۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین با وقوع انقلاب اسلامی سیاست های آمریکا در این سرزمین دفن شد
کد خبر: ۱۴۹۱۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران:

با وقوع انقلاب اسلامی سیاست های آمریکا در این سرزمین دفن شد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش بزرگ عاشورائیان استان قزوین: ایران مهد آگاهی و جوشش روح جهاد و حقانیت در جهان اسلام است و سیاست های آمریکا بعد از انقلاب اسلامی در این سرزمین دفن شد.

با وقوع انقلاب اسلامی سیاست های آمریکا در این سرزمین دفن شد
به گزارش صبح قزوین، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش بزرگ عاشورائیان که پیش از ظهر امروز که با حضور 40 گردان بیت‌المقدس بسیج استان قزوین برگزار شد، با اشاره به سابقه درخشان قزوین در عرصه دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن اظهار کرد: استان قزوین بزرگان زیادی را در خود دیده است که از جمله آنها می توان به آیت الله موسوی شالی(ره)، شهیدان حسن پور، الهیاری، سید جوادی، مصیب مرادی، شالباف، مشاطان را نام برد.
اینها ستاره هایی درخشان، پرفروغ و بی غروبی که در آسمان سپهر جهان اسلام همواره می درخشند و چراغ راه ما برای راه یابی به سعادت ابدی هستند.
سردار حسین سلامی تاکید کرد: عاشورا محدود به زمان و مکان نیست و مصداق عینی سنت جاریه الهی است که به اذن خداوند انجام شده است.
باید این پیام عاشورا در همه عصرها مورد توجه قرار گیرد.
وی به نقش عاشورا در بروز انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا دارد و براساس نگاه حقیقی و ادراک ملکوتی امام بزرگوار و رهبری عظیم مقام معظم رهبری عاشورا سال 61 هجری قمری در این عصر و زمانه در انقلاب ما بروز پیدا کرده است.
وی ابراز کرد: آن عاشورا در سال 61 هجری با آن عظمت اتفاق افتاد تا امروز یکبار دیگر پیروان واقعی امام حسین(ع) عامل نجات مسلمانان از بردگی استکبار شود.
سلامی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی که به وقوع پیوست جوشش باطنی وحدت مسلمانان نسبت به ستم ظالمان اوج گرفت و به تدریج قدرتمندان و زورگویان عالم مجبور شدند در مقابل آنان صف آرایی کنند.
وی زورمداری زورگویان و نقش انقلاب اسلامی را چنین توصیف نمود: آنها که روزگاری با هر عطسه رئیس جمهورشان طوفانی در جهان به راه می انداختند و نظم نوین جهانی را برای حکومت در جهان و آقایی بر مسلمانان تغییر می دادند، با وقوع انقلاب و آرمان هایی که امام خمینی(ره) با تغییر سناریو و پوشش ذهنی شوم دنیای استکبار که الهام گرفته از روح عاشورا بود در هم شکسته شد و پرچم عزت مسلمانان در جهان بالا رفت و موجی از یک آگاهی و بیداری تاریخی به راه انداخته شد.
این مقام مسئول اظهار کرد: ایران مهد آگاهی و جوشش روح جهاد و حقانیت در جهان اسلام است و سیاست های آمریکا در این سرزمین دفن شد.
وی ادامه داد: داستان مبارزه با استکبار به اینجا ختم نمی شود چرا که انها با مداخله نظامی در بلاد اسلامی و با هزینه کردن در راستای فرسوده کردن نظام اقتصادی بلاد اسلامی و تنزل بین المللی در یک مارپیچ نزولی قدرت قرار گرفتند.
با این حال مسلمانان جهان از شور و شعور مسلمانان ایران الگو گرفته و و در مقابل دشمنان ایستادگی کردند به طوری که در بسیاری از میدان ها به نتیجه رسیدند.
امروز دشمنان ما از تعقیب استراتژی هایشان عاجز هستند که مصداق آن ماجرای سوریه است.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران افزود: دیگر مسلمانان حاضر نیستند منافع مادی و معنوی را در اختیار دشمنان خود قرار دهند.
ما به تدریج با مرگ عناصر سرسپرده غرب روبرو هستیم؛ مسلمانان از مرگ نمی ترسند و این یک واقعیت است.
سردار سلامی تاکید کرد: دشمنان یک وضعیت اقتصادی نابهنجاری را بر ما تحمیل کردند تا اراده ملت ما را سست نمایند اما این فشار عاملی نیست جز تحریک ملت ایران بر استوارتر و تواناتر شدن.
وی ضمن اشاره به پیشرفت های کشورمان در عرصه های مختلف بیان کرد: امروز شاهد پیشرفت در عمران و آبادانی، علم و فناوری در کشورمان هستیم و با مقاومت خود خاکریزهای نبرد اقتصادی و تحریم ها را یکی پس از دیگری درهم شکسته ایم.
این مقام مسئول تصریح کرد: دشمنان تهاجم فرهنگی سنگین و هدفمندی را ظرف سال های گذشته در راستای تغییر ارزش ها و اعتقادات با استفاده از همه ابزارها و روش های خود از جمله ماهواره ها و شبکه های خبری، رسانه های شنیداری و نوشتاری، فیلم ها و.
.
.
به سراغ ملت ایران آمدند که نتیجه ای جز رویکرد مردم به اسلام عزیز و اطاعت از رهبری نداشت.
وی ادامه داد: چه حقیقتی بر این سرزمین و انقلاب حاکم است که اینگونه مردانه و مقتدرانه در مقابل سیاستمداران طاغوت توانستند از حقوق حقه خود در برابر انها دفاع کنند.
آیا جز این نیست که این ثمره عاشورا بر پیکره ملت ما است؟ سلامی ادامه داد: ملت ما توانسته است پیشرفت ها و استقلال خود را دلر خودکفایی و رجوع به اسلام به عنوان یک مکتب حیات بخش عالم به اثبات رساند و با ایستادگی در برابر دشمنان در آزمون بزرگ پیروز شود.
وی به توطئه های آمریکا و اسرائیل اشاره و خاطرنشان کرد: این ملت از دولت های امریکا و انگلیس خاطرات غم انگیزی دارد و ایستادگی در برابر این قدرت های جهانی باعث شده تا ایران به عنوان یک الگوی پیروز در جهان شناخته شود.
سلامی در بخش دیگری از سخنان خود به واقعه عاشورا اشاره و تصریح کرد: شما به تدریج صدای ریختن آب بر روی آب را کنار شریعه فرات توسط ابوالفضل العباس می شنوید.
صدای تیر خوردن یک مشک که سرشار از آب مهر و محبت و عشق و غیرت و مردانگی است.
صدای زمین خوردن یک پهلوان، بریده شدن یک سر، هل من ناصر یک امام، صدای بی رمق کودکان پا برهنه و اهل بیت حسین که در پی هجوم بی رحمانه سپاه شرک به دنبال پناهگاه می گردند.
  این مقام مسئول ادامه داد: ما در امتداد جاده عاشورا در این آغازین روزهای محرم الحرام پیش می رویم و به تدریج به سرزمین عظیم واقعه تاریخ آفرینش و هستی نزدیک می شویم.
به میدانی که در آن خداوند همه سرمایه زیبای هستی و گوهر آفرینش را به میدان جانبازی و فداکاری دفاع از حریم اسلام عزیز اذن می دهد.
وی تاکید کرد: به فرمایش امام حسین(ع) خداوند می خواست که امام و یارانش را در آن سرزمین کربلا شهید ببیند.
بدون تردید حکمتی ژرف و الهی بر آن واقعه بزرگ و جاودانه حاکم بود.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص حکمت اینکه چرا امام حسین(ع) این مصیبت عظمای عالم را که هرگز تکرار نخواهد شد را پذیرفت تاکید کرد: این قله رفیعی که از ایثار، شجاعت، فداکاری، وفاداری و پاکیزگی آفریده شد به عنوان یک حجتی آشکار و نفیس ترین نقاشی آفرینش الی الابد، مسیر سعادت انسان های همه عالم را نورانیت و تبرک بخشید.
سردار سلامی تصریح کرد: آیا چیزی غیر از عظمت شهادت امام و اصحاب و اسارت اهل بیت رسول خدا می توانست بر ذهن و دل مردم جاهل و در خواب رفته تاثیر گذارد و مردم فریب خورده را بیدار کند؟ آیا چیزی غیر از روح شهادت می توانست ظلم نظام بنی امیه را برای مردم آشکار نماید؟ آیا چیزی غیر از این رویداد می توانست به اسلام علوی در مقابل اسلام اموی حیات بخشد؟ امام حسین(ع) خون بهای اسلام برای همه اعصار است و بدون عاشورا اسلام از صحنه روزگار محو می شد.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران افزود: امام حسین(ع) در خصوص فلسفه قیام خود تاکید کردند که "اگر دین جدم جز با شهادت من استحکام نمی یابد پس ای شمشیرها مرا در بر گیرید".
آری عاشورا یک حادثه خفته در گوشه ای از زمان و مکان نیست بلکه واقعه حیات بخش و نجات بخش برای همه اقشار عالم است.
عاشورا اکنون حیات جاودانه انسان ها وحجتی برای همه می باشد.
وی خاطر نشان کرد: پیام بزرگ عاشورا این است که برای احیای اسلام، امام مسلمین شهید می شود، خانواده او اسیر و مصیبتی شکل می گیرد که هیچ مصیبت دیگری یارای ابراز اندام در مقابل آن را ندارد.
این شکوه عاشوراست و قله ای رفیع از اوج فضیلت.
این مقام مسئول به پیام های عاشورا اشاره و عنوان کرد: عاشورا این پیام را دارد که هیچ بهانه ای برای مقابله با دشمنان ظالم هر چند قدرتمند ندارید و نباید در برابر استکبار هر چقدر قدرتمندتر و بزرگتر باشد سر تعظیم فرود آورد.
انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان