۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ارائه خدمات آموزش خانواده به بیش از ۱۴هزار مددجوی کمیته امداد
کد خبر: ۱۴۸۶۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ساعت: ۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خبر داد:

ارائه خدمات آموزش خانواده به بیش از ۱۴هزار مددجوی کمیته امداد

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: طی ۹ ماه سال جاری به ۱۴ هزار و ۴۶۹ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، خدمات آموزش خانواده ارائه شد.

ارائه خدمات آموزش خانواده به بیش از ۱۴هزار مددجوی کمیته امداد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، علی‌اصغر کشاورز مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در جمع مسئولان فرهنگی،کارشناسان مشاوره و آموزش خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین اظهار کرد: هم اکنون 25 هزار و 81 خانوار در استان قزوین تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی افزود: این افراد به دلایل مختلفی همچون زن سرپرست خانوار، طلاق، متارکه، ازکارفتادگی سرپرست خانواده، معلولیت سرپرست خانواده، بدسرپرستی و خانواده زندانی تحت حمایت مستمر این نهاد هستند.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: درحوزه آموزش خانواده در نه ماهه نخست سال جاری به 14 هزار و 469 نفر آموزش ارائه شده که از این تعداد هفت هزار و 466 نفر به شیوه آموزش‌های گروهی آموزش دیدند، همچنین 854 طرح فلاح اجرا شده است.

کشاورز اعلام کرد: در این میان 573 نفر به دلیل شرایط عدم حضور در کلاس‌های گروهی به شیوه چهره به چهره آموزش دیدند همچنین دو هزار و 121 نفر در آموزش های پیشگیری از اعتیاد شرکت داشتند و البته 999 نفر در نه ماهه سال 1394 به صورت آموزش اردویی در آموزش‌ها شرکت داشتند.

وی تصریح کرد: دو هزار و 428 نفر در آموزش‌های غیر حضوری نظیر طرح ترجمه قرآن در خانه، 155 نفر توسط اردوهای جهادی و دو هزار و 14 نفر نیز در همایش های آموزشی شرکت داشتند.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: در نه ماهه سال جاری 933 نفر نیازمند به آموزش قرآن در روخوانی و روان خوانی شناسایی و 992 نفر به مراکز قرآنی طرف قرارداد جهت آموزش ارجاع شدند همچنین 335 نفر در مبحث نماز آموزش دیدند.

وی تأکید کرد: در سال جاری 489 نفر زوج جوان جهت آموزش و دریافت جهیزیه شناسایی و معرفی شدند که برخی از شهرستان‌ها از جمله شهرستان قزوین آموزش نوعروسان و افراد در شرف ازدواج توسط دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی حوزه علمیه صورت گرفته است.

کشاورز توضیح داد: 854 طرح فلاح در نه ماهه سال جاری در استان قزوین اجرا شده است، که از این تعداد 735 طرح به صورت شبکه‌ای و 119 طرح به صورت سنتی اجرا شده همچنین 296 طرح فلاح به صورت سنتی و شبکه‌ای در شهر و 558 طرح در روستا اجرا شده است.

این مسئول اضافه کرد: در مجموع 26 هزار و 701 نفر در طرح‌های فلاح شرکت داشتند که 10 هزار و 161 نفر زنان جوان، 9 هزار و 467 نفر را زنان میانسال و هفت هزار و 73 نفر را زنان سالمند تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به معرفی یک هزار و 896 نفر بیسواد و کم سواد به سازمان نهضت سواد‌آموزی گفت: 24 دانشجو و فارغ‌التحصیل جهت آموزشیار به سازمان نهضت سواد آموزی معرفی شدند.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در پایان گفت: در نه ماهه سال جاری تعداد 827 نفر در 116 جلسه به صورت گروهی خدمات مشاوره را دریافت کردند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان