۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین نگاهی به موانع اشتغالزایی تحصیل کردگان در برنامه «غیرمحرمانه»
کد خبر: ۱۴۹۳۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۱:۲۳ ↗ لینک کوتاه

مشکل اجتماعی بیکاری؛

نگاهی به موانع اشتغالزایی تحصیل کردگان در برنامه «غیرمحرمانه»

مشکل اجتماعی بیکاری با تمرکز بر مساله تحصیل کردگان فاقد شغل در مستند مناظره «غیرمحرمانه» مورد بررسی قرار گرفت.

نگاهی به موانع اشتغالزایی تحصیل کردگان در برنامه «غیرمحرمانه»
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، در این برنامه که ۲۰ و ۲۱ اسفندماه ساعت ۲۱ به مخاطبان این مناظره متفاوت ارائه خواهد شد، دو نگاه اصلی عملکرد دستگاه‌های دولتی در زمینه معضل بیکاری و نیاز جامعه به فراگیر شدن فرهنگ کار مورد توجه قرار گرفت.

در اتاق فکر این برنامه که پنجشنبه ۲۰ اسفند به روی آنتن شبکه دو می‌رود؛ بهمن آرمان کار‌شناس اقتصادی، اصغر مهاجری، استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل اجتماعی و رضا امیدوار تجریشی کارآفرین جوان حضور داشتند. در این برنامه ضمن ارائه آماری در خصوص بیکاری و عنوان شدن آن به عنوان یک معضل اجتماعی درباره چرایی و عوامل اصلی آن بحث و تبادل نظر شد.

در این خصوص، آرمان به عنوان یک کار‌شناس اقتصادی بر بحث زیرساخت‌های اقتصادی و مهاجری در جایگاه یک کار‌شناس اجتماعی بر نبود بسترهای فرهنگی و آموزشی به عنوان دلایل شدت گرفتن این معضل اشاره کرده و امیدوار تجریشی نیز هر دو عامل را در ایجاد یک برنامه اشتغالزایی منسجم با اهمیت ذکر کرد.

سه ضلع مناظره اصلی را که طبق روال این برنامه جمعه ساعت ۲۱ از شکبه دو پخش خواهد شد؛ پرفسور داود فدایی استاد دانشگاه، محمدرضا کارگر مدیر اداره کل توسعه اشتغال و سیاستگذاری بازار کار وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهروز فروتن، کارآفرین تشکیل می‌دادند.

در این مناظره اقدامات وزارت کار در حوزه اشتغال از نماینده این وزارتخانه پرسیده شد و در بخشی از برنامه نیز کار‌شناسان بر وجود شغل‌هایی که فارغ التحصیلان به سراغ آن نمی‌روند، تاکید داشتند. فروتن نیز به عنوان یک کارآفرین بسترسازی فرهنگ اشتغال در کنار لزوم زیرساخت‌های قوی اقتصادی را جزو عوامل خروج از این بحران ذکر کرد.

همچنی فدایی بخش اقتصادی را در موضوع بیکاری مورد توجه قرار داد و کارگر نیز به تبیین سیاستگذاری‌های کلان در این زمینه پرداخت. حضور همه وزارتخانه‌های دست اندرکار مانند علوم، صنعت، کار و... در خصوص رفع این مشکل در این برنامه مورد توجه قرار گرفت و بیان شد که وزارت کار متولی اصلی این امر نبوده و تنها بحث هدایت نیروی کار و سیاستگذاری‌های مربوطه را بر عهده دارد.

مستند مناظره «غیر محرمانه» به تهیه کنندگی علیرضا عاصم یوسفی، اجرای محمود احمدی افزادی با روایت مهدی بابایی کاری از گروه امور اجتماعی است که پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت ۲۱ از شبکه دو به روی آنتن خواهد رفت و بازپخش آن جمعه و شنبه ساعت ۱۳ خواهد بود.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان