۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۸ هزار و ۷۰۰ خانوار دارای دو معلول، خانه‌دار می‌شوند/توزیع ۲۰۰ هزار تن قیر رایگان بین روستاها
کد خبر: ۱۴۸۳۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۶:۵۴ ↗ لینک کوتاه

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان های بنیاد مسکن کشور:

۸ هزار و ۷۰۰ خانوار دارای دو معلول، خانه‌دار می‌شوند/توزیع ۲۰۰ هزار تن قیر رایگان بین روستاها

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان های بنیاد مسکن کشورگفت: ۸ هزار و ۷۰۰ خانوارِ دارای دو معلول در کشور وجود دارد که با همکاری و کمک خیرین، بنیاد مستضعفان تلاش می کنیم این خانوارها صاحب خانه شوند.

۸ هزار و ۷۰۰ خانوار دارای دو معلول، خانه‌دار می‌شوند/توزیع ۲۰۰ هزار تن قیر رایگان بین روستاها

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، هادی درفشی معاون پشتیبانی و هماهنگی اموراستان‌های بنیاد مسکن کشور در مراسم تودیع معارفه مدیر کل بیناد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهارکرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات گسترده‌ای در حوزه‌های مسکن شهری، مسکن روستایی، مسکن محرومان و نیازمندان و طرح هادی روستایی انجام داده است.

 وی با اشاره به موقعیت جغرافیای استان قزوین، بیان کرد: استان قزوین استعدادهای زیادی درفعالیت‌های توسعه‌ای و همچنین ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری روستایی دارد که می‌توانند  گام بلندی در راستای توسعه فضاهای روستایی بردارند.

 معاون پشتیبانی و هماهنگی اموراستان‌ها اعلام کرد:32 هزار روستای بالای 20 هزار نفرجمعیت درسطح کشور وجود دارد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تهیه واجرای طرح هادی روستایی پیش‌بینی می‌شود این عدد تا پایان امسال به صفر برسد.

 وی با اشاره به بزرگترین محور و سیاست‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، تشریح کرد: ایجاد اشتغال  در روستاها، توسعه روستایی، فعال نگه داشتن روستاها از مهمترین سیاست‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح کشور است که امکان نگهداشت جمعیت روستایی در روستاها را افزایش می‌دهد.

درفشی تصریح کرد: تاکنون در 40 درصد روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت طرح هادی روستایی اجرا شده است البته در برخی از روستاها نیاز به بازنگری دارد.

وی اذعان کرد: سالانه 200 هزار واحد که عمده آن‌ها در روستاها و شهر‌های زیر 25 هزار نفر قرار دارند، نوسازی می‌شوند.

 اختصاص ۴۸۰ هزار تن قیر برای توسعه راه‌های روستایی کشور


این مسئول اظهار کرد: در سال جاری موفق به دریافت سهمیه 400 هزار تن قیر برای آسفالت راه‌های روستایی شدیم که تاکنون بیش از 200 هزار تن از این سهمیه را دریافت کرده و به صورت رایگان مورد استفاده روستاها قرار گرفته است.

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به برنامه‌های سال 95 یادآورشد: اجرا و تهیه طرح‌های هادی روستایی، صدور سند روستایی و بازنگری در طرح‌های هادی روستایی از برنامه های این نهاد در سال آینده است.

8 هزار و 700 خانوار دارای دو معلول، خانه‌دار می‌شوند

درفشی گفت: امیدواریم با حمایت‌های مسئولان استان قزوین کارهای بزرگ‌تری در این استان انجام شود.

 وی با بیان این که 8 هزار و 700 خانوارِ دارای دو معلول در کشور وجود دارد، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری و کمک خیرین، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرای فرمان امام، همه این خانوارها صاحب خانه شوند.

این مسئول در این خصوص ادامه داد: برای اجرای طرح خانه‌دار شدن خانوارهای دارای دو معلول، 30 میلیون بلاعوض، 10 میلیون بهزیستی، 15 میلیون بنیاد مستضعفان، 5 میلیون خیرین و 5 میلیون هم از سوی بنیاد مسکن تخصیص می‌یابد و مسئولیت اجرای طرح بر عهده بنیاد مسکن و خیرین است.

 معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن کشور تأکید کرد: سالانه 200 هزار واحد که عمده آن‌ها در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر قرار دارند، نوسازی می‌شوند.

درفشی یادآور شد: به طور متوسط در 3500 روستا طرح هادی اجرا می‌شود و یکی از طرح‌ها، ساخت «مسکن معیشت محور» در روستاها است تا با این طرح شرایط سکونت در روستاها آسان‌تر شود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان