۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین جابجایی عوارضی مهرگان درخواست بسیاری از مردم است/ بحران کم‌آبی در شهرستان البرز
کد خبر: ۱۴۹۳۵۸ نویسنده: گلعنبر حمزه ای تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۲:۲۱ ↗ لینک کوتاه

در جلسه شورای اداری شهرستان البرز مطرح شد؛

جابجایی عوارضی مهرگان درخواست بسیاری از مردم است/ بحران کم‌آبی در شهرستان البرز

در جلسه شورای اداری شهرستان البرز ضمن مطرح شدن درخواست مردم مبنی بر جابجایی عوارضی مهرگان، در خصوص بحران کم آبی و مسائل زیست محیطی شهرستان البرز هشدار داده شد.

جابجایی عوارضی مهرگان درخواست بسیاری از مردم است/ بحران کم‌آبی در شهرستان البرز
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، رضا عسگری سرپرست فرمانداری شهرستان البرز در جلسه شورای اداری که عصر دیروز(چهارشنبه) در شهر محمدیه برگزار شد اظهار کرد: اقدامات انجام شده در راستای برگزاری باشکوه انتخابات موجب شد تا فضای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را در سطح شهرستان شاهد باشیم.
وی افزود: مجموعه عملکرد دستگاه‌ها و ستاد انتخاباتی شهرستان البرز در سطح استان شرایط بسیار قابل قبولی داشت به طوری‌که جزء برترین شهرستان‌ها در برگزاری انتخابات بود.

عسگری خاطرنشان کرد: در تعیین اعضای هیئت اجرایی تلاش فروانی صورت گرفت تا کارها به طور کامل در چارجوب قانون انجام شود و معتمدین هیئت اجرایی کسانی باشند که معدل خروجی آنها برآمده از اقشار مختلف جامعه، اصناف و گروه‌های مختلف سیاسی باشد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های انجام شده موجب شکل گیری انتخاباتی باشکوه و قانونمند در شهرستان شد ضمن اینکه با همکاری کاندیداها، کمترین تخلفات تبلیغاتی را داشتیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: با توجه به موقعیت شهرستان البرز به عنوان شهری مهاجر پذیر و به دلیل تنوع قومیتی، به طور حتم مقصد گردشگری بسیاری از افراد از نظر دید و بازدید خواهد بود و مسافران زیادی برای صله رحم به شهر ما سفر خواهند کرد.

ایجاد مراکز ویژه نوروزی در شهرها
وی ادامه داد: از سوی دیگر این شهرستان در مسیر گردشگری چندین استان واقع شده و میلیون‌ها نفر از شهرستان ما عبور خواهند کرد بنابراین نیاز است تا نگاه ویژه‌ای در روزهای پایانی سال به موضوع نظافت عمومی و منظر شهرها داشته تا با ارائه خدمات مناسب، خاطرات خوبی در ذهن گردشگران ترسیم شود.

عسگری تاکید کرد: در شهرهایی که در مسیر گردشگری قرار دارند باید مجموعه خدماتی که در بخش فنی و پذیرایی مورد نیاز است مورد توجه قرار بگیرد و نظارت کافی بر عملکرد کسانی که مسئولیت خدمات رسانی به مسافران را دارند انجام شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با ارائه آموزش‌های لازم در نحوه برخورد و ارائه خدمات مطلوب به مسافران همچنین اعلام نرخ‌ها در اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز عنوان کرد: با توجه به کمبود مراکز اقامتی در شهرستان البرز نیاز است تا با همکاری اداره اوقاف در تامین امکانات لازم در امامزاده‌ها و آموزش و پرورش همچنین مجموعه مهمانسراهای موجود، در صورت توقف مسافران جهت اقامت، خدمات لازم در حد مقدور ارائه شود.

وی عنوان کرد: مجموعه شهرها تلاش کنند تا مراکزی در مبادی ورودی شهرها برای راهنمایی و ارائه اطلاعات مورد نیاز مسافران پیش‌بینی کنند همچنین پیشنهاد می‌شود شهرداری‌ها حداقل یک مراکز به صورت ویژه برای نوروز برای ارائه سوغات محلی، اجرای نمایش، چیدن سفره هفت سین، معرفی آثار و مناطق گردشگری آماده کنند تا در کنار ارائه اطلاعات مطلوب به مسافران، فضای شاد و مفرحی نیز برای آنها ایجاد شود.

قرار گرفتن شهرستان البرز در مرحله بحرانی به دلیل استفاده بی رویه از منابع طبیعی و آب‌های زیر زمینی
عسگری خاطرنشان کرد: امروز شهرستان البرز به دلیل استفاده بی رویه از منابع طبیعی و آب‌های زیر زمینی و هم به واسطه وجود برخی واحدهای آلاینده در سطح شهرستان نظیر نیروگاه شهید رجایی و شهر صنعتی، در مرحله بحران قرار گرفته و نیاز است تا هشدارهای لازم داده شود.
وی تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا با افزایش سطح اطلاعات آحاد جامعه، آنها نیز به همکاری و همراهی در این زمینه ترغیب شوند از سوی دیگر با تلاش دستگاه‌های که وظیفه نظارت بر این واحدها را دارند با جدیت و بدون اغماض کنترل‌های لازم انجام شود تا شرایط زیست محیطی این شهرستان را در وضعیت پایداری نگه داریم.

بحث بهداشت و درمان شهرستان محمدیه و مهرگان باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد
در ادامه علی کاظمی، رئیس شورای شهر محمدیه با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای بیمارستان شهر محمدیه اظهار کرد: با تلاش امام جمعه محمدیه و ملاقات حضوری ایشان با وزیر بهداشت همچنین با پیگیری برخی دیگر از مسئولان همچون آقای محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس و فرماندار باعث شد تا جلسه ویژه‌ای در شهرداری محمدیه بدین منظور تشکیل و وضعیت بیمارستان محمدیه نهایی شود.

وی بیان کرد: امیدواریم با انجام مقدمات لازم به زودی شاهد برگزاری مراسم کلنگ زنی جهت احداث این بیمارستان توسط بخش دولتی یا بخش غیر خصوصی باشیم.

کاظمی با تاکید بر تقویت مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان محمدیه و مهرگان گفت: به منظور افزایش رضایت مندی مردم، بحث بهداشت و درمان شهرستان محمدیه و مهرگان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

جابجایی عوارضی مهرگان درخواست بسیاری از مردم است
وی خاطرنشان کرد: از روسای محترم ادارت خواهش می‌کنم با توجه به جمعیت 91 هزار نفری شهر محمدیه، بودجه، امکانات و نیروی مورد نیاز این شهر را به اندازه این آمار بگیرند چرا که در حال حاضر اینگونه نیست.

رئیس شورای شهر محمدیه با اشاره به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی تصریح کرد: در بحث زیر ساخت‌های فرهنگی مهرگان، باید اقدامات لازم برای احداث کانون فرهنگی، فرهنگسرا و کتابخانه‌ انجام و مساجد نیمه کاره نیز پیگیری شوند.

وی ادامه داد: جابجایی عوارضی مهرگان درخواست بسیاری از مردم است زیرا مردم این منطقه در هر رفت و آمد مجبور به پرداخت هزینه هستند بنابراین این امر لازم است به شکل جدی مورد رسیدگی قرار گیرد.

کاظمی با اشاره به بحث شهرستان شدن محمدیه گفت: شنیده‌ایم که بعد از عید رئیس‌جمهور به قزوین سفر خواهند کرد امیدواریم با انجام مقدمات و پیگیری‌های لازم، بتوان در این زمینه مصوبه خوبی را از دولت تدبیر و امید بگیریم تا موجب امیدواری بیشتر مردم شود.
در ادامه حسین بهزاد پور، شهردار محمدیه با تشکر از مسئولان برگزاری انتخابات اظهار کرد: همه مسئولان اجرایی به ویژه فرماندار، کلیه کارکنان فرمانداری و همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه تلاش ارزنده‌ و قابل تقدیری داشتند.

شهردار محمدیه خاطرنشان کرد: کارهای صورت گرفته موجب شد تا انتخاباتی باشکوه با کمترین مشکل داشته باشیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان