۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کوفیان در نامه‌هایشان چه نوشتند؟ / مروری بر وقایع روز دوم محرم سال ۶۱ هجری / توبه حر چگونه پذیرفته شد؟ + اینفوگرافی / صوت: توصیف شورانگیز کریمی از ورود کاروان به کربل
کد خبر: ۱۴۹۱۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

هضت عشق و عقل» ۲

کوفیان در نامه‌هایشان چه نوشتند؟ / مروری بر وقایع روز دوم محرم سال ۶۱ هجری / توبه حر چگونه پذیرفته شد؟ + اینفوگرافی / صوت: توصیف شورانگیز کریمی از ورود کاروان به کربل

این نامه‌ای است به حسین بن علی علیهما السلام از طرف شیعیان مؤمن و مسلمان او. پس از حمد و ثنای پروردگار، به سرعت به نزد ما بشتاب؛ زیرا مردم چشم به راه تو هستند و اندیشه‌ای جز تو ندارند. پس بشتاب! همانا باغ‌ها سرسبز شده و میوه‌ها رسیده است. پس هرگاه می‌خواهی به سوی لشگر فراوان و مجهزی که برای یاریت آمده است.

کوفیان در نامه‌هایشان چه نوشتند؟ / مروری بر وقایع روز دوم محرم سال ۶۱ هجری / توبه حر چگونه پذیرفته شد؟ + اینفوگرافی / صوت: توصیف شورانگیز کریمی از ورود کاروان به کربل

به گزارش صبح قزوین به نقل از خبرگزاری مشرق ،سال نوی عربی تازه می‌شود و داغ شیعیان و آزادگان جهان نیز تازه.
باز این چه شورش است که در خلق عالم است .
.
.
عالم دوباره به تکاپوی اقامه عزا برای خون خدا افتاده است و در این بین، چند سطری را میهمان حسینیه «فردا» باشید تا در کنار هم به ذکر مصیبت و آمیختن شور و شعور حسینی بپردازیم .
.
.
السلام علیک یا اباعبدالله
.
.
.
 

 کوفیان در نامه‌هایشان به امام حسین علیه السلام چه نوشتند؟  

مردم کوفه پس از اطلاع از مرگ معاویه و عدم بیعت امام حسین علیه السلام با یزید و رفتنش به مکه، نامه‌ها و نماینده‌هایی جهت یاری و دعوت از امام حسین علیه السلام به مکه فرستادند که مضمون آن‌ها به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم این نامه‌ای از سلیمان بن صرد خزاعی و مسیب بن نجبه و رفاعة بن شداد بجلی و حبیب بن مظاهر و شیعیان با ایمان او و مسلمانان کوفه به حسین بن علی علیه السلام است.
درود بر تو! خدایی را که هیچ کس جز او شایسته پرستش نیست، برای وجود تو سپاس می‌گوییم.
خدایی را که دشمن ستمکار و سرکش شما را درهم شکست و نابود کرد، می‌ستاییم.
دشمنی که بر این امت یورش برده، خلافت بر آنان را به زور ربوده، اموال آنان را گرفته و بدون رضایت آنان، خود را فرمانروای آنان کرده بود.
او نیکان و بزرگان را کنار نهاده و بدکاران و اشرار را بر جای آن‌ها نشانده و اموال خدا را به دست گردن کشان و ثروتمندان داده بود.
لعنت و نابودی بر او باد، همچنان‌که قوم ثمود لعنت و نابود شدند.
به‌راستی که ما پیشوایی نداریم.
پس به سوی ما بشتاب! امید است که خداوند به وسیله تو ما را گرد حق جمع کند.
نعمان بن بشیر، فرماندار یزید و نماینده بنی امیه، در قصر فرمانداری است ولی ما در روزهای جمعه و عید با او نماز نمی‌خوانیم.
اگر بدانیم که به سوی ما حرکت کرده‌ای، او را از شهر کوفه بیرون خواهیم کرد و اگر خدا بخواهد به شام خواهیم فرستاد.
» این نامه را عبدالله بن مسمع همدانی و عبدالله بن وال در روز دهم ماه رمضان در مکه به دست امام رساندند توقع من است.

گر مسلم براى من بنویسد که آراء عموم و عقلاء و فضلاء شما متحد شده باشد،‌‌ همان طور که فرستادگان شما آمدند و نامه‏هاى شما را قرائت نمودم من با خواست خدا به زودى به سوى شما می‌آیم.
به جان خودم که امام طبق دستور قرآن و عدالت قضاوت خواهد نمود.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان