۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عده ای با بیان اینکه "دولت پول برجام را صرف مبارزه با داعش نمی‌کند»، به دنبال محکومیت شهدای مدافع حرم هستند
کد خبر: ۱۴۹۲۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ ساعت: ۹:۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

عده ای با بیان اینکه "دولت پول برجام را صرف مبارزه با داعش نمی‌کند»، به دنبال محکومیت شهدای مدافع حرم هستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اینکه آقای سریع القلم، مشاور ارشد رئیس جمهور می‌گوید: «دولت پول برجام را صرف مبارزه با داعش نمی‌کند»، نقشه شیطان است و با این جمله می‌خواهند شهدای مدافع حرم را محاکمه ‌کنند.

عده ای با بیان اینکه "دولت پول برجام را صرف مبارزه با داعش نمی‌کند»، به دنبال محکومیت شهدای مدافع حرم هستند
به گزارش خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان شب گذشته(چهارشنبه) در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع شهر محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: برای عده‌ای پیروزی جبهه دین با کفار تفاوتی ندارد برای آن‌ها فرقی نمی‌کند که در سوریه، امریکا و همراهانش که‌‌ همان انگلیس، اسرائیل و وهابیت سعودی هستند، پیروز شوند و یا مردم آن کشور به پیروزی دست پیدا کنند.
امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: اینکه آقای سریع القلم، مشاور ارشد رئیس جمهور می‌گوید: «دولت پول برجام را صرف مبارزه با داعش نمی‌کند»، نقشه شیطان است و با این جمله می‌خواهند شهدای مدافع حرم را محاکمه ‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: چرا عده‌ای نمی‌فهمند اگر ما در سوریه مقابل داعش نمی‌ایستادیم باید در شهرهای ایران با آن‌ها مبارزه می‌کردیم و خداوند هم در همین ارتباط می‌فرماید: «شما را چه شده است در راه خدا و برای نجات مستضعفان(از هر دینی)بر نمی‌خیزید.»
وی تصریح کرد: طبق نگاه قرآن همین که مسلمانان دیدند که به عده‌ای، از هر دین و مذهبی ظلم می‌شود باید به نجات آن‌ها بروند و در این خصوص هیچ کوتاهی نکنند.
عابدینی در این خصوص ادامه داد: بر اساس نقشه دینی امام علی (ع) می‌فرماید: به من خبر رسیده که از پای یک زن یهودی زینت آلاتش را بیرون آورده‌اند. اگر کسی این خبر را بشنود و بمیرد نباید سرزنش شود اما با وجود این بیان امام (ع) که بر اساس نقش دین است، عده ای می‌گویند ما نباید برای دفاع از مظلومان سوریه وارد میدان شویم.
امام‌جمعه قزوین گفت: رسول اکرم (ص) فرموده اگر کسی شب و روز بگذراند و هم و غم و فکر و ذکرش مسلمانان نباشد، و اگر مسلمانی صدای کمک خواهی کسی را از هر دینی بشنود، ولی به فریاد او نرسد، مسلمان نیست و این‌ها همه تکلیف ما را به خوبی روشن می‌کند.
وی تصریح کرد: در نقشه مهندسی شده دین، تنها پذیرفتن دین برای انسان کافی نیست و باید به همه اعمال و دستورات ضروری که خدای متعال در قالب دین بر ما لازم و ضروری دانسته، عمل کنیم زیرا خدای متعال فرموده انسان‌ها همین که بگویند ایمان آورده‌ایم به حال خود‌‌ رها نخواهند شد.
امام جمعه قزوین در این خصوص ادامه داد: براساس نقشه دینی، خدای متعال برای مشخص شدن مرزهای اهل صدق با اهل دروغ، آزمایش‌های سختی را در نظر می‌گیرد و انسان را به حال خود‌‌ رها نمی‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به آیه شریفه «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ»، خاطرنشان کرد: طبق این آیه شریفه نقشه خدا برای انسان این است که انسان را همواره از تاریکی‌ها به سمت نور هدایت می‌کند.
وی به آیه «وَالَّذینَ کَفَروا أَولِیاؤُهُمُ الطّاغوتُ یُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ» ادامه داد: نقشه دیگری نیز در عالم وجود دارد که در آن شیطان انسان را از نور، روشنایی، ایمان، صداقت و پاکی به سمت خاموشی، بدی، شرک و بی‌دینی هدایت می‌کند.
عابدینی اظهار کرد: بر اساس نقشه خدای متعال ما صاحب ولی که به معنای دوست، سرپرست، حاکم، ناصر و دلسوز که خود خداوند است، هستیم اما نقشه شیطان این است که انسان صاحب اولیاء باشد.
امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: این کافران هستند که به جای «ولی»، «اولیاء» و به جای «رَب»، «ارباب» را به سرپرستی می‌پذیرند و این مسیر برخلاف مسیری است که بندگان خالص خدای متعال می‌روند.
وی اذعان داشت: خداوند مؤمنان را در نقشه‌ای و منافقان را در نقشه دیگری قرار داده و در این نقشه نشان می‌دهد که عقل، غیرت، انس و انسانیت برای منافقان مرده اما ارتباطات مؤمنان همراه با انس، الفت، غیرت و انسانیت است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: کسانی که دین دارند و صادقانه ایمان آورده‌اند، همه همشان را برای مبارزه با طاغوت گذاشته اما کسانی که به دین علاقه‌ای ندارند و دنیا را به لذت‌های مادی خلاصه می‌کنند، هر لذت بزرگ‌تری از دنیا نصیبشان شود، خوشحال‌تر می‌شوند.
عابدینی اضافه کرد: مؤمنان کسانی هستند که وقتی نام خدا به گوششان می‌رسد، دلشان به لرزه می‌افتد و وقتی آیات خدا بر آن‌ها تلاوت می‌شود، ایمان و توکلشان افزایش پیدا می‌کند و این زندگی بر اساس نقشه خدای متعال است که در تقابل با نقشه شیطانی قرار دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان