۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان کنترل خشم
کد خبر: ۱۴۸۴۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اتفاق افتاد:

برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان کنترل خشم

کارگاه آموزشی با محوریت کنترل خشم وارتباطات موثر با حضور دکتر حسین نژاد عضو هیت علمی دانشگاه خوارزمی در محل سالن آمفی تاتر این دانشگاه برگزارشد.

برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان کنترل خشم
به گزارش صبح قزوین، در این جلسه که با حضور دکتر حسین نژاد رییس دپارتمان روانشناسی وعلوم تربیتی وعضو هیت علمی دانشگاه خوارزمی  وجمعی از دانشجویان واساتید وکارکنان دانشگاه برگزار شد دکتر حسین نژاد در سخنانی پیرامون کنترل خشم ابراز داشت: دو چیز در زندگی سخت است، یکی شکستن عادات بد ودیگری ساختن عادات خوب.
وی با اشاره به افزایش منازعات خیابانی منجر به قتل تاکید کرد: ما پرخاشگر هستیم ورفتارهای غیر قابل بیش بینی منجر به پرخاشگری می شود که اگر فرهنگ سازی شود این رفتارها اصلاح می شود.
عضو هیت علمی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: خشم به مثابه دامی است که برای گرفتارنشدن در این دام بایستی ابزار کنترلی داشته باشیم که لازمه آن ارامش است که  باعث کنترل سه پدیده: رفتار واحساس وقضاوت است و همچنین از عوامل کنترل خشم بی تفاوتی چشم است.
وی گریزی نیز بر ارتباطات موثر زد وخاطر نشان ساخت: از اساسی ترین نیاز های بشر نیاز به توجه وتعلق داشتن است که در خیلی از مواقع جرات گفتن دیدنی ها را نداریم که این خود مسبب ایجاد عدم احساس تعلق و خنثی بودن چشم است وانواع آنرا می توان به دو قسمت آزار فیزیکی وروانی تقسیم کرد که آزار فیزیکی قابلیت بخشندگی دارد ولی آزار روانی به سختی فراموش می شود.
رییس دپارتمان روانشناسی وعلوم تربیتی ادامه داد: دو بخش از بدن نباید آسیب ببیند وزیبایی ودانایی هردو یک احساس است که تنها تلقین انسان به خود است وتجاهد مرگ احساس است وصورت آیه شریفه قرآن است که تمام شخصیت انسان در آن خلاصه می شود.
وی آزار کلامی را خطرناک ترین آزارها برشمرد ویاد آورشد: در ارتباطات دانش وبینش در کنار هم کارآیی دارند وفقر در تعاملات تولد اضطراب وغنای آن شادی را باعث می شود.
عضو هیت علمی دانشگاه خوارزمی عنوان داشت: دفن پرخاشگری با بینش میسر است و راه رفتن انسان بیانگر حالات اوست وبزرگترین عامل برخاشگری خود انسان است وتاکید کرد:همواره باید خوشبین باشیم کما اینکه منفی بودن بینش منجر به ناامیدی می شود وکلام آرایشگر ذهن است وبنیان خشم حادثه ای درونی است وبدترین نوع دوست داشتن تظاهر به دوستی وعدم احترام است.
وی از دیگر عوامل دفن استرس وخشم را وفاداری به تعهدات برشمرد وگفت:خشم بخشی از جنس انسان است واندازه وچگونگی وبه چه کسی خشم گرفتن به موقعیت بسته است و زمان کیفیت رفتار را افزایش می دهد که اگر در مواقع خشم سکوت کنیم به مرور زمان پیام انتقال می یابد واز عوامل دیگر کنترل خشم توانمندی ایجاد تعهد است که هزینه بر می باشد.
حسین نژاد نادانی را آغاز برخاشگری ذکر کرد ومتذکر شد: هر چه دانسته های ما بیشتر باشد به هم ان اندازه ترس کمتر است وبالعکس وتربیت در جمع رنج ودر خفا گنج است که سرزنش در جمع موجب عدم اعتماد به نفس می شود که تنطیم کننده ضربان قلب است .
حسین نژاد فقر شادی را از زمینه های ایجاد اعتیاد عنوان ویکنواختی را باعث ایجاد خشونت ذکر کرد وگفت: ما نباید رفتارها را ارزیابی کنیم بلکه باید باورها را مورد ارزیابی قرار دهیم ودو عامل تلخی رفتار نگاه وکلام نامناسب هستند که کلام  نگار گر ذهن است و کلام خوب امنیت ذهنی را در بی دارد وبا کلام ذهن وبا اسلحه بدن تسلیم می شود وصورت ظرف ارتباطات است که دیدن وشنیدن را شامل می شودو10فیلتر است که منجر به قطع ارتباطات می شود وریشه های رفتار را باید در احساسات کنکاش نمود واحساسات به مثابه کریستالی است که بی صدا می شکند.
عضو هیت علمی دانشگاه خوارزمی در خاتمه اذعان داشت: افکار منجر به تصمیم گیری می شود که یا باعث آرامش ذهن و یا حزن واندوه می گردد وانسان در ظاهر ساده ولی در نیازها بیچیده است وحسادت یک رود سکه دوست داشتن است که در حد خودش رفتار را آرایش می کند وهیچ خشونتی فی البداهه  و به خودی خود رخ نمی دهد و روال شکل گیری آن احساس رفتار وفکر وتصیم گیری است ودر احساسات تفاوت وجود دارد وانسان ها را به گروه های بی حوصله ونگران وآزرده که نیاز به توجه دارند تقسیم نموده و زبان را قفل گشای ذهن دانست وعدم برآورده شدن توجهات را دلیل ایجاد نگرانی خواند.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان