۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین صدور ابلاغ قضایی برای روسای شعب تعزیرات
کد خبر: ۱۴۹۰۰۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

صدور ابلاغ قضایی برای روسای شعب تعزیرات

رییس سازمان تعزیرات حکومتی ایران گفت:‌ صدور ابلاغ قضایی برای روسای شعب تعزیرات از جمله عوامل موثر در مبارزه جدی و قاطع‌تر با قاچاقچیان کالاست.

صدور ابلاغ قضایی برای روسای شعب تعزیرات

رییس سازمان تعزیرات حکومتی ایران گفت:‌ صدور ابلاغ قضایی برای روسای شعب تعزیرات از جمله عوامل موثر در مبارزه جدی و قاطع‌تر با قاچاقچیان کالاست.

به گزارش خبرنگار حقوقی صبح قزوین ( صبح قزوین )،‌ علیرضا جمشیدی در نشست مدیران کل ستادی و اجرایی سازمان تعزیرات حکومتی از صدور ابلاغ قضایی برای 440 الی 450 نفر از روسای شعب سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت:‌ طبق ماده 11 قانون قاچاق 440 الی 450 نفر از همکارانی که حائز شرایط قضاوت بودند مورد ارزیابی علمی و اخلاقی قرار گرفتند و برای آن‌ها با امضای وزیر دادگستری ابلاغ قضایی صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: صدور ابلاغ قضایی برای روسای شعب تعزیرات از جمله عوامل موثر در مبارزه جدی و قاطع‌تر با قاچاقچیان کالاست. علاوه بر این مسائل این افراد 80 درصد از حقوق و مزایای قوه قضاییه را دریافت می‌کنند.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: در قانون برنامه ششم توسعه چند حکم مهم برای سازمان تعزیرات در نظر گرفته شده که ان شاء الله با تصویب در مجلس شورای اسلامی ضمن ایجاد تحول زیربنایی در قوانین و مقررات تعزیرات، صلاحیت‌های این سازمان برای رسیدگی به پرونده‌ها افزایش می یابد. از دیگر دستاوردهای برنامه برای سازمان تعزیرات حکومتی کاهش یک پنجم از پرونده‌های این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه پنج ساله سازمان تعزیرات تدوین شده است و امیدواریم در ماه‌های اخیر این برنامه به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شود. در برنامه یاد شده 7 محور اساسی با 22 پروژه پیش‌بینی شده است.

تصویب یگان نظامی ویژه تعزیرات در ستاد کل نیروهای مسلح یکی دیگر از دستاوردهای ما در 11 ماه گذشته بوده است.

جمشیدی تصریح کرد: مراحل اجرایی و آیین نامه این یگان در حال نهایی شدن است و امیدواریم در سال آینده مستقر شود.

وی همچنین از افزایش 112 درصدی بودجه تعزیرات در برنامه بودجه سال 95 خبر داد و افزود:‌ بودجه سازمان تعزیرات در سال 95 تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین کشوری افزایش یافته است که این مساله اتکای ما را به بودجه‌های حاصل از جرایم از بین می برد.

وی از افتتاح سیستم مدیریت الکترونیک پرونده های قضایی در سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد و افزود: استانداردسازی فرایندها، امکان گزارش‌گیری مستمر، خدمت‌رسانی الکترونیک به مردم مانند دریافت مشکلات و شکایت مردم از طریق سامانه، احضار الکترونیک، بررسی صلاحیت وکلا با اتصال به داده‌های پایگاه وکلا، اتصال به سامانه خدمات الکترونیک سایر سازمان ها مانند گمرک و سازمان حمایت و قابلیت اتصال به دستگاه قضایی را از جمله ویژگی های سامانه CMS است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان