۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین "مهدی مردانی" به عنوان شاعری برجسته تربیت یافته انقلاب اسلامی است
کد خبر: ۱۴۸۳۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۶:۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری استان قزوین:

"مهدی مردانی" به عنوان شاعری برجسته تربیت یافته انقلاب اسلامی است

رئیس حوزه هنری قزوین، مهدی مردانی را جزء هنرمندان متعهدی دانست که توانسته با ایمان و باور قلبی کلمات را پرورش داده و در قالب شعر به مخاطبانش عرضه کند.

"مهدی مردانی" به عنوان شاعری برجسته تربیت یافته انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین، "پایین پای ابیات" عنوان مراسم تکریم از شاعر متعهد مهدی مردانی بود که با حضور هوشمند رئیس حوزه هنری قزوین ، مدیران فرهنگی استان، غلامرضا بکتاش (شاعر کودک و نوجوان ) و جمعی از شاعران و علاقه مندان، شب گذشته(دوشنبه) در تالار قلم کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.
در این برنامه علی هوشمند رئیس حوزه هنری قزوین، مهدی مردانی را جزء هنرمندان متعهدی دانست که توانسته با ایمان و باور قلبی کلمات را پرورش داده و در قالب شعر به مخاطبانش عرضه کند.
وی مهدی مردانی را تربیت یافته انقلاب اسلامی توصیف کرد که همزمان با شکوفایی انقلاب اسلامی به بالندگی رسیده است
هوشمند با اشاره به دو کتاب آخر مردانی تصریح کرد: این دو اثر در عین پختگی دارای تصویر سازی مناسب و صور خیال است، در اشعار مردانی تکلف جایی ندارد، معتقدم در آینده‌ای نه چندان دور از مهدی مردانی بیشتر خواهیم شنید.
در ادامه جلسه حسین مافی، کارشناس ادبیات و مدیر انتشارات سایه گستر مردانی را شاعری خوب و ارزشی توصیف کرد و گفت: این هنرمند توانا با اشعارش زندگی می‌کند و مانند شاعران بزرگ تاریخ، شعر و زندگی اش در هم آمیخته‌اند.


وی افزود: شعر مردانی به همه نسل‌ها تعلق دارد و اینکه شما در همه سبک و قالب‌ها بتوانید از پس محدودیت‌ها و ویژگی‌های خاص آن برآیید، چندان کار ساده‌ای نیست.
این ناشر قزوینی تصریح کرد: یکی از کارهایی که مردانی به خوبی از پس آن برآمده اصلاح هیچستان‌هایی است که در روابط عمودی و افقی بشدت مشکل داشتند و فقط با استفاده از قوافی و ریتم در ذهن مردم باقی مانده‌اند، مردانی این شعرها را (که نمونه‌هایی زیادی دارند از جمله: "اتل متل توتوله" ) اصلاح نموده و روابط عمودی و افقی آن را بازسازی کرده است که این اقدامی بسیار قابل توجه است.
گفتنی است:"پایین پای ابیات" به همت حوزه هنری استان ، اداره کل کتابخانه ها عمومی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تالار قلم کتابخانه امام(ره) قزوین برگزار شد.

خوشحالم از شاعری تجلیل می‌کنیم که زنده است


همچنین در ادامه مراسم غلامرضا بکتاش، شاعر کودک و نوجوان و کارشناس زبان و ادبیات فارسی مهمان ویژه"پایین پای ابیات"
تجلیل از هنرمندی که در قید حیات است را از طریق همکاری بین دستگاه‌های فرهنگی را اتقاقی مبارک برشمرد.
وی گفت: مردانی نگاهی ظریف و لطیف به اشیاء دارد همان گونه یک شاعر واقعی به طبیعت نگاه می‌کند.
وی افزود: یک زمانی معتقد بودم که مردانی نباید از این شاخه به آن شاخه بپرد و باید روی یک سبک تمرکز کند، ولی حالا معتقدم او توانایی این کار را دارد و در همه زمینه‌ها خوب کار می‌کند.
بکتاش ضمن اشاره مصداقی به اشعار مردانی تصریح کرد: جانبخشی به اشیاء از مشخصه های بارز اشعار مردانی است، او با همین دگراندیشی و نگاه خاص سبک ویژه خودش را پیدا کرده است.
این شاعر کودک و نوجوان ادامه داد: البته من نمی‌توانم راجع به اشعار کودک و نوجوان مردانی قضاوتی کنم و این کودکان و نوجوانان هستند که باید بازخورد آثار مردانی را نشان دهند.
در ادامه محمدعلی حضرتی‌ها، شاعر و پژهشگر استان به توصیف توانمندی‌های مهدی مردانی پرداخت و گفت: بعد از قیصر امین پور، مهدی مردانی تنها شاعری ست که اینگونه قدرتمند در حوزه شعر کودک و نوجوان قلم می‌زند و همزمان شعر بزرگسال را به خوبی و با قدرت دنبال می‌کند.
حضرتی‌ها مردانی را شاعری با اجرای جذاب معرفی کرد که می‌تواند و حق مطلب در اجرای اشعارش ادا کند.
وی تصریح کرد: در بحث داوری جشنواره ها هم شاهد بودم که ایشان فردی منصف، حساس به رعایت حقوق دیگران و دور از بحث آشنامداری عمل کردند.
این پژوهشگر گفت: مهدی مردانی یک انسان است و انسان بودن بسیار سخت تر از شاعر بودن است.

در این مراسم با حضور علی هوشمند رئیس حوزه هنری قزوین، مژده عروجی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، سرهنگ طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن اهدای لوح یادبود به مهدی مردانی از کتاب"جنگ سال هاست که تمام نشده" رونمایی شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان