروزجامعه ایران اسلامی هستند و پیام آنها دفاع ازکشور، حفظ اقتدارمیهن وعزت و اعتلای ایران عزیز بود و دانش آموزان با جهاد علمی باید بکوشند پاسدار خون شهدا باشند.

علی کرمپور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با بیان اینکه شهدا متصل به فضل بیکران خداوندهستند،اظهارکرد:قطعا کسی که جان خود را درراه دین ومیهن درطبق اخلاص بگذارد درقرب ربوبی از الطاف خداوند متعال بهره مند است و مقامی بس بزرگ درنزد خالق یکتا دارد.

کرمپورافزود: نقش بی‌بدیل دانش‌آموزان و فرهنگیان چه در صحنه‌های پیروزی انقلاب وچه دفاع مقدس برکسی پوشیده نیست و انقلاب اسلامی حاصل جانفشایی جوانان و نوجوانان درصحنه دفاع ازآرمانهااست.

وی با یان اینکه رهروی از راه شهدا امروزه با جهاد علمی میسر است،بیان کرد: قطعا آنچه روح شهدا را شاد می کند حفظ اقتدار و عزت میهن اسلامی است که این مهم جزء با تلاش و کوشش و ارتقاء جایگاه کشور و قطع هرگونه وابستگی میسرنیست.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین از تلاش دست اندرکاران برگزاری کنگره شهدای دانش آموزی قدردانی کرد و گفت: برگزاری چنین همایش هایی کمترین ادای دین به روح پرفتوح شهداست چرا که هرچه داریم از برکت خون عزیزانی است که با تقدیم جان خود ، برای حفظ دین و شرف ایران اسلامی با خدامعامله کردند.

در این آیین از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان