۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین می‌توانیم در مد و لباس برندسازی کنیم
کد خبر: ۱۴۹۳۷۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

می‌توانیم در مد و لباس برندسازی کنیم

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک‌ونیم میلیارد نفر مسلمان در دنیا داریم که لباس مناسب را می‌پسندند تا از گزندها و آسیب‌ها به‌دور باشند.

می‌توانیم در مد و لباس برندسازی کنیم

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک‌ونیم میلیارد نفر مسلمان در دنیا داریم که لباس مناسب را می‌پسندند تا از گزندها و آسیب‌ها به‌دور باشند.

به گزارش صبح قزوین منطقه خوزستان، حسین نوش‌آبادی - معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - در آیین پایانی دومین جشنواره مد و لباس ایرانی - اسلامی در خوزستان که 19 اسفند در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مد و لباس امروزه در دنیا، از موقعیت و جایگاه مهمی برخوردار است. انسان از بدو تولد تا زمانی که دفن شود، به پوشش نیاز دارد. بنابراین لازم است در زمینه استعدادهای اسلامی در زمینه تولید لباس‌های برند در جهان امروز فعالیت کنیم.

او با اشاره به نوع لباس‌های ایرانی - اسلامی ادامه داد: امروزه لباس، یک رسانه و پیام است چون دارای اندیشه، آرمان، اعتقاد، استعداد، توانایی و تجربه است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که ایرانی‌ها در زمینه فرهنگ، تمدن و هنر می‌توانند با دیگر کشورها رقابت کنند گفت: لباس حاصل فرهنگ و اندیشه است و ما این قابلیت را داریم که در حوزه مد و لباس، برندسازی و تجارت‌سازی کنیم. طراحان لباس باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و از آن‌ها حمایت شوند تا بتوانند لباس اسلامی تولید کنند. این حرکت فی‌نفسه حرکتی هنری است و کشور ما با این حرکت به سمت احیای تمدن و هویت اسلامی گام برمی‌دارد.

همایون قنواتی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان - نیز در این آیین اظهار کرد: لباس، بخشی از هویت انسان است و نشان از پیشینه فرهنگی و تاریخ تمدن بسیار غنی این سرزمین و در اعتقادات دینی و ملی ما ریشه دارد.

وی تأکید کرد: باید از ورود لباس‌هایی که رنگی از هویت و فرهنگ ایرانی - اسلامی ندارند و ممکن است فضای آسیب‌پذیری را ایجاد کنند، جلوگیری شود.

قنواتی ادامه داد: 27 مهرماه 94 برای جشنواره مد و لباس برنامه‌ریزی شد و به‌دنبال آن 250 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید و در مجموع، 399 اثر منتخب عرضه شد. همچنی. 34 هنرمند در این جشنواره شرکت کردند و از 446 طرح، 339 طرح هنرجو و استاد و سه گروه برند انتخاب شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به این‌که تولید پوشاک باعث ایجاد کار و اشتغال و کمک به صنعت می‌شود، بیان کرد: تولیدکنندگان پوشاک برای ساماندهی مد و لباس در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید زیبایی‌شناسی داشته باشند، چون تولید و طراحی هنری لباس کمک زیادی به صنعت و اشتغال کرده است.

هیات داوران دومین جشنواره مد و لباس ایرانی - اسلامی خوزستان شامل مدینه نریمسا، اعظم باغبان‌زاده و سیدعظیم بقاءمرادی بودند و برگزیدگان این جشنواره به این ترتیب معرفی شدند:

فریبا چراغی (در زمینه طراحی و دوخت لباس مدارس دخترانه)

رزیتا ایرج (در زمینه طراحی و دوخت لباس مدارس پسرانه)

مریم صبوری‌نیا (در زمینه طراحی و دوخت مانتو)

مریم احمدی (در زمینه طراحی و دوخت لباس دانشجویی و مانتو)

سارا محمودی (در زمینه طراحی و دوخت لباس دانشجویی)

مریم دیناروندی (در زمینه طراحی و دوخت مانتو مجلسی)

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان