۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مرادخانی; جشنواره مد و لباس به هنر صنعت مد تبدیل می‌شود
کد خبر: ۱۴۹۱۴۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مرادخانی; جشنواره مد و لباس به هنر صنعت مد تبدیل می‌شود

در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره مد لباس علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دستور وزیر مبنی بر تبدیل جشنواره مد و لباس به جشنواره هنر صنعت مد خبر داد.

مرادخانی; جشنواره مد و لباس به هنر صنعت مد تبدیل می‌شود

در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره مد لباس علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دستور وزیر مبنی بر تبدیل جشنواره مد و لباس به جشنواره هنر صنعت مد خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ صبح قزوین ( صبح قزوین )، این اقدام در راستای افزایش وجهه هنری این جشنواره صورت گرفته است.

همچنین در این مراسم از یاسینی و مینو کریم‌نیا دو طراح قدیمی لباس تجلیل شد.

یاسینی بعد از دریافت طاووس جشنواره مد و لباس بیان کرد:‌ من این (نماد) طاووس را دوست دارم و سال‌هاست که هر بار به دفتر آقای قبادی می‌روم، می‌گویم یک روز یکی از اینها را باید به من بدهید و حالا به این مناسبت آن را دریافت کردم اما نمی‌دانم شایسته آن هستم یا نه.

او با بیان این که از این اتفاق خیلی خوشحال است، گفت:‌ من و دوستان طراح لباس پیش از آن که نامی از چنین کارگروهی باشد، سال‌های سال در این حوزه کار کرده‌ایم و درخواستمان از سال اول این بود که در جشنواره مد و لباس جایی برای فروش وجود نداشته باشد. پنج سال تمام برای این وعده تلاش کردیم تا این که در پنجمین دوره از جشنواره به خواسته‌مان رسیدیم.

او خطاب به وزیر ارشاد، رئیس پنجمین جشنواره مد و لباس و همچنین معاون هنری وزیر ارشاد گفت:‌ ما طراحان قدیمیداریم که صفر تا صد لباس را اجرا می‌کنند. لطفا برای نظرات آنها ارزش قائل شوید و ما را ارج نهید.

این طراحی لباس اضافه کرد: اگر از دیدگاه این طراحان برای برپایی جشنواره‌های بعدی استفاده کنید، می‌توانیم پرش بلندی در این زمینه داشته باشیم زیرا ما توانایی این که جشنواره مد و لباس را در استاندارد و مد جهانی برگزار کنیم، داریم اما شنونده حرف ما وجود ندارد. لطفا ما را باور کنید.

همچنین در بخش مسابقه پیامکی که در آن چهار تن از طراحان لباس، لباس هنرمندان جشنواره فیلم فجر را طراحی کرده بودند، آنا ثانی طراح لباس آزاده صمدی، نفر اول، غزل ترکی و رعنا مدبر، طراحان لباس نیکی کریمی،‌ نفر دوم، فرامرز فرمانی طراح لباس شبنم مقدمی، نفر سوم، سارا جعفریه، نفر چهارم از سوی مردم انتخاب شدند.

آنا ثانی بعد از دریافت طاووس این جشنواره خطاب به مدیر کارگروه مد و لباس گفت:‌ اگر از من بپرسند جذاب‌ترین بخش این جشنواره کدام بود، می‌گویم، همین مسابقه انتخاب مردمی. توقعی که از شما داریم بیش از اینهاست.

در بخش دیگری از این مراسم نمایشی اجرا شد و سالن تالار وحدت پر از مه شد؛ تا جایی که برخی از حاضران سالن را ترک و بسیاری هم با صدای بلند شروع به خندیدن کردند. یکی از حاضران با صدای بلند گفت: حالا رخداد سینما رکس آبادان در جشنواره مد و لباس اتفاق نیفتد.

بسیاری از حاضران در این مراسم که برای اولین بار وارد تالار وحدت شده بودند، در حین سخنرانی و اجرای برنامه از زیبایی و سقف تالار وحدت عکس می‌گرفتند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان