۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ظرفیت مساجد را فراموش نکنیم/ فعالیت ۶۰ درصد از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در روستاها
کد خبر: ۱۴۸۴۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ ساعت: ۲۰:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین:

ظرفیت مساجد را فراموش نکنیم/ فعالیت ۶۰ درصد از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در روستاها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت مساجد نباید در حوزه‌های مختلف فراموش شود، گفت: ۶۰ درصد از کانون‌های فرهنگی و هنری استان در روستاها فعالیت دارند.

ظرفیت مساجد را فراموش نکنیم/ فعالیت ۶۰ درصد از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در روستاها
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، عصر امروز همایش بیست و سومین سالروز تاسیس کانون‌های مساجد و تقدیر از فعالان فرهنگی کانون‌ها در سالن اجتماعات اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام علی رمضانی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین در این همایش به اقداماتی که توسط کانون‌های مساجد طی سال جاری انجام شده اشاره کرد و گفت: یکی از اقداماتی که در مجموعه سال 94 بنا بر سیاست ستاد کانون‌های مساجد محقق شده طرح سطح بندی این کانون‌ها بوده است که باعث خواهد شد تا اعتبارات بر اساس سطوح مختلف توزیع گردد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای اثرگذار اجرای طرح "سبک زندگی" است که بالغ بر 200 جلسه در مجموعه کانون‌های مساجد در طی 2 ماه محقق شده است؛ این موضوع بیانگر این است که کانون‌های فرهنگی مساجد ظرفیت و پتانسیل لازم را در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و می‌توانند در این زمینه نیز اثرگذار باشند.

این مسئول با بیان اینکه ما گاهی ظرفیت عظیم مساجد را در زمینه‌های مختلف فراموش می‌کنیم، افزود: تمام مسئولین کشوری معتقدند که باید از ظرفیت حداکثری مساجد به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

رمضانی عنوان کرد: تدوین و جمع‌آوری کتاب "امت واحد" بر اساس شعار همدلی و همزبانی در 60 صفحه با همت مجموعه حوزه و دانشگاه به چاپ رسید که در حدود 5 هزار نسخه از آن بین اعضای کانون مساجد توزیع شد.

وی با بیان اینکه نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده در مساجد هستیم، گفت: روش برنامه‌ریزی در مساجد در اولویت کاری ما قرار دارد و پژوهش در کانون مساجد می تواند به نیازسنجی در این زمینه بسیار کمک کننده باشد چراکه ما می‌توانیم بر بر اساس نیاز سنجی برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: امسال بالغ بر 50 کانون در استان تاسیس شده و در حال حاضر 305 کانون در استان وجود دارد که از این تعداد 60 درصد از کانون‌های فرهنگی و هنری روستایی و مابقی شهری هستند.

رمضانی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنی، اظهار کرد: در حال حاضر کشور دچار شبیخون فرهنگی شده و دشمن تا بُن دندان در مقابل ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اما ما می‌توانیم به پشتوانه خانه خدا و همت و مدد همگانی طوری برنامه‌ریزی کنیم که مساجد مملو از جمعیت شده و مرکز اصلی فعالیت‌های فرهنگی و مکانی برای مقابله در برابر هجمه‌های دشمنان باشد.

انتهای پیام/9003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان