۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیش کنگره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۱۴۸۳۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۵:۳۵ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی؛

پیش کنگره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور در قزوین برگزار شد

پیش کنگره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور با حضور مسئولان استانی در قزوین برگزار شد.

پیش کنگره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام علی انصاری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین ظهر امروز(سه شنبه) در پیش کنگره 36 هزار شهید دانش‌آموز سراسر کشور که در دبیرستان پاسداران قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آرامش و امنیت امروز خود را مرهون فداکاری و مجاهدت شهدا هستیم.

وی افزود: اگر کسی کار خیری انجام دهد و گره از مشکل شما باز کند حس قدرشناسی که فطری است شما را به تشکر از او وادار می‌کند؛ این در حالی است که شهدا با ایثار و از خودگذشتگی از استقلال و تمامیت ارضی کشور محافظت کردند لذا ضرورت دارد که یاد و خاطره شهیدان همیشه زنده نگه داشته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان خاطرنشان کرد: در روزهای نخست جنگ تحمیلی خلاهای تسلیحاتی کشور را با معنویت و فرهنگ شهادت پر کردیم.

وی تصریح کرد: اسلام، دین اجتماعی است و بارها در آیات و روایات بر این موضوع تاکید شده که نباید در مقابل نیاز دیگران سکوت کرد و بی تفاوت بود نظام جمهوری اسلامی ایران نیز برگرفته از اندیشه پویای اسلام است.

انصاری تاکید کرد: آنچه موجب پیروزی ایران در جنگ تحمیلی شد وجود روحیه ایثار و شهادت در میان رزمندگان بود، برای حفظ و تثبیت انقلاب نیز باید این فرهنگ را در میان جامعه ترویج دهیم و با دشمن شناسی و شناسایی نقاط ضعف، مانع تحقق اهداف دشمنان در جبهه فرهنگی شویم.

وی عنوان کرد: وحدت ملی زیر سایه رهبری، مهم‌ترین راهکار پیروزی در مقابل هجمه‌های دشمنان است از سوی دیگر مسئولان و دست‌اندرکاران اجرای برنامه‌ها نیز با تولید محتوای غنی و اجرای برنامه‌های مختلفی همچون اردوی راهیان نور برای حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام تلاش کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: لازم است تا با برنامه‌ریزی هدفمند و طراحی برنامه‌های مناسب که با فطرت دانش‌آموزان سازگار است در تقویت و انتقال مفاهیم به نسل جدید حرکت کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: همه آحاد جامعه باید مسئولیت شناس باشند و به وظایف خود در حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام عمل کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان