۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین طرح "بصیرت عاشورایی" را مدت ۵ سال است که برگزار می کنیم/مخالف پرداخت هزینه ها ی کلان به مداحان غیر بومی هستیم
کد خبر: ۱۴۹۰۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

طرح "بصیرت عاشورایی" را مدت ۵ سال است که برگزار می کنیم/مخالف پرداخت هزینه ها ی کلان به مداحان غیر بومی هستیم

حجت الاسلام مصطفی نوروزی: طرح "بصیرت عاشورایی" به مدت ۵ سال است در استان همگام با سراسر کشور برگزار می کنیم. در این برنامه ها سعی شده از مداحان بومی استفاده شود چون مخالف پرداخت هزینه ها ی کلان به مداحان غیر بومی هستیم.

طرح "بصیرت عاشورایی" را مدت ۵ سال است که برگزار می کنیم/مخالف پرداخت هزینه ها ی کلان به مداحان غیر بومی هستیم

حجت الاسلام مصطفی نوروزی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در خصوص برنامه های ویژه ایام محرم، گفت: ویژه برنامه ای با عنوان " بصیرت عاشورایی" از طریق سازمان اوقاف کل کشور هر ساله در تمامی استان ها در بقاع متبرکه امامزاده ها برگزار می‌شود؛ که هدف ما عمل به منویات رهبری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

وی با بیان این که این طرح به مدت 5 سال متوالی در حال برگزاری است، اذعان داشت: همزمان با دهه اول محرم با اهداف تعظیم فرهنگ عاشورا، شعائر اهل بیت(علیه السلام)  و عبرت گیری از قصه کربلا این برنامه را خواهیم داشت.

نوروزی ادامه داد: بصیرت از ارکان اصلی در وحدت جامعه کنونی است و از توصیه های مکرر مقام معظم رهبری در پیشبرد اهداف نظام بوده و فقط با داشتن این شاخصه افراد متدین توانسته اند در فتنه ها تصمیم گیری صحیحی داشته باشند.

این مقام مسوول با اشاره به این که هدف ما انتقال بصیرت عاشورایی است، عنوان کرد: با حضور خطبای متخصص می‌توان به ترویج عبرت های عاشورا پرداخت و از بی بصیرتی خواص در این جریان درس گرفت.
همچنین آموزه هایی چون فرهنگ ایثار، شهادت، ولایت مداری از مباحث قابل انتقال به اقشار مختلف مردم است.

رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه افزود: یکی از نقاط قوت این برنامه دعوت از مبلغین اعزامی است که از مدیریت حوزه علمیه قم می آیند و هر ساله از طریق سازمان اوقاف تعدادی از شهر قم به استان اعزام می ‌شوند.

وی با ذکر این نکته که هزینه این مبلغین از محل اجرای نیت واقفینی است که خواسته اند هزینه های شان در راه تبلیغ دین استفاده شود، اعلام کرد: ما برای تمام برنامه های مناسبتی از روحانی های استان قم استفاده می کنیم.
برای امسال نیز 110 نفرروحانی که 60 نفر آنها اعزامی و 70 مبلغ بومی هستند از یک روز قبل از محرم با جلسات توجیهی اعزام خواهند شد.

نوروزی در ادامه اظهار کرد: اولویت اول ما اعزام به بقاع پر تردد و پر زائر است و بعد مساجد و حسینه ها هستند.

این مقام مسوول به برگزاری نمایشگاهی با عنوان " ستارگان بصیرت" اشاره و تشریح کرد: برای اولین بار خواهد بود که این نمایشگاه برگزار می‌شود و در قالب 30 تابلوی گرافیکی به معرفی شخصیت های اصحاب امام حسین(علیه السلام) می‌پردازیم.

رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: همچنین در این طرح برنامه ای با عنوان خیمه معرفت داریم که در آن عزیزان روحانی پاسخگوی شبهات و احکام مردم عزادار خواهند بود و این طرح به مدت 11 روز ادامه خواهد داشت.

نوروزی در پاسخ به این که در این برنامه ها از چه مداحانی استفاده خواهد شد، عنوان کرد: همیشه در برنامه ریزی های خود بر سر این مسئله تاکید داریم که از افرادی استفاده شود که مستند و متقن از مقاتل، روضه بخوانند و هم از مداحان بومی و هم غیر بومی استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان با بیان این مطلب که مخالف پرداخت هزینه ها ی کلان به مداحان غیر بومی هستیم، گفت: شاید در تهران این مسئله عرف باشد اما هزینه های ما در حد عرف استان خودمان خواهد بود.
یک مداح باید در خدمت اهل بیت(علیه السلام) و فرهنگ دینی بوده و خود را خرج اسلام کند نه این که به مسایل حاشیه ای بپردازد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان